Giugiaro konceptauto - ātrs dīvāns un sporta zāle uz riteņiem

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Italdesign.it

Kamēr virkne uzņēmumu nākotnes mobilitāti iztēlojas mazos automobiļos-pašgājējos, itāļu auto dizaina nams Italdesign Giugiaro sliecas domāt par relaksējošu braukšanu limuzīnā ar augstu komforta līmeni.

Par to liecina Ženēvas automobiļu izstādei sagatavotais Giugiaro konceptauto GEA. Kā norāda dizaina ateljē stila veidošanas vadītājs Volfgangs Egers, tuvākajā nākotnē īstā luksusa prece būs laiks, tādēļ, «kad dizainējām GEA, mēs domājām par uzņēmējiem un uzņēmējām, lai arī viņu mašīnā pavadītais laiks būtu produktīvs». Italdesign Giugiaro uzskata, ka to visērtāk panākt, mainot atmosfēru auto salonā. Šim nolūkam paredzēta speciāla lodes formas saskarne ar tai pieslēgtu LG G-Flex ieliekto telefonu starp priekšējiem sēdekļiem, caur kuru interjeru var pielāgot strādāšanai, fiziska vingruma attīstīšanai un atpūtai (Office, Wellness un Dream).

Jau iekāpšana konceptautomobilī GEA ir piedzīvojums. Pirmkārt, durvis atveras plaši kā milzīgas grāmatas vāki. Otrkārt, durvis neatdala jumta balsts. Treškārt,

kad durvis atvērtas, uz zemes tiek projicēts virtuāls sarkanais paklājs,

lai pasažieris mašīnā sajustos kā ilgi gaidīts viesis. Kad cilvēks ir iekāpis salonā, viņu no visām pusēm, ja tā var teikt, ieskauj plašums.

Vietas visu trīs interjera tipu radīšanai mašīnā noteikti pietiek, jo tās riteņu bāze ir veseli 3,33 metri, bet kopējais garums - 5,37 metri. Izmantojot speciālu viedtālruņa aplikāciju, ko Italdesign Giugiaro izstrādājuši kopā ar LG, braucēji var izvēlēties starp trim galvenajiem interjera iestatījumiem un mainīt arī tradicionālos salona parametrus, piemēram, klimatu, sēdekļu regulējumus un tamlīdzīgi. Par to, ka auto ir patiešām iespaidīgs izmēros, liecina arī masīvie 60 spieķu diski, kuru diametrs ir ne vairāk, ne mazāk kā 26 collas.

Ja braucēji izvēlas biznesa režīmu, GEA kļūst par mobilu biroju. LED gaismas durvju paneļos kļūst baltas un atbilstoši hromoterapijas principiem tādējādi veicina koncentrēšanos un produktivitāti, bet aizmugurējo sēdvietu priekšā no griestiem nolaižas divi 19 collu ekrāni, uz kuriem attēlot peļņas grafikus un shēmas. Piedevām priekšējā pasažiera sēdekli var pagriezt par 180 grādiem, lai viņš varētu ērti sarunāties ar aizmugurē sēdošajiem.

Izvēloties vingruma režīmu, kas veidots kopā ar fiziskās sagatavotības aprīkojuma ražotāju Technogym, LED apgaismojums kļūst relaksējoši oranžīgs un

auto salons kļūst par kompaktu sporta zāli ar iespējām vingrināt ķermeņa augšdaļas muskuļus

un ar pakāpienu vingrinājumiem izlocīt kājas. Lai braucēji zinātu, kā ar vingruma aprīkojumu jārīkojas, 19 collu ekrānos tiks demonstrēta video pamācība. Starp sēdekļiem ir neliels ledusskapis atvēsinošiem dzērieniem un sulām, kā arī atvilktne ar visu nepieciešamo aromterapijas procedūrām.

Trešais, sapņu režīms ir paredzēts pilnīgam mieram. Izvēloties to, logi aptumšojas, LED apgaismojums kļūst nomierinoši zils, un uz ekrāniem, kā arī priekšējā panelī tiek atveidoti galaktiku un zvaigžņotas debess attēli. Zem abiem aizmugurējiem sēdekļiem izbīdās kāju balsti, bet, ja gribas pa īstam nosnausties, tad šādu iespēju nodrošinās labās puses aizmugurējais sēdeklis, ko var nolaist pavisam un savienot ar priekšējā pasažiera sēdekli, tā izveidojot vienvietīgu gultu.

Foto: Italdesign.it

GEA ir automobilis, kas veidots atbilstoši tuvākajā nākotnē aizvien lielāku aktualitāti gūstošajai automatizētās braukšanas koncepcijai, taču pilnīgi bez vadītāja tas nespēj iztikt. Tā salona iekārtošanas un interjera veidošanas smaguma centrs vienkārši ir novirzījies no autovadītāja sēdvietas uz aizmugurējo pasažieru zonu.

Vadītājs, kam atvēlēts ne mazāk ērts sēdeklis, savā priekšā redz digitālu vidi ar neskaitāmiem ekrāniem un stūri, kuru iespējams pagriezt par ne vairāk kā 2 grādiem. Jautāsi, kā tad iespējams ar šādu auto pabraukt? Stūres mehānisms, izrādās, ir apgādāts ar potenciometru, kas priekšējo riteņu pagriešanās leņķi maina atkarībā no stūres ratam pieliktā spēka - jo vairāk spēka, jo lielāks savērsuma leņķis.

Piedziņas ziņā Džordžeto Džudžāro uzņēmums ir pieturējies pēdējos gados aktuālākajām idejām - tīrai elektropiedziņai. Tiesa, tā ir visai nopietna -

konceptauto ir apgādāts ar četriem 142 kilovatu elektromotoriem

(kopējā jauda ir 570 kW jeb 775 ZS) un bateriju induktīvās lādēšanas sistēmu.

Foto: Italdesign.it
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu