Kas labāks? Ford Fiesta ST vai Mini Cooper S? (7)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Normunds Avotiņš

Pieticīgi izmēri, tāds pats svars un gandrīz 200 zirgspēku. Izklausās jautri, vai ne?

 
Foto: Normunds Avotiņš

Trīscilindru līga

Salīdzināt un, pasarg dies’, tieši pretstatīt Mini un Fiesta nav sevišķi korekti. Tomēr šiem auto ir vairāk kopīga nekā agrāk, piemēram, trīscilindru dzinēji. Ford mazākajam agregātam ir 1 litra tilpums un tikai 65 (mums 80) zirgspēki, bet firmas lepnums ir tikpat liels EcoBoost turbodzinējs, kas jau trešo gadu pēc kārtas saņēmis Engine of the Year titulu. Citiem Fiesta motoriem gan vēl ir pa četriem cilindriem, turpretim jaunajā Mini visa motorizācija būvēta ar trim. Jaunajiem motoriem ir kā benzīna, tā dīzeļa versijas, un tikai sarunas tematam Cooper S ir par vienu «podu» vairāk.

Divlitru turbomotors attīsta 192 zirgspēkus, tā atstājot godu pārkāpt divu simtu robežu topa versijai John Cooper Works. Par saikni ar JCW testa automobilī liecina Cooper Works stūre par 91 eiro. No 0 līdz 100 km/h Cooper S paātrinās 6,7 sekundēs, pieliekot 0,1 s klāt, ja ātrumu slēgšana atstāta sešpakāpju «automāta» (nekādu «divsajūgu»!) ziņā. Fiesta ST atzīst tikai trīs pedāļu stratēģiju, un ar sešu satuvinātu pārnesumu palīdzību tiek līdz «simtam» 6,9 sekundēs. Tā kā Ford ir mazāks un vājāks dzinējs (1,6 l, 180 ZS), tas izklausās loģiski. Taču Ford piedevām ir par 70 kilogramiem smagāks. Skaidri var redzēt, ka aiz Mini stāv BMW ar savu superšķirņu tērauda noliktavu.

 
Foto: MINI

Kokpits ar raksturu

Mini notievēšana un dzinēju revīzija skaidrojama ar to, ka jūsu priekšā ir pilnīgi jauns modelis. Tas ir nedaudz lielāks par iepriekšējo, ar veiksmīgākām proporcijām un uzlabotu interjeru, kurā omulīgi jūtas ne tikai zīmēti mikimausi, bet arī īsti cilvēki. Galvenā pārvērtība ir spidometrs - no lielās ciparnīcas paneļa vidū tas pārcēlies uz vietu aiz stūres kā visiem normāliem automobiļiem. Taču «bigbens» no viduskonsoles nav pazudis, jo tajā iemontēts infodisplejs vai navigācijas ekrāns, ja tāds būtu.

Foto: MINI

BM Auto demomašīnā tāds bija - tāpat kā īpaši sporta sēdekļi, klimata kontrole, melni griesti, Driving Assistant sistēma, dinamiskā amortizatoru vadība un vēl vesels papildaprīkojuma zvaigznājs, kas paceļ jau tā dārgās rotaļļietas cenu (25 250 eiro) līdz mazauto izmēram astronomiskiem 41 140 eiro. Mini gan kārtīgi pacenties, lai kabīnē nebūtu garlaicīgi. Dzinēja iedarbināšana notiek ar efektīgu, sarkanu tumbleri. Aviācijas tēma citos kloķīšos, no kuriem daļa atrodas griestos, ik reizi iekāpjot, liek rosīties kā Amēlijai Erhardei pirms vēsturiskā lidojuma pāri Atlantijai. Lai tālajā ceļā pilots vai pilote nejustos vientuļi, Mini komunicē ar viņu caur krāsainu gaismasmūziku lielā «pulksteņa» aplocē. Taču krietni vairāk par šo bižutēriju man interesēja, kā jaunais Mini brauc.

 
Foto: Normunds Avotiņš

Kartings un komforts

Jauns vai vecs, Mini ir kulta auto, par ko tam tiek piedoti dažādi trūkumi. Vietas aizmugurē kā nebija, tā nav arī jaunajā modelī - ģimenēm paredzēts 16 cm garāks piecdurvju variants vai Countryman. Taču tie 128 000 Mini fanu, kas 2013. gadā izvēlējas tieši klasisko modeli, tomēr bija pelnījuši cilvēcīgāku piekari. Jo augstāk kāpa motora jauda, jo cietākas kļuva Oksfordas mazauto atsperes. Kratīšanās gan ir tikai pusbēda, sevišķi Cooper gadījumā, taču, piesummējot visam iepriekšminētajam platas zemprofila riepas, Mini iemantoja nelāgu indevi patvaļīgi mainīt virzienu uz nelīdzena asfalta. Un pie mums, izņemot dažu izredzētus virzienus, cita nemaz nav.

Mini gan atrunājās ar ierasto «kartinga sajūtas» argumentu, taču jaunajā modelī tomēr mainījis amortizatoru raksturu. Cita lieta! Vadāmība, stūres sajūta un kontrole pār automašīnu ir tikpat asa un nepastarpināta kā agrāk, taču gaita ir komfortablāka. Tagad var pa īstam pievērsties motora dresēšanai, liekot tam kā cirka lauvam lēkāt pa apgriezienu diapazona podestiem vai jūsmināt publiku ar dobju rēkšanu izpūtējā. Sport režīmā jaunais Cooper satriecoši «burbuļo trubās» pie katras pārgāzēšanas. Bet... četrdesmit tūkstoši eiro? Pie velna, es laikam maksātu! Vai drīzāk nē – pagaidītu līdz Cooper Works iznākšanai.

 
Foto: Normunds Avotiņš

Hot-hatch kauslīgā esence

Tā kā BMW dāsni dalījies ar mazo brāli, jaunā Mini bruņojumā ir plašs braucēja atbalstu sistēmu klāsts – ieskaitot projekcijas displeju pie vējstikla. Fiesta ST uz šīs digitālās izšķērdības fona izskatās pēc Nokia 3110 – cietas plastmasas, prasts panelis, primitīvs infodisplejs. Toties kāda degsme! Recaro sēdekļi burtiski iekrampējas mugurā, izplūde daudzsološi rūc jau tukšgaitā un ātrumkloķis nikni glūn uz jums caur aukstu alumīnija pieri.

Pirmais īstais paātrinājums pat mazliet nobiedē, jo atsauc atmiņā tos skaistos laikus, kad šādiem auto pat nebija ABS un jebkura veida pārdozēšana varēja beigties ceļmalas lakstos. Fiesta ST tagad ir pat Hill launch asistents, lai mašīna neripotu atpakaļ, tomēr nekādas trīsburtu kombinācijas nespēj apslāpēt nevaldāmo mašīnas garu. Ar Cooper S var braukt dažādi – ātri, lēni, mierīgi, slinki, «uz izrādīšanos», visādi. Fiesta prot tikai lauzties. Ieskrienoties ārpus pilsētas, rodas sajūta, ka auto uzbrēks, ja laikus neieliksi nākamajā robā: «Nu, b****, sen jau piektais, kas i’ ko?!?» Tādā vīzē ar Fiesta ST var nocīnīties kaut vai 200 kilometrus, ko es nekad tik ilgi nedarītu ar Mini. Gan jau aizblenztos uz navigāciju vai ko citu. Fiestā navigācijas nav, jo tā ir pārāk dārga, turklāt diez vai būtu skaidri saskatāma pastāvīgās kratīšanās dēļ. Dārgākā šīs mašīnas ekstra ir Molten Orange krāsa par 555 eiro.

Foto: Normunds Avotiņš

Ja gribat mazu, vieglu, ātru un līdz pēdējai skrūvei patiesi sportisku hečbeku, Fiesta ST ir lieliska izvēle, turklāt ar savā klasē labāko šasiju. Ja rūp tikai izskats, Ford padomā ir ST budžeta variants: ņemam parastu Fiesta ar 125 zirgspēkiem (14 330 eiro), piepērkam «eksterjera stila komplektu» par 985 eiro, 17 collu riteņus par 285 eiro, kādu draiskāku krāsu (170 – 565 eiro) un – vuala, mums ir sporta Fiesta «pa lēto», tikai ar pieciem ātrumiem. Nenoticējāt receptei? Godīgi sakot, es arī nē, tāpēc karsto miniheču ringā referī šoreiz paceļ Cooper S cimdu – par šasiju, par motoriem, par daudzpusību un par stilu. Taču paturiet prātā, ka Fiesta joprojām valda rallijā, no kurienes Mini komanda aizlīda ar asti kājstarpē. Bez tam ar Ford Fiesta brauc ne tikai mūsu jaunie rallisti, bet arī pasaules rallijkrosa atklājums jēkabpilietis Reinis Nitišs.

Mini Cooper S sākuma cena ir 25 250 eiro, Mini One – 18 140 eiro. Testa degvielas patēriņš 9,5 l/100 km.

Ford Fiesta ST cena ir 20 995 eiro, Fiesta Ambiente – 10 140 eiro. Testa degvielas patēriņš 7,6 l/100 km.

Komentāri (7)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu