Nitišs: Biķernieku trasē sajūta ir līdzīga, kā braucot pa pilsētas ielām

LETA
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

Tā kā Biķernieku trasē abās pusēs ir barjeras, tajā sajūta ir līdzīga, kā braucot pa pilsētas ielām, pirms gaidāmā pasaules rallijkrosa čempionāta posma izteicies latviešu sportists Reinis Nitišs.

Šajā nedēļas nogalē Ceļu satiksmes drošības direkcijas Biķernieku kompleksās sporta bāzes rallijkrosa trasē pirmoreiz Latvijā risināsies pasaules čempionāta posms.

«Lielākā atšķirība no citām trasēm čempionāta kalendārā ir tajā, ka šeit šķiet, ka tu brauc pa pilsētas ielām, jo trases abās pusēs ir barjeras un pirms iebraukšanas līkumā nav iespējams redzēt tā izeju,» organizatori citē Nitišu. «Grants sekcija ir cieta, līdzīga kā Francijas posmā, ar labu saķeri trajektorijā, bet, ja tu esi kaut desmit centimetrus ārpus ideālās trajektorijas, ātri vien attapsies sienā. Šeit nedrīkst pieļaut kļūdas, tās pamatā noslēgsies ar avāriju.»

«Domāju, ka šī trase būs piemērota braucējiem ar pieredzi autošosejā, taču, lai šeit iegūtu labu apļa laiku, ir jābūt spējīgam braukt sānslīdē pa grants sekciju un izspiest no auto maksimumu,» trasi raksturojis latvietis, kurš šonedēļ startēs ar «Olsbergs MSE» komandas sagatavotu «Ford Fiesta» automašīnu.

Jau ilgāku laiku trasē nedrīkst braukt pasaules čempionāta piloti, un viņi tur pirmoreiz būs vien sestdien gaidāmajos treniņbraucienos, tomēr jūlijā latvietim bija iespējas to izmēģināt.

«Pēc starta ir šaurs kreisais un labais līkums, pēc kuriem mēs atgriežamies uz taisnes,» skaidro Nitišs. «Mēs nezinām, kas notiks, tur reizē iebraucot pieciem līdz sešiem auto vienādā ātrumā, tas noteikti būs interesanti. Taisnes galā ir garš kreisais līkums, tad maza taisne un atpakaļejošais līkums uz grants sekciju. Tam seko garš labais līkums, kuram sākotnēji neredz izeju - ir nepieciešams auto ielikt sānslīdē un jāzina, tieši kurā brīdī nepieciešams būt iekšmalā. Tālāk ir ātrs kreisais līkums un taisne uz trases lielāko tramplīnu, kam seko bremzēšana uz kreiso atpakaļejošo līkumu, kas man ļoti patīk.»

«Tad ir īsa taisne, kuras galā trase sadalās parastajā un džokera aplī - abos ir labais līkums un tramplīns. Parastajā aplī tramplīnā nepieciešams lēkt sānslīdē, veikt labo līkumu pāri apmalei un tad izbraukt divus kreisos līkumus, kuriem neredz izeju. Tad jau esam atpakaļ uz starta taisnes un viss sākas no jauna,» raksturoja braucējs.

Biķernieku rallijkrosa trases garums ir 1294 metri, un tās seguma proporcija atbilst FIA pasaules rallijkrosa čempionāta prasībām - 60% trases garuma ir ar asfalta segumu, bet atlikušie 40% - «netīrā» seguma posms. Trasē kopumā izveidoti trīs tramplīni - lielākais no tiem atrodas trases grunts sekcijā, bet atlikušie divi izvietoti paralēli viens otram - viens trases pamataplī, bet otrs «džokera» aplī. Braukšanas virziens pa jauno rallijkrosa trasi ir pretēji pulksteņrādītāja virzienam - astoņi no 12 līkumiem ved pa kreisi, bet četri pa labi.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu