Lietas, ko nezināji par rallijkrosa superkāriem un Biķernieku trasi

TVNET
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Baumanis Motorsport Photography

Pasaules rallijkross pirmo reizi viesojas Rīgā. Jauna trase ir uzbūvēta, skatītāju zonas iekārtotas, braucēji ar saviem 600 zirgspēku superkāriem ir ieradušies un briest tuvcīņai ar konkurentiem, ko tūkstošiem fanu parasti vēro klātienē un vēl tūkstoši televīzijā vai interneta straumē.

Par pasaules rallijkrosu dzirdējuši ir daudzi, bet, vai zini, kad, kur un kāpēc šis autosporta veids radās? Kas ir Supercar klases auto un ko tas ēd, cik garš ir Biķernieku rallijkrosa trases aplis un cik liela distance sportistiem jāveic vienas sacensību nedēļas nogales laikā? Ja nē, tad LTV Sporta Studijai ir atbildes gan uz šiem, gan citiem jautājumiem.

1. Rallijkross kā ērti skatāms un viegli televīzijā pārraidāms autosports radās 1967.gada 4.februārī Lielbritānijā, Lidenhilas trasē, kas atrodas Kentas grāfistē.

2. Rīgā uz starta pasaules un Eiropas čempionāta ieskaitē izies 49 Supercar klases mašīnas.

3. Supercar klases auto ir apgādāts ar 2 litru turbo motoru, kurš attīsta ap 600 zirgspēkiem. Tas nodrošina paātrinājumu līdz 100 kilometriem stundā 2 sekundēs.

4. Pasaules čempionāta jaunākās un modernākās trases viena apļa garums 1294 metri (1352 metri ar džokera apli).

5. Autosportisti kopumā šajās brīvdienās Biķernieku rallijkrosa trasē veiks 2772 apļus jeb 3587 kilometrus.

6. Supercar klases auto, lai arī apgādāts tikai ar 2 litru motoru, sacīkšu režīmā uz 1 kilometru tērē 1,5 litrus degvielas.

7. Interesantākais fanu pulks ir norvēģu rallijkrosistam Andreasam Bakerūdam. 162 no faniem pat ir noīrējuši savu aviolaineri, lai nokļūtu Rīgā, bet vienā no galvaspilsētas viesnīcām rezervēti 100 numuriņi, kuros dzīvos tikai norvēģi.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu