Volkswagen Golf 40. dzimšanas diena (26)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volkswagen

Šodien aprit precīzi 40 gadi, kopš 1974.gada 29.martā no konveijera noripoja pirmais auto, kam bija lemts kļūt par kulta mašīnu, bestselleru un tikt pārdotai nu jau vairāk nekā 30 miljonos eksemplāru.

Volkswagen Golf neapstrīdami ir panākumiem bagātākais Eiropas automobilis. Tā ražošana sākās 1974.gada 29.martā Volfsburgā, tajā pašā rūpnīcā, kur iepriekšējos gadu desmitus tika montēts konceptuāli pilnīgi atšķirīgs auto VW Kaefer jeb vabolīte ar aizmugurē iebūvētu dzinēju un klasisko piedziņu. Džordžeto Džudžāro dizainētais un vāciešu konstruētais Golf bija kas krasi atšķirīgs – auto ar priekšā šķērsām iebūvētu četru cilindru motoru un priekšējo riteņu piedziņu.

Lai arī sākotnēji Vollfsburgā nebija pārliecības, ka visā pasaulē populāro vaboli izdosies pilnvērtīgi aizstāt ar jaunas koncepcijas vieglo auto, tas izdevās, turklāt necerēti labi. Un to iezīmēja jau 1976.gadā izlaistais miljonais Golf I, kam tajā pašā gadā sāka sekot vairākas kompaktā hečbeka modifikācijas – sportiskais GTI (1976), vaļējais Cabriolet (1979) un Golf GTD (1982).

1983.gada augustā Volkswagen sāka izlaist Golf II. Arī otrās paaudzes Golf uzņēmās pioniera lomu, jo šis bija pirmais kompaktklases auto ar katalizatoru (1984), ABS, stūres pastiprinātāju un pilnpiedziņu Syncro modelī (1986).

Virkni jaunumu Golf saimē ienesa arī trešās paaudzes modelis. Golf III, ko sāka piedāvāt 1991.gada augustā, ievērojami augstāk pacēla drošības standartu latiņu. 1992.gadā modelim sāka uzstādīt drošības gaisa spilvenus un tika ievērojami uzlabota automobiļa šasijas konstrukcija ar deformācijas zonām, kas slāpē triecienu avārijas gadījumā. Tāpat Golf III kā opciju ieguva VR6 sešu cilindru dzinēju, kruīza kontroli, pirmo TDI dīzeļdzinēju ar tiešo degvielas iesmidzināšanu (no 1993.gada). Trešās paaudzes ietvaros tika izlaists arī jauns kabriolets un Synro modelis (Syncro II) un saime tika papildināta ar universāli.

Foto: Volkswagen

Nākamā paaudžu maiņa notika 1997.gadā. Līdz ar Golf IV tika ieviesta elektroniskās stabilitātes (ESC) sistēma, 4MOTION pilnpiedziņa ar Haldex sajūgu (1998.gadā), bet 2002.gadā dienas gaismu ieraudzīja ekstrēmais Golf R32, ar ko jau varēja sasniegt 250 km/h. Šajā modelī debitēja arī DSG divsajūgu automātiskā pārnesumkārba.

Golf V turpināja celt drošības standartus jaunā līmenī. Tas bija auto, kas kvalitātes ziņā aiz muguras atstāja ne vienu vien augstākas klases auto. Vienlaikus Golf V bija pirmais, ko varēja iegādāties ar aizmugurējiem sānu drošības gaisa spilveniem, kas attiecīgi papildināja standartā uzstādītos sešus spilvenus (divi priekšā, divi sānos un divi galvas augstumā).

Piektās paaudzes modelis saņēma pirmo 7 pakāpju DSG pārnesumkārbu, Bi-Xenon priekšējos lukturus, atbīdāmu panorāmas stikla jumtu, kā arī pirmo twin-charger jeb TSI dzinēju ar mehānisko kompresoru un atgāzu turbokompresoru (2006.gadā). 2006.gadā Golf saimi papildināja Golf Plus, 2007.gadā tika izlaists Cross Golf, jauns universālis un arī ārkārtīgi ekonomiskā BlueMotion versija, kas uz 100 kilometriem vidēji tērē 4,5 litrus degvielas.

Līdz ar Golf VI (no 2008.gada) benzīna turbodzinēju klāsts kļuva aizvien plašāks, savukārt TDI dzinējos tika ieviesta Common-Rail tehnoloģija, kas degvielas patēriņu samazināja vēl vairāk. Visekonomiskākais sestās paaudzes Golf ir BlueMotion modifikācija, kas vidēji tērē 3,8 l/100 km. Golf VI uz priekšgājēju fona izcēlās arī ar palīgsistēmu aprīkojumu. Piemēram, tam ir parkošanās asistents, automātiskās tālās gaismas u.c.

Septītās paaudzes Golf tika parādīts 2012.gada 4.septembrī. Šis auto ir izcīnījis gan Latvijas, gan Eiropas, gan arī pasaules gada auto titulus. Salīdzinājumā ar sestās paaudzes Golf jaunais auto ir par 100 kilogramiem vieglāks, bet degvielas patēriņš atkarībā no motorizācijas varianta ir par līdz pat 23 procentiem zemāks. Piemēram, Golf TDI BlueMotion oficiāli tērē tikai 3,2 litrus dīzeļa uz 100 kilometriem nobraukuma.

Foto: Volkswagen

Videi vēl draudzīgāks ir e-Golf, ar ko pēc uzlādēšanas var veikt līdz 190 kilometrus tālu ceļu. Bet, ja ar to ir par maz, turklāt gribas braukt arī sportiski, šā gada laikā pārdošanā nonāks plug-in modifikācija GTE ar 1,4 litru turbo motoru (150 zirgspēki) un sešu pakāpju DSG pārnesumkārbu ar tajā iebūvētu 75 kilovatu elektromotoru, kas sistēmas kopējo veiktspēju paaugstina līdz 204 ZS un 350 Nm. Šo automobili varēs uzlādēt no rozetes un elektrorežīmā nobraukt maksimāli 50 kilometrus. Pateicoties tam, Golf GTE vidējais kombinēta cikla degvielas patēriņš ir tikai 1,5 l/100 km.

Pērn vasarā kopējais Volkswagen Golf ražošanas apjoms pārkāpa 30 miljonu slieksnim. Šobrīd auto tiek ražots Vācijas rūpnīcās Volfsburgā un Cvikavā, Fošanā (Ķīna) un Pueblā (Meksika).

Komentāri (26)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu