Lietotu automobiļu straujais importa pieaugums bremzējas

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

2015. gada pirmajā pusē Latvijā ievesti 23 326 vieglie pasažieru automobiļi (M1), kas ir par 2% vairāk nekā 2014. gada pirmajā pusē (22 772). Papildus šī gada pirmajā pusē Latvijā ievesti arī 1705 N1 klases automobiļi, kas ir vieglais komerctransports ar pilnu masu līdz 3.5 tonnām.

Pārdotāko automašīnu tops ir palicis nemainīgs un patērētāji vēl joprojām paliek uzticīgi Volkswagen (17.1%), Volvo (14.6%), Audi (12.2%), BMW (10.7%) un Opel (10.7%), kas kopā sastāda 63.2% no visu pirmo reizi Latvijā reģistrēto lietoto vieglo pasažieru automobiļu skaita. Pārdotāko modeļu tops ir sekojošs:

Marka, Modelis

Skaits

VW PASSAT

1251

AUDI A4

1137

VW GOLF

1106

AUDI A6

1008

BMW 3-series

876

Viegla komerctransporta populārāko transportlīdzekļu topu veido Volskwagen, kas aizņem gandrīz trešdaļu vieglā komerctransporta tirgus (31.3%), Mercedes Benz (16.1%) un Renault (13.5%), kas ir izteikti spēcīgi vieglā komerctransporta ražotāji ar plašu modeļu piedāvājumu visām lietotāja vajadzībām.

«Lietota vieglā komerctranporta tirgus daļa ir divas reizes mazāka, kā jaunam. Tas ir saistīts ar to, ka uzņēmumi savus autoparkus cenšas uzturēt iespējami jaunus un nomaiņas gadījumā jaunu auto iegāde tiek uzskatīta par ekonomiski pamatotāku,» skaidro Ingus Rūtiņš, Auto Asociācijas viceprezidents.

Zīmīgi, ka tādu zīmolu kā Mercedes Benz, Ford, Opel pieprasījums lietotu automobiļu tirgū ir četras reizes lielāks nekā jaunu automobiļu tirgū. Tas liecina par šo zīmolu reputāciju un lietotus tos labprāt izvēlas mazie un vidējie uzņēmumi, kas jaunu šo zīmolu auto pašlaik nevar atļauties,» komentē Rūtiņš.

Skumjš ir fakts, ka vēl joprojām izteiktu popularitāti gūst segments ar vecumu 11 un vairāk gadu. Šis segments ir palielinājies par 4 procentpunktiem salīdzinājumā ar iepriekšējā gada pirmo pusi un sasniedz 44% no visiem pārdotajiem lietotajiem transportlīdzekļiem ar 11 085 piereģistrēto transportlīdzekļu skaitu. «Šīs vecuma segmenta pieaugums palielinājies gan uz 5-7, gan 8-10 gadu vecu transportlīdzekļu reģistrāciju skaita samazinājumu, kas skaidrojams ar tautā iemīļotu automobiļu vecuma pieaugumu un to automātisku pāriešanu citā vecuma segmentā. Rezultāts - ir pieaudzis pirmo reizi reģistrēto automobiļu vidējais vecums» skaidro Pēteris Rubulis, Auto Asociācijas projektu vadītājs.

Šī gada pirmajā pusē lietotu automobiļu tirgū novērota tendence ir pirmās reģistrācijas īpašnieku īpatsvara izmaiņa par labu juridiskām personām (+4%) un sasniedzot 19% no visām reģistrācijām, kas skaidrojams ar caurspīdīgāku darījumu skaita palielināšanos.

Degvielas tipa izvēles ziņā Latvija paliek arvien uzticīgāka ar dīzeļdegvielu darbināmiem transportlīdzekļiem (81%), kas salīdzinājumā ar 2014. gada pirmo pusi ir pieaugums par 2%. Ievērojami samazinājies ar sašķidrināto gāzi darbināmu automobiļu imports - no 2014. gada pirmajā pusē 750 šādiem reģistrētiem transportlīdzekļiem uz 568 transportlīdzekļiem šogad, kas skaidrojams ar cenu kritumu tradicionālajai degvielai un ekonomiskā pamatojuma samazināšanos šādu automobiļu iegādei.

Procentuāli maznozīmīga, bet pozitīva tendence ir 100% elektrisku un CO2 neemitējošu lietotu transportlīdzekļu importa pieaugums no 2014. gada pirmajā pusē 1 reģistrēta Nissan Leaf uz 11 šogad reģistrētiem transportlīdzekļiem. Šo transportlīdzekļu vidū ir šādi spēkrati - Tazzari Citysport EM1 (5), Renault Fluence (1), Citroen C-Zero (2), Nissan Leaf (1), Tesla Model S (1) un viena par elektromobili pārbūvēta 2004. gada Mazda RX-8.

Šogad ir reģistrēti arī 48 transportlīdzekļi, kas ir vecāki par 30 gadiem un var pretendēt uz «Vēsturisks Spēkrats» statusu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu