Latvijā OCTA polišu cenas un atlīdzības tuvināsies Eiropas līmenim

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

Latvijā transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas polišu cenas un atlīdzības nākamajos gados tuvināsies Eiropas vidējam līmenim, norāda Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

«Mēs neesam atdalīti no pārējās pasaules. Tas, ka mums ir daudz mazākas gan iemaksas, gan atlīdzības, ilgi nevar turpināties. Mēs viennozīmīgi šajā ziņā tuvosimies Eiropas vidējam līmenim. Tas nozīmē gan lielākas OCTA polišu cenas, gan lielākas izmaksas,» teica LTAB vadītājs.

Tāpat Stengrevics atzīmēja, ka šobrīd ceļu satiksmes negadījumu izraisītājam ne par ko nav jāuztraucas, jo zaudējumus cietušajai pusei sedz apdrošinātājs, savukārt cietušajam ir jākavē darbs, jo ir jākomunicē ar apdrošinātāju un jānodarbojas ar automašīnas remontu, tāpēc ideālā gadījumā būtu, ja cietušais uz attiecīgo automašīnas remonta laiku saņemtu citu mašīnu.

«Bieži vien apdrošinātājs nepiekrīt cietušā ierastajam servisam un sūta to uz citiem servisiem, uz kuriem savukārt negrib braukt cietušais. Šādos gadījumos tiek izmaksāta nauda, kura varbūt ir pietiekama tiem servisiem, kur apdrošinātajam ir atlaides, bet nepietiek jau minētajā cietušā servisā utt. Ideāli jau būtu, ja cietušais vienkārši iedotu apdrošinātajam atslēgas, saņemtu uz laiku citu mašīnu un pēc remonta saņemtu sava auto atslēgas atpakaļ. Taču tas nav iespējams, ja par OCTA polisi tiek maksāti 50 eiro. Vienlaikus arvien vairāk mūsu cilvēku redz kā šie jautājumi tiek kārtoti ārvalstīs,» norādīja Stengrevics.

Viņš arī prognozēja, ka ar laiku Latvijā viennozīmīgi celsies arī servisu cenas. «Jā, mums joprojām objektīvi ir lētāks darbaspēks, bet lētas detaļas nezinu cik ilgi vēl varēs kaut kā iegūt. Arī Valsts ieņēmumu dienesta aktivitātes servisos pašlaik ir lielas,» piebilda LTAB vadītājs.

«Visi šie procesi tuvināsies Eiropas līmenim. Jautājums ir tikai par to, cik ilgā periodā tas notiks. Diemžēl, bet tuvināties mēs varētu arī sliktajās lietās un varētu pieaugt arī krāpniecības gadījumi, kuros iesaistās juristi, kā tas pašlaik ir Lielbritānijā,» sacīja Stengrevics.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu