Pirmais brauciens ar Volkswagen Golf Sportsvan (1)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volkswagen

Sportsvan ir garāks un augstāks par īsto Golf, taču vai ir arī labāks? Normunds Avotiņš bīda sēdekli un meklē atbildes.

 
Foto: Volkswagen

Golf Plus vietā

Golf Sportsvan modeļu rindā aizstāj Golf+. Šo auto Latvijā gandrīz neviens negribēja pirkt jaunu, toties lietots tas jau tiecas pārspēt popularitātē Touran. Second hand pircējiem ir no kā izvēlēties – Vācijā vien tika pārdots pusmiljons «plusu». Sportsvan līdz ar nosaukuma maiņu radikāli mainījis arī izskatu – apaļīgo formu vietā nākušas skadrās Golf 7 līnijas ar BMW līdzīgu šķautni tieši durvju rokturu augstumā. Nošķeltas sānlodziņu apakšas un daudz hroma liek Sportsvan izskatīties prestižākam un dārgākam. Tas ir signāls trešajai (vai jau ceturtajai?) plānoto pircēju kategorijai.

Foto: Volkswagen

Pieņemsim, ka jūs caurām dienām dauzāt galvu pret sienu vēlmē samaksāt 25 000 eiro par Volkswagen, taču Golf ir par mazu, Passat par konservatīvu, bet Touran par vecu. Sportsvan ir jaunākās zāles šādiem nelaimīgajiem, kas meklēt meklē premium mašīnai līdzvērtīgu produktu, bet baidās iemantot nosodošus kaimiņu skatienus. Izklausās pēc utopiskām blēņām, tomēr autotirdzniecības vēsturē ir līdzīgi piemēri. Savulaik Seat izlaida kompaktvenu Altea, kas bija domāts jauniešu auditorijai. Necik daudz jauniešu Seat pie Altea stūres neieraudzīja, toties labi aprīkoti eksemplāri ar visjaudīgāko dīzeli, «ksenonu», «klimatu» un citām ekstrām kļuva par iecienītu «best agers» izvēli. Galvenokārt tāpēc, ka mašīna labi izskatījās, labi brauca un tajā varēja ieiet, nevis iesēsties.

Golf Sportsvan ir līdzīgs. Ja durvju atvēršanas brīdī sadomāsit nošķaudīties, pat nepamanīsit, kā nokļuvāt pie stūres. Aizmugurējās durvis arī ir pietiekami platas, bet dīvānu var atbīdīt 18 cm tālāk, tā iegūstot limuzīnisku vietu kājām. Automašīnai, kas ir tikai 8 cm garāka par Golf, un īsāka par Golf variant, nemaz nav slikti. Panelis pirmajā brīdī atgādina Golf, taču pēc tam pamanām vertikālas ventilācijas lūkas ap radio un XXL pogas ap ātrumkloķi. Sportsvan salonam ir neliela Nutzfahrzeug jeb komerctransporta piegarša. Galu galā arī nosaukums mazliet atgādina Multivan.

Atkāpju aprīkojumā gan nav. Kompaktvenā var dabūt lielāko un dārgāko navigāciju, pārslēdzamus amortizatorus un pat Dynaudio stereosistēmu. Tad parocīgas kastītes vietā paneļa augšā ir centrālais skaļrunis - šāda ekstra droši vien patiks tiem spītniekiem, kas Sportsvan iekāros Passat vietā. Latvijā viņus gan varētu sarūgtināt fakts, ka 2 litru TDI ar 150 zirgspēkiem un ērzeļa temperamentu pie mums nemaz nepārdos. Par dārgu.

Foto: Volkswagen
 
Foto: Volkswagen

Labāks, bet dārgāks Golf

Cena ir viens no nedaudzajiem Sportsvan trūkumiem. Kompaktvens ir dārgāks pat par Golf Variant, un 17 733 eiro sākumcena nes vien plānu 1.2 TSI Trendline ar 85 zirgspēkiem. Ar patīkamāku dinamiku un aprīkojumu apveltīts Sporstvan maksās 20 – 22 tūkstošus. Šo summu var palielināt līdz Passat cenai, ja atķeksē dažādas drošības un komforta ekstras. Dažas no tām Volkswagen automašīnā nonākušas pirmoreiz, piemēram, aklo zonu detektors un apsildāma stūre. Laikam vācieši beidzot pamanījuši kartē Norvēģiju.

Foto: Volkswagen

Pašmāju prese slavē Sporstvan un godā par «bessere Golf» jeb «labāku Golfu». Jāpiekrīt, ka kompaktvens ir ietilpīgāks un praktiskāks par pamatmodeli, un tajā noteikti ir vairāk vietas pamperiem. Tomēr, pabraucot aktīvāk, var pamanīt, ka stūres mehānisms iestatīts citādi. Stūrei nav izteiktas «nulles», un esmu drošs, ka tas ir reveranss besteidžeriem, kam nepatīk stūresrati, kas līkumā pārlieku aktīvi cenšas atgriezties viduspunktā. Viņiem patiktu lielāki spoguļi, kurus VW mierīgi varēja paņemt no Touran. Izskats nebūtu tik stilīgs, toties pārredzamība - labāka. Volkswagen faktiski izdarījis to, ko Ford paveica ar iepriekšējo C-Max modeli, - tikai labāk. Sportsvan skaņas izolācija ir tik laba, ka dažkārt sniedz nepareizu priekšstatu par ātrumu un laika apstākļiem. Pa logu izskatās, ka krastmalā pūš tikai tāda maza brīzīte, bet, atverot durvis, dienvidrietenis rēkdams grib tās noraut un kopā ar pasažieri ielidināt Vidusjūrā.

Sportsvan ieies Latvijas tirgus vēsturē kā viens no retajiem modeļiem, kas mūs sasniedzis ātrāk nekā ieplānots. Pirmās automašīnas jau ir Rīgā, tā ka atliek vien sadalīties komandās – «Jaunās ģimenes» vs. «Best agers» vs. «Slēptais premium».

Foto: Volkswagen
Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu