General Motors, Audi un Jaguar Land Rover iepauzē Krievijā

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix

Pēdējā laikā novērotais straujais Krievijas rubļa kursa kritums ir galvenais iemesls, kādēļ General Motors, Audi un Jaguar Land Rover šonedēļ nolēmuši uz laiku apturēt automobiļu tirdzniecību plašajā kaimiņvalstī. Kā atzīmē Automotive News Europe, rubļa vērtības kritums par 40% kopš jūnija ir Krievijas lielākā ekonomiskā krīze kopš 1998.gada.

Pēdējo nedēļu laikā Krievijas iedzīvotāji straujos tempos pirkuši Porsche un citu zīmolu automobiļus, lai kaut nelielā mērā saglabātu savu ietaupījumu vērtību. Drīz vien gan autoražotāju prieki bija izsmelti, jo no automobiļu pārdošanas iegūto līdzekļu vērtība strauji samazinājās.

Tādēļ 16.decembrī automobiļu pārdošanu pārtrauca General Motors, to pamatojot ar nepieciešamību tikt galā ar biznesa riskiem, kas radušies uz rubļa kursa svārstību fona. General Motors pagaidām neatklāj, kad tiks atsāktas vairumtirdzniecības piegādes, taču tie Chevrolet, Opel un Cadillac automobiļi, kas jau ir pasūtīti un apmaksāti, tiks piegādāti.

Sarežģītās ekonomiskās situācijas dēļ pārdošanu šonedēļ pārtrauca arī Jaguar Land Rover, tiesa, sākotnēji tikai līdz 19.decembrim. Proti, šodienai.

Līdzīgi kā General Motors, arī Audi pārdošanu pārtrauca 16.decembrī. Audi Krievijas struktūrvienības pārstāvis Aleksejs Kožukovs apgalvo, ka tirdzniecība tiks atsākta, tiklīdz tiks izveidota jauna cenu lapa. Tāpat var atzīmēt, ka Audi no 22. decembra līdz 12. janvārim pārtrauks ražošanu savā Kalugas rūpnīcā. Tā gan ir plānota pauze, kas saistīta ar garajām svētku brīvdienām.

Kompānijas Evercore ISI analītiķis Arndts Ellinghorsts lēš, ka BMW, kas pārdošanu pagaidām nav pārtraucis, varētu negūt peļņu 100 - 150 miljonu eiro apmērā, ja rubļa vērtība samazināsies par pusi. Pēc analītiķa domām Daimler, Volkswagen, Renault un Hyundai Motor Co. provizoriskie zaudējumi ir vēl lielāki.

Lai samazinātu ar Krievijas tirgu saistītos riskus, BMW savas biznesa intereses pievērsa citiem, pievilcīgākiem tirgiem.

BMW, kas šobrīd ir pasaulē lielākais premium automobiļu ražotājs, līdz novembrim Krievijā pārdeva 33 465 BMW un MINI zīmola automobiļus. Tas ir par 17 procentiem mazāk nekā pērn. Visas auto industrijas pārdošanas apjomi 2014.gada 11 mēnešos ir samazinājušies par 12 procentiem.

Volkswagen tikmēr norāda, ka turpina automobiļu tirdzniecību Krievijā, taču uz tur notiekošo raugās ar lielām bažām.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu