Izmešu testu izmaiņu dēļ no tirgus var pazust automašīnas ar dīzeļa dzinēju

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Sasteigtas un vispārēji stingras izmaiņas gāzu izmešu pārbaudēs Eiropas Savienībā (ES) pēc tam, kad atklājās Vācijas autobūves koncerna «Volkswagen» (VW) krāpniecības shēma, varētu sadārdzināt automašīnas ar dīzeļa dzinēju tik ļoti, ka ražotājiem būs jāpārtrauc to pārdošana, pirmdien brīdināja Eiropas Automašīnu ražotāju asociācija (ACEA).

«Automašīnu rūpnieki piekrīt, ka izmešiem ir tuvāk jāatspoguļo reālās vides apstākļi, un ir gadiem ilgi aicinājuši izteikt priekšlikumus,» asociācijas paziņojumu citēja ziņu aģentūra «Reuters».

«Tomēr ir svarīgi virzīties tā, lai ļautu ražotājiem plānot un īstenot nepieciešamās izmaiņas, nekaitējot dīzeļa nozīmei kā vienam no galvenajiem pīlāriem ogļskābās gāzes izmešu mērķu sasniegšanai nākotnē,» ACEA uzsvēra.

Automašīnas ar dīzeļa dzinēju salīdzinājumā ar benzīna dzinēja spēkratiem var radīt mazāk ogļskābās gāzes, kas ir galvenais siltumnīcas efekta izraisītājs.

Eiropas Komisija ir pastiprinājusi spiedienu uz autoražotājiem, lai panāktu vienošanos par straujāku un lielāku dīzeļa izmešu samazinājumu, ņemot vērā sabiedrības dusmas par VW automašīnās uzstādīto programmatūru, kas ļauj krāpties gāzu izmešu pārbaudēs.

ES valstu valdību amatpersonas pagājušajā nedēļā tikās Briselē, lai mēģinātu pārvarēt strupceļu plāniem ieviest izmešu mērījumus reālā vidē, nepaļaujoties uz laboratoriju testiem, ar kuriem var viegli manipulēt.

Gaidāms, ka

reālās vides testi tiks sākti nākamā gada sākumā, bet pirmie rezultāti gaidāmi 2017.gada nogalē.

«ACEA turpina uzsvērt, ka pārbaužu termiņiem un apstākļiem ir jāņem vērā tehniskā un ekonomiskā realitāte pašreizējos tirgos, pieļaujot saprātīgu pārejas laiku, lai piemērotu reālu braukšanas apstākļu izmešu mērījumus visām jaunajām automašīnām,» piebilda asociācija.

«Bez reālistiska termiņa un apstākļiem daži modeļi ar dīzeļa dzinēju var praktiski kļūt nepieejami savas dārdzības dēļ, liekot ražotājiem tos izņemt no pārdošanas,» kas skars gan patērētājus, gan darbavietas, brīdināja ACEA.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu