Pirmais brauciens: Škoda, kas var negaidīti daudz (20)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Parasts skauts prot pārvest večiņu pāri ielai un izglābt kaķēnu. Čehu Škoda Octavia Scout prot ko vairāk – iebraukt un uzbraukt tur, kur citas Škodas nevar, turklāt ātri.

 
Foto: Publicitātes foto

Kā RS ar pilnpiedziņu

Minētajam Citroen C5 CrossTourer nav visu riteņu piedziņas, un tādu viltus krosoveru mūsdienās netrūkst visās vieglo automobiļu klasēs. Octavia Scout lētākā versija arī tīri labi varētu iztikt ar 1,6 litru dīzelīti un priekšējo piedziņu, - bet nē, Mlada Boļeslava nolēmusi izgatavot īstu visurgājēju, «mean machine» bez lētiem trikiem un cilvēku muļķošanas. Vēl vairāk – Škoda šoreiz izšāvusi no visiem stobriem reizē, jo jaunā Scout topmodelī apvienota līdz šim neiespējama agregātu kombinācija: 184 zirgspēku dīzelis no Octavia RS, visu riteņu piedziņa ar piektās paaudzes Haldex starpsajūgu un sešpakāpju DSG pārnesumkārbu. Šāds trio pagaidām sastopams tikai modelī Scout.

Iepretim «skauta» vārdam Škoda cenu lapā vispār atradīsit tikai trīs rindiņas. Pārējās divas aizpilda vienīgais benzīna dzinējs – 1,8 TSI ar 180 zirgspēkiem un obligāto DSG, kā arī bāzes versija ar 150 ZS dīzeli. Tas ir arī vienīgais Scout, kam vispār pieejama manuālā pārnesumkārba. Škoda rūpnīcas pārstāvis to komentē tā: «Cilvēks, kas izvēlējies Scout, jau tā ir izšķīries par augstāko komplektāciju, kādu spēj piedāvāt Octavia modelis. Līdz ar to atkrīt vajadzība pēc vienkāršākām un lētākām modifikācijām.» Vienlaikus tā ir atbilde uz jautājumu, kāpēc Škoda nevarētu izlaist Scout versiju ar 1,6 TDI pēc Golf 4Motion parauga. Varētu, taču ne Scout – šādā izpildījumā var nopirkt parastu Octavia Combi.

 
Foto: Publicitātes foto

3 centimetrus augstāks

Metode, pēc kuras ikdienišķs universālis tiek pārvērsts piedzīvojumu meklētājā vai mednieku auto, nav mainījusies. Tomēr nevar nepamanīt, ka jaunais Scout ir krietni dekoratīvāks par iepriekšējo. Aizraušanās ar sudrabotu plastmasu liek uzdot jautājumus par automašīnas reālajām iespējām, kuras izdevās pārbaudīt ADAC bezceļu poligonā. Vācieši ar bezceļu saprot nevis dziļas bedres un forvarderu piesmietas stigas, bet gan uzdevumus, kas izaicina automobiļa ģeometriskās iespējas.

Foto: Publicitātes foto

Droši vien ir labi zināt, ka Scout spēj droši braukt pa slīpu nogāzi un bez īpašiem palīglīdzekļiem tikt lejā no stāva kalna, bet - sausos vasaras apstākļos to pieprot arī trīsreiz lētāks Škoda Rapid. Tiesa gan, Rapid nemaz netiktu augšā tai kalnā, kamēr Scout uzjāj virsotnē kā spēlēdamies. 380 ņūtonmetri un zibenīgais Haldex Nr. 5 prot savu darbu. Veiksmīgi salāgotā mehāniskā un elektroniskā daļa ļauj cerēt, ka, iekļuvusi nopietnākās ziepēs, transmisija nepārkarsīs. Palīdzēs arī par 3 centimetriem paaugstinātais klīrenss, kas sasniedz 17 centimetrus, un būdīgās 225/50 R17 riepas. Par spīti bižutērijai bamperos, Scout ir arī lielāki uzbraukšanas leņķi kā priekšā, tā aizmugurē. Tas ļauj sevišķi neraizēties par uzsēšanos uz celma, kā arī pietiekami drosmīgi un ātri «atvilkt» pa meža ceļu - amortizācija ir blīva un spēj uzņemt daudz. Čehiem patīk kārtīgi paēst un iedzert, laikam tāpēc arī mašīnas viņiem iznāk pamatīgākas un vienkāršākas nekā pašam Volkswagen.

 
Foto: Publicitātes foto

Pamēģiniet benzīnu

Iemainot restorānu pret krogu, gan jābūt gatavam uz pieticīgāku interjeru. Tas ir identisks Octavia, vien uz stūres un ātrumkloķa vīd Scout vārds. Kā nopratām, arī brūns salons ar pieskaņotu Alcantara kā alternatīva drūmi melnajam radīts speciāli apvidus modelim. Kā jau topa modifikācijai Scout ir plašs standartaprīkojums, kas tomēr atpaliek no RS. Piemēram, biksenona lukturi būs jāpiepērk pašiem, kamēr sporta versijai tie ir par velti. Octavia lauksaimnieciskā daba dažkārt parādās visnegaidītākajos sīkumos. Škoda ieviesusi papildaprīkojuma sarakstā elektriski atveramu bagāžnieka vāku, kas, protams, ir šiki. Taču spuldzīšu trūkums virs salona spogulīšiem saulessargos izslēdz no Octavia fanu pulka daudzas dāmas. Toties dinamika gan jau iekļauta bāzē! Ar visu 4x4, smagajiem riteņiem un aizsarguzlikām automobilis paātrinās līdz 100 km/h tikai 7,8 sekundēs. Tas ir ievērojams rezultāts paaugstinātas pārgājamības universāļu līgā, it īpaši zem 30 000 eiro. Nu, pavisam nedaudz zem.

Foto: Publicitātes foto

Škodas runasvīrs neliekuļoja, dēvēdams Scout par Octavia topmodeli. 184 ZS raķete ir divus tūkstošus dārgāka par tādu pašu Octavia Combi RS – 29 783 eiro, bet lētākais dīzelis ar manuālo kārbu sākas ar 27 073 eiro. Benzīna versija nav daudz dārgāka – 27 391, un te gribas nākt klajā ar nepopulāru ieteikumu, kas diez vai atradīs dzirdīgas ausis: ja plānojat braukt ne vairāk kā 20 000 km gadā, ņemiet benzīna Scout. Skaidrs, ka šāda tipa automobilis automātiski paredz dīzeļdzinēja izvēli (vai esat redzējuši daudz Volvo XC70 ar benzīna motoru?), tomēr parēķiniet paši – 1.8 TSI ir 2400 eiro lētāks, tam ir arī lētāka apkope un potenciāli mazāk degvielas sistēmas problēmu.

Foto: Publicitātes foto

Zemāks degvielas patēriņš ir galvenais arguments par TDI, tomēr realitātē tas nav tik pasakaini zems kā sola ražotājs. Scout testos mēs izbraucām ar diviem līdzīgi aprīkotiem automobiļiem, un lūk, kāds bija rezultāts: varenā turbodīzeļa apetīte kombinācijā «autobānis, «landštrāse», mežs, viegls off-road un pilsēta» uzrādīja adekvātus 8 litrus uz 100 km. Benzīna modelis, kurš ir tikpat ātrs, taču ar vieglāku priekšgalu, vieglāku gaitu un, galvenais, ievērojami mazāku troksni, finišēja ar rādījumu 9,5 l/100 km. Nav maz, taču iznākums puslīdz atbilst rūpnīcas datu attiecībai: vidēji 5,1 un 6,9 litri uz «simtu» TDI un TSI. Esmu gatavs saderēt, ka otro rādījumu vēl var sasniegt, kamēr pieci litri tik masīvam izstrādājumam kā Scout ir realizējami tikai laboratorijas apstākļos.

Diemžēl jau kuro mēnesi salonā nīkstošā benzīna Octavia RS aizrāda, ka pircējus vada cits aprēķins. Un, ja tas darbojas sporta modeļa izvēlē, tad rinda uz dīzeļa Scout būs vēl garāka.

Škoda Octavia Scout cena ir no 27 037 eiro.

Komentāri (20)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu