Motocikliem TA, iespējams, varēs veikt retāk (19)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars, TVNET

Motocikliem tehniskā apskate būtu jāveic retāk, nekā patlaban noteikts - reizi divos gados, bet jaunajiem - reizi četros gados, šodien Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēdē sacīja deputāts Imants Parādnieks (VL-TB/LNNK).

Parādnieks uzsvēra, ka lielākajā daļā pasaules valstu motocikliem tehnisko apskati veic reizi divos gados. Tāpēc Saeimas komisija šodien pieņēma lēmumu nosūtīt šādu ierosinājumu Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, lai apspriestu, kā šo lēmumu realizēt dzīvē.

Tāpat Latvijas Motoklubu asociācija piedāvā zemākas nodokļu likmes, nekā akceptējusi valdība. Par motociklu, triciklu un kvadraciklu, kurš ir pirmo reizi reģistrēts pēc 2005.gada 1.janvāra un par kuru ir pieejama informācija par motora tilpumu, maksā atbilstoši tā motora tilpumam šādā apmērā: līdz 500 kubikmetriem (cm3) - 12 lati, no 501 līdz 1000 kubikmetriem - 16 lati, no 1001 līdz 1500 kubikmetriem - 20 lati, virs 1500 kubikmetriem - 24 lati. Nodoklis par motocikliem, tricikliem un kvadracikliem, kuri nav minēti šī panta pirmajā daļā, ir 12 lati.

Asociācijas pārstāvis Arnis Blodons uzsvēra, ka netiek lūgti nodokļa atvieglojumi, bet runa ir par taisnīgumu. Tāpat Blodons norādīja, ka nevajadzētu domāt, ka motocikls ir luksusa prece, un lielākajai daļai motocikli ir ar motora tilpumu no 400 līdz 800 kubikmetriem.

Pēc Finanšu ministrijas aprēķiniem, īstenojot Motoklubu asociācijas priekšlikumu, ienākumi budžetā samazinātos par 127 000 latu gadā. Kopumā no nodokļiem par motocikliem šogad plānoti ieņēmumi 288 000 latu apmērā, bet pērn tika iekasēti 258 000 latu. Šogad ir pieaudzis arī reģistrēto motociklu skaits - no 9500 pagājušajā gadā līdz 10 500 šogad.

Savukārt Satiksmes ministrijas (SM) Sauszemes transporta departamenta direktors Andris Lubāns pastāstīja, ka SM gatavo grozījumus, kas paredz, ka no 2013.gada nodokli par transportlīdzekļiem būs jāmaksā par to periodu, kuru transportlīdzeklis bija izmantots. Piemēram, 1.maija aizeju, reģistrējos, savukārt oktobrī noņemu motociklu no uzskaites un samaksāju nodokli par nobrauktajiem mēnešiem, skaidroja Lubāns.

Arī tagad var atgriezt nomaksāto nodokli par laiku, kad transportlīdzeklis netika izmantots, tomēr, izejot tehnisko apskati, nodoklis jāmaksā pilnā apmēra.

Tiesībsargs Juris Jansons norādīja, ka tiesību aktos motocikli nav noteikti kā ekskluzīvs transportlīdzeklis, tāpēc pašreizējās nodevas nav samērīgas. Tiesībsargs arī informēja, ka ir saņēmis Latvijas Motoklubu asociācijas vēstuli izvērtēt motociklu nodokļu samērīgumu un pašlaik birojs apkopo informāciju.

Tāpat Motoklubu asociācijas pārstāvji aicināja rast risinājumu, lai varētu Latvijā reģistrēt pārveidotus motociklus, ar kuriem brauc cilvēki ar invaliditāti. Šādu cilvēku nav daudz un viņi tāpat brauc pa Latvijas ceļiem, sacīja Blodons. Viņš arī piebilda, ka Lietuvā un Igaunijā šos motociklus varētu reģistrēt kaut šodien, bet Latvijā tas nav iespējams. Pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas skaidrojuma, šos motociklus nevar reģistrēt, jo to pārveidošanai izmantotas nesertificētas detaļas un Latvijā nav iespējams pārbaudīt, cik tās ir drošas.

Kā ziņots, Ministru kabineta sēdē tika akceptēti grozījumi Transportlīdzekļu nodokļu likumā, kas paredz, ka nodokli par motociklu, triciklu un kvadraciklu, kurš ir pirmo reizi reģistrēts pēc 2005.gada 1.janvāra un par kuru ir pieejama informācija par motora tilpumu, maksā atbilstoši tā motora tilpumam šādā apmērā: līdz 500 kubikmetriem - 12 lati, no 501 līdz 1000 kubikmetriem - 24 lati, no no 1001 līdz1500 kubikmetriem - 36 lati, virs 1500 kubikmetriem - 48 lati. Nodoklis par motocikliem, tricikliem un kvadracikliem, kuri nav minēti, ir 25 lati.

Komentāri (19)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu