RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

F1 bolīdi kļūs vienkāršāki, skaļāki un lētāki

TVNET
Lūiss Hamiltons | Foto: PEDRO PARDO / TT NYHETSBYRÅN

Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) ir noteikusi jaunas tehniskās prasības Formula 1 izmantotājiem hibrīddzinējiem, kas tiks izmantoti no 2021.gada. Saskaņā ar tām spēka agregāti kļūs vienkāršāki, skaļāki un arī lētāki.

Tāpat kā šobrīd, arī 2021.gadā Formula 1 seriālā tiks izmantots 1,6 litru V6 turbo motors, kas papildināts ar hibrīdiekārtu. Tomēr no 2021.gada iekšdedzes motora apgriezienu limits tiks pacelts par 3000 apgriezieniem minūtē līdz 18 tūkstošiem, lai motori kļūtu skaļāki.

Papildus tam hibrīddzinējos paredzēts atteikties no siltumenerģijas ģeneratora, tāpēc paliks tikai kinētiskās enerģijas ģenerators, taču tas kļūs jaudīgāks. Ar šo iekārtu pilots varēs rīkoties patstāvīgi, piemēram,

uzkrājot enerģiju vairāku apļu garumā, lai to varētu izlietot taktiski izdevīgākajā brīdī.

Enerģijas uzkrāšanas bloks un tā vadības elektronika būs standartizētas, kas ne tikai padarīs cīņu nedaudz līdzīgāku, bet ļaus komandām arī ietaupīt.

Jāpiebilst, ka līdzekļu ietaupīšanas nolūkā nākamos 12 mēnešus turpināsies hibrīddzinēju koncepcijas izstrāde. Un tikai tad, tas ir - 2018.gada nogalē, komandām būs ļauts radīt jaunus motorus. Kā raksta Motor.ru, tas tiek darīt ar mērķi izvairīties no situācijas, kurā motoru ražotāji pārstāj pilnveidot esošos motorus.

Renault un Mercedes vienību vadība tikmēr jau ir paudusi neapmierinātību ar to, kādiem būs jābūt jaunajiem motoriem. Mercedes-AMG Petronas vadītājs Toto Volfs, piemēram, uzskata, ka

«jauni motori, jaunas enerģijas uzkrāšanas un atdošanas sistēmas tikai var palielināt izdevumus,

kas apgrūtinās mums dzīvi turpmākos trīs gadus».

1,6 litru V6 hibrīddzinējus F1 formulām uzstāda kopš 2014.gada. Līdz tam čempionātā tika izmantoti 2,4 litru V8 atmosfēriskie motori, kas bija papildināti ar kinētiskās enerģijas rekuperācijas sistēmu.

"Saskaņa" AMG
0 Komentāri