Sastrēgumus Sarkandaugavā mazinās jauns pārvads starp Tvaika ielu un Viestura prospektu

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Atbilstoši Rīgas pašvaldības SIA "Transporta infrastruktūras attīstība" (TIA) plāniem 2010. gadā ekspluatācijā tiks nodots jaunākais un lielākais satiksmes infrastruktūras objekts Rīgas ziemeļu daļā – Sarkandaugavas satiksmes pārvads pār Rīgas – Skultes dzelzceļa līniju.

Pārvads savienos Viestura prospektu ar Tvaika ielu, tādējādi atslogojot Sarkandaugavas dzelzceļa pārbrauktuvi, kas šobrīd ir galvenais iemesls satiksmes sastrēgumiem šajā rajonā.

Pārvada laiduma garums būs 300 metri, tam būs divas satiksmes joslas katrā virzienā, un tā kopējais platums būs 21 metrs, bet augstums 14 metri. Pārvadam būs 18 balsti. Papildus tiks izbūvēti pievadceļi 22 300 kvadrātmetru platībā, gājēju un velosipēdistu celiņi 7700 kvadrātmetru platībā, gājēju drošībai tiks izbūvēts tunelis zem dzelzceļa līnijas, kā arī tiks labiekārtota teritorija pārvada būvniecības rajonā.

Paredzams, ka pēc pārvada izbūvēšanas par 80% samazināsies tranzīta satiksme caur Sarkandaugavas dzīvojamo rajonu un par 20% pieaugs vidējais autotransporta kustības ātrums. Turklāt tiks nodrošināta tieša piekļūšana ostas teritorijām Jaunmīlgrāvī, Kundziņsalā un Sarkandaugavā. Rīdzinieku un pilsētas viesu ērtībām Viestura prospektā tiks izbūvēta arī "novieto un brauc" autostāvvieta.

TIA valdes priekšsēdētājs Anrijs Brencāns stāsta: "Līdz ar jaunā pārvada nodošanu ekspluatācijā Sarkandaugava atkal atgūs elpu kā dzīvojamais rajons, jo pa tās ielām kursēs vairs tikai sabiedriskais un privātais autotransports. Sastrēgumu likvidēšana Sarkandaugavā, kravas transporta novirzīšana uz Jaunmīlgrāvja rajona industriālo daļu un apkārtējās vides uzlabojumi ir tikai nedaudzas no tām priekšrocībām ko iegūs gan Rīgas, gan Pierīgas iedzīvotāji, kas šeit dzīvo un izmanto rajona satiksmes infrastruktūru."

Līdz 2008. gada maijam tiks izvērtēti iespējamie finansēšanas modeļi, kas nodrošinātu maksimāli īsu projekta realizācijas termiņu un ilgtermiņa finansiālo izdevīgumu. Iepirkumu organizēšana ir paredzēta laika posmā no maija līdz novembrim, savukārt būvniecību paredzēts sākt šā gada decembrī. Paredzamās pārvada būvniecības izmaksas tiek lēstas 47 līdz 50 miljonu latu apmērā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Nepalaid garām!
Uz augšu