VW atsakās atbildēt uz atsevišķiem EP jautājumiem par emisiju skandālu

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volkswagen

«Volkswagen» par emisiju mērījumiem joprojām veic iekšējo izmeklēšanu, kuras laikā ir atlaisti vairāki kompānijas darbinieki, līdz ar to uz atsevišķiem jautājumiem pašlaik nav iespējams sniegt konkrētas atbildes, tā Briselē notikušajā Eiropas Parlamenta (EP) auto emisiju skandāla izmeklēšanas komitejas sēdē norādīja «Volkswagen» grupas galvenais par tehnoloģijām atbildīgais vadošais darbinieks Ulrihs Eihorns.

«Volkswagen» pārstāvis savā uzrunā apliecināja, ka koncerns apzinās savu atbildību visā notikušajā saistībā ar krāpšanos emisiju mērījumu jomā, atzīstot, ka tika pieļauta milzīga kļūda.

«Šī rīcība ir ietekmējusi tēlu un uzticību mūsu uzņēmumam. Krīzes rezultātā uzņēmums ir cietis, cietuši ir tūkstošiem darbinieku un piegādātāji, kā arī sabiedrības pārstāvji. Ceļš uz labojumiem būs ilgs un smags,» viņš atzina, piebilstot, ka skandāla skarto automašīnu atsaukšanas process tiks noslēgts līdz gada beigām.

Runājot par attiecīgo automašīnu modernizāciju, koncerna pārstāvis apliecināja, ka tas neradīs izmaksas klientiem, turklāt vidējais modernizācijas laiks ilgst aptuveni 30-60 minūtes. «Šīs automašīnas nav zaudējušas savu vērtību, arī drošības nosacījumi nav samazināti,» viņš apliecināja.

Taujāts par skandālu un iemesliem, Eihorns norādīja, ka pats koncerns labprāt uzzinātu par visiem iemesliem un sekām. «Mēs necenšamies neko slēpt. Mums ir iekšēja izmeklēšana, tiek veikta revīzija. Ir atlaisti zināmi darbinieki. Kādēļ es pats esmu šeit, ja amatā atrodos vien trīs mēnešus? Jo iepriekšējie darbinieki ir atlaisti,» viņš uzsvēra EP deputātiem.

Vaicāts, vai koncerns 2007.gadā no kāda uzņēmuma saņēmis brīdinājumu, ka izmantotā tehnoloģija var būt nelegāla, pārstāvis, atsaucoties uz iepriekš pausto, vien norādīja, ka šis ir viens no tiem jautājumiem, par kuriem joprojām norisinās izmeklēšana, līdz ar to tas būs viens no tiem jautājumiem, uz kuru nevarēs sniegt atbildes deputātiem.

Savukārt EP deputāti aicināja koncerna pārstāvjus turpmāk neaizbildināties ar neskaidru likumdošanu, jo esot jāpieņem, ka līdz šim par to tā arī nav izteiktas sūdzības.

Jau ziņots, ka šodien Briselē norisinās EP auto emisiju skandāla izmeklēšanas komitejas sēde, kuras laikā autobūves pārstāvjiem jāatbild uz deputātu jautājumiem par krāpšanos ar emisiju mērījumiem.

Deputāts Krišjānis Kariņš (V), kurš vada lielākās EP frakcijas darbu šajā komitejā, iepriekš žurnālistiem uzsvēra, ka izmeklēšanas komiteja savā darbā iegūst aizvien jaunus faktus, kas norāda uz krāpšanos ar auto izmešu rādītājiem un dīzeļautomašīnu lielo lomu gaisa piesārņošanā.

Tikmēr EP kreisā flanga politiķi aizvien skaļāk runā par dīzeļa automašīnu aizliegšanu. Kariņš uzskata, ka tas nav risinājums. «Tiem, kuri krāpušies, ir jāsaņem sods, savukārt mums, politiķiem, jāatrod risinājums, kā aizsargāt vidi un saglabāt darbvietas Eiropā,» pauda Kariņš.

Jau vēstīts, ka EP izveidojis izmeklēšanas komiteju ar plašām pilnvarām, kas izvērtē Eiropas Savienības institūciju un dalībvalstu atbildību par pieļautajiem pārkāpumiem. Komiteja jau ir uzklausījusi Eiropas Komisijas pārstāvjus un neatkarīgus nozares speciālistus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Nepalaid garām!
Uz augšu