Gada auto testa dienā izmēģināti auto no Mazda 2 līdz BMW X6

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Laiciņš sestdienā lutināja – diena kā radīta piedzīvojumiem. Un te vēl katram automīlim karaliska dāvana – ej klāt jebkuram automobilim, pieraksties uz konkrētu laiku un brauc. 20 minūtes ar pilnīgi jaunu automobili un pat pilnīgi jaunu modeli no «Ford», «Mercedes-Benz», «Subaru», «BMW», «Mazda» utt. Pat ar «Volkswagen Touran», kurš Latvijā oficiāli pat vēl nemaz nav prezentēts. Brauc, baudi - cik vien daudzus no 16 piedāvātajiem automobiļiem vari septiņās stundās paspēt.

«Apmeklētāju milzīgā interese par premium klases sīvākajiem konkurentiem «Mercedes-Benz GLE Coupe» un BMW X6» bija paredzama, taču pārsteidz otrs konkurentu pāris, kurš baudīja ļoti lielu pieprasījumu, proti, jaunākie ģimenes auto ar 7 sēdvietām» stāsta Māris Ozoliņš, konkursa «Latvijas Gada auto» organizators.

Vilinājums milzīgs. Bet organizators piedāvā vēl vairāk. Bezmaksas gaismu, elektrosistēmu un drošības sistēmu pārbaudi - šo iespēju izmantoja 95 auto īpašnieki. Papildus tam, visas dienas garumā nerimās sīva cīņa veiklības brauciena trasē, kur «Mazda CX-5» stūrētājs varēja saņemt balvā šo pašu auto ar pilnu bāku nedēļas nogalei.

Guntars Pulss, veiklības brauciena tiesnesis: «Visas dienas garumā nerimās cīniņš veiklības brauciena trasē ar «Mazda CX-5». Uzdevums nebija viegls, jo lai uzrādītu labu rezultātu, jāspēj ātri adaptēties pie sveša auto gabarītiem. Lielākā daļa dalībnieku veiklības trasi izbrauca precīzi, un uzrādīja rezultātu nedaudz virs vienas minūtes. Vairākiem meistarīgākajiem braucējiem trases veikšana prasīja ap piecdesmit sekundēm, bet uzvarētājs spēja uzdevumu paveikt četrdesmit sekundēs.»

Turklāt apmeklētāji varēja parunāt klātienē ar labiem drošas braukšanas skolotājiem.

Atis Jansons, semināru par drošu braukšanu vadītājs: «Improvizētajā drošas braukšanas mācību klasē kopā ar Ivaru Cauni un Ivaru Grošu mēģinājām atbildēt uz savu kvalifikāciju paaugstināt gribošo jautājumiem. Jāsaka – tos nopietnākos un ātrākos zēnus un kungus pie sevis sagaidījām pārāk reti. Laikam jau viņu pārliecība par savu prasmju līmeni ir nesatricināma. Vairāk nāca pāri – daiļāko pusīti pamācīt, pasargāt. Tēvi un mātes veda skolā dēlus – arī tādus, kuriem pat līdz «baltajām tiesībām» vēl krietnu laiciņu jāgaida. Un tas priecē – jo agrāk sāksi, jo drošāku pamatu ieliksi.»

Populārākais temats? Tumsa. Cik tālu no pretim braucošā jāizslēdz tālās gaismas? Kad tās atkal ieslēdzamas? Kāds ir drošs ātrums slapjā rudens vakarā, braucot ar tuvajām gaismām? Vēl apdzīšana krustojumā. Manevrs, kuru atļauj Latvijas satiksmes noteikumi, bet kurš slēpj sevī vairākus briesmu paveidus. Un tādēļ būtu no «labas prakses» izslēdzams. Cik spējām – visus gribētājus apgaismojām. Un šķiroties stāstījām par iespējām atrast ilgākus, pamatīgākus kvalifikācijas celšanas veidus.

Konkursa žūrijas un skatītāju balsojuma rezultāti tiks paziņoti 5.decembrī viesnīcā «Avalon Hotel», TV un interneta tiešraidē plkst. 19:00.

3.oktobrī izmēģinājuma braucieniem t/c Mols apmeklētājiem bija pieejami sekojoši automobiļi: «BMW X6», « Fiat 550X», « Ford S-Max», « Hyundai Tucson», «Jeep Grand Cherokee», «Jeep Renegade», «Mazda 2», «Mazda CX-3», «Nissan Pulsar», «Mercedes-Benz GLE Coupe», «Renault Kadjar», «Renault Espace», «Ssang Yong Tivoli», «Subaru Outback», «Suzuki Vitara» un «Volkswagen Touran». Bez jau pieminētajiem auto, konkursā vēl ir pieteikti: «Honda HR-V», «Mercedes-Benz Vito», «Opel Corsa», «Subaru Forester», «Škoda Superb / Superb Combi», turklāt jaunu pretendentu pieteikšana turpinās līdz 5.novembrim.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu