Ekskluzīvi: Latviešu Lotus Super Seven (70)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Video vairs nav pieejams. Video vairs nav pieejams.

Kad Lotus pēc 2500 pārdotām automašīnām pārstāja ražot modeli Seven, tiesības uz tā ražošanu pārpirka Caterham, kas turpina ražot Super 7 vēl šodien. Taču ne tikai Caterham vien būvē šādus auto - tādi top arī tepat Latvijā.

Kentas grāfistē izvietotais Caterham Cars ir tiešais tradīciju turpinātājs, taču uz dažiem Super 7 automobiļiem droši var rakstīt Made in Latvia, jo tie būvēt tepat Rīgas pievārtē, Beberbeķos.

Tā dēvētās Lotus Super Seven replikas Latvijā būvē autoinženieris Māris Vīgants, kura aizraušanās ar mazajiem auto bez jumta un ārpus rāmja izvirzītajiem riteņiem sākās astoņdesmitajos gados, kad tolaik populārais franču aktieris Žans Pols Belmondo kādā kinofilmā traucies pie Lotus Super Seven stūres. Ar to brīdi inženieris arī "saslimis" ar domām par šiem auto un nu jau kopš 2001. gada tādus būvē savā garāžā.

Lotus Super Seven ideja pieder britu izgudrotājam, inženieriem un sacīkšu braucējam Kolinam Čepmenam. Daudzas viņa idejas, piemēram, monokoka tipa virsbūve, retinājums zem mašīnas, aerodinamiskie elementi, dzīvo vēl šodien motorsporta karalienē Formula 1. Latviešu Super Seven ir līdzīgs.

"Tā forma ir klasiskā Kolina Čepmena forma. Protams, riteņi kopš 1957. gada ir kluvuši divas trīs reizes platāki, spārni paplašināti, bet forma ir saglabāta. Tas viss velk uz formulu vai ko citu - bet daudz tādu nav. Ir jau mēģināts taisīt līdzīgas formas auto, bet tie nav aizgājuši plašumā. Šī forma gan ir tik ģeniāla, ka iet cauri laikam. Pirms kādiem 20 gadiem visi, kas būvēja šīs automašīnas, uzskatīja par goda lietu kaut ko mainīt un uzlabot formā. Taču šobrīd visi atgriezušies pie klasiskās formas, un izvirtības notiek zem vāka," - tā automobiļu būvētājs Māris Vīgants.

Vīganta būvētajos auto izvirtības gan ir diezgan pieticīgas, jo zem vāka iebūvēts vienkāršs Volkswagen motors ar 136 zirgspēkiem. Nav daudz, tomēr inženieris norāda, ka jauda nav galvenais, galvenais ir šā auto izskats un jaudas un svara attiecība, kas pat ar 0,9 litru motoriņu ļautu braukt pietiekami ātri un iekļauties satiksmē. Protams, ja gribas braukt ātrāk nekā pārējiem, tad jāuzstāda jaudīgāks motors.

"Ja tev šī mašīna patīk, tu esi gatavs pieciest dažādus trūkumus - nav kondicioniera, tā ir cieta, ir tikai divas vietas, cimdu nodalījums - maziņš. Braukt ar šo auto ir fīlings. Cilvēks, kas brauc ar X5 džipu, nesapratīs, bet varbūt vajag pamēģināt?" jautā Vīgants.

Lai uzzinātu vairāk par latviešu Lotus Super Seven, par tā vadīšanas niansēm, par to, vai šo auto var iegādāties kā konstruktoru un cik tas maksā, skaties VIDEO.


Komentāri (70)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu