Ietilpīgāks vai vienkārši lielāks? Peugeot 308 SW pret Opel Astra ST (18)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TVNET kolāža

Universāļa eksistences jēga ir palielināts bagāžnieks, taču to var panākt dažādos veidos. To demonstrē tradīciju lauzējs Peugeot un konservatīvais to pašu tradīciju sargātājs Opel.

 
Foto: Normunds Avotiņš

Dizains apēd kubikmetrus

Opel Astra ST akcijas pirmajā brīdī patiešām rādās noslīdējušas līdz sasalšanas punktam – tas gan ir visgarākais (vai vismaz viens no garākajiem) universāļiem kompaktklasē (4,7 metri), taču tam ir arī vismazākais bagāžnieks. Izteikta litros, tā ietilpība ir no 500 līdz 1550 litriem - pat Renault Megane GrandTour ir vairāk. Savulaik, kad Opel universāļi dēvējās vienkārši par Caravan, tie nemainīgi bija ietilpīgākie klasē, bet kopš Insignia Sports Tourer debijas tā vairs nav. Dizains, apdare un aprīkojums apēdis vērtīgos kubikdecimetrus, un kas par to, ka Astrai ir tādas kompaktklasei retas ekstras kā ergonomiskie sēdekļi vai regulējama FlexRide transmisija. No izmaksu viedokļa raugoties, tā ir tikai vēl viena lieka poga jau tā pārbāztajā viduskonsolē, bet no praktiskās puses Astra vairs nav praktiskuma kalngals, bet tikai vēl viens glīts un kompakts automobilis par saprātīgu cenu. Tomēr Opel piemīt kas tāds, kā pietrūkst daudziem konkurentiem – pamatīgums. No ārpuses tas izskatās pietiekami solīds par spīti cienījamajam modeļa vecumam, un patiesībā ir diezgan līdzīgs Peugeot 308 SW – vai drīzāk jau otrādi. Atšķirība ir tikai tā, ka Peugeot par 308. modeļa dizainu saņēmis Red Dot dizaina balvu, bet Opel – nē. Kāpēc - nezinu. Varbūt par ekstravaganto salonu?

Foto: Opel
 
Foto: Peugeot

Salons

Klajā Peugeot viduskonsole ar vienu vienīgu grozāmu kloķi un daudzfunkciju skārienjutīgo displeju patiešām izskatās modernāka par pogām nosēto Opel «torpedo», kas izskatās kā demontēts no Apollo 13. Situāciju diez kā neuzlabo arī demoautomašīnā sastaptais uzlabotais krāsu displejs. Kā var noprast, Astra tikusi pie vienkāršotas IntelliLink saskarnes no jaunās Insignia, un tā (saskarne) iekārta nav sevišķi ērta un intuitīva. Astra versijā tā izskatās kā nākusi no Ķīnas Tautas Republikas. Taču, lūk, kas ir jocīgi – Peugeot visu varošais ekrāns ir tikai nedaudz labāks, jo, pievienojot tālruni, liek maldīties izvēlnēs. Arī klimata sistēmas vadības pārnešanas virtuālajā vidē vērtējama atturīgi – vienkāršā temperatūras maiņa prasa pārlieku novēršanos no ceļa, kamēr Opel attiecīgo kloķīti var pagrozīt, uz to pat nepaskatoties. Starp citu, to pašu komfortu piedāvā arī Peugeot 308 SW lētākā komplektācija Acess – tikpat elegants noformējums, bet ierastāka un parocīgāka lietošana bez pārgudra touch screen.

Foto: Opel

Tomēr lielākais izaicinājums ir Peugeot vadītāja vieta. Grozi kā gribi, mazās stūres augšdaļa aizsedz daļu mērskalu. Laist stūri zemāk liedz drošas braukšanas nodarbībās iedzītie likumi, turklāt vērties spidometrā pāri stūrei šķiet gluži vienkārši jocīgi. Var pacelt augstāk sēdekli, bet tad jau labāk braukt ar krosoveru. Opel, salīdzinot ar Peugeot, ir īsts vecās skolas paraugs – liela, gaļīga stūre, klasisks «pulksteņu» izvietojums un glīts apgaismojums. Nospiežot pogu «Sport», tas kļūst sarkans, mudinot domāt, ka Opel nav sveši tādi jēdzieni kā «paātrinājums» un «dinamika».

 
Foto: Peugeot

Dzinējs

Jaunā 1,6 litru dzinēja jauda - 136 zirgspēki - vēl vairāk vedina gaidīt no automašīnas atsperes paātrinājumu. Tomēr pa īstam straujš tas ir tikai sarkanajā Sport pogas zonā, pārējos režīmos sakņūpot līdz ierindas dīzeļauto sniegumam. Dīvaini, Opel Zafira Tourer ar tādu pašu motoru brauca jautrāk... Peugeot ar 1,6 litru HDI dīzeli turpretim ir gluži vienkārši lielisks. Dzinējam ir par 15 zirgspēkiem vairāk nekā tikpat lielam VW grupas TDI, un par 16 mazāk nekā Opel 1.6 CDTI, taču dabā šķiet, ka franču motorā ir vairāk par 120 «zirgiem». Auto ieskrienas vieglāk par vieglu, un pastāvīgi nākas uzmanīt spidometru - par laimi, uz šosejas aktuālo sekciju stūre neaizsedz. Seši ātrumi pārnesumkārbā arī izvietoti efektīvāk nekā Opel transmisijā, tāpēc Peugeot dinamiku papildina apskaužama degvielas ekonomija. Ar četriem litriem pratīs nobraukt katrs, bet viedāki braucēji var tikt pat pie rādījuma «3,8 L/100 km». Fantastiski, vai ne?

Foto: Peugeot
 
Foto: Peugeot

Piekare un bagāžnieks

Franču automobiļiem ir daudz kopīga ar franču virtuvi. Tas, ko jums atnes, ne vienmēr atbilst tam, ko pasūtījāt, un garšo pavisam citādi nekā iztēlojāties. Ja nu tomēr viss ir tip-top, tad var gadīties, ka šķīvja maliņā le grand chef pielicis ko tādu, kas spiež uz vietas izdzert pudeli vīna vai aizraida jūs uz aptieku. Peugeot 308 SW Ahilleja papēdis ir aizmugurējā piekare. Filmējot četru universāļu salīdzinājumu Auto Ziņām, ievērojām, ka prāvais «vagons» negaidīti zemu iesēžas pakaļējās arkās pat tad, ja uz bampera maliņas piemetusies slaida meitene ar rokassomiņu. Ar kravnesību gan problēmu nav, taču piekare mazliet paviegli uzvedas uz ielāpaina asfalta. Tas nedaudz sabojā kopējo labo iespaidu par Peugeot 308 SW gaitas īpašībām un paģēr papildu koncentrēšanos. Kā viegli iedomāties, Opel nekas tamlīdzīgs nepiemīt.

Astras piekare lielos vilcienos ir 1998. gada konstrukcija bez izskaistinājumiem un eksperimentiem. Turoties pie pamatīgās Opel «barankas», šķiet, ka mašīnas apakša pildīta ar balastu kā kuģa rūme, un nekas to nespēj izsist no sliedēm. Kā jau minēju sākumā, bagāžnieku izmēru sacīkstē Opel neglābjami zaudē. Nolaižot atzveltnes, Peugeot 1,8 metrus garā bagāžas telpa pārvēršas par guļamtelpu. Universālis ir 33 centimetrus garāks par hečbeku. Tas skan unikāli līdz brīdim, iekams atminamies, ka peugeot 308 ir teju īsākais kompaktais «hečs», kurā aizmugurē ir pamaz vietas kājām. Šķiet, tieši pēdējais aspekts licis Peugeot spert neordināru soli un pagarināt universāļa riteņu bāzi par veseliem 11 centimetriem (kopā 2,73 m, tas ir rekords!). Tagad vietas automašīnā ir patiesi daudz, tomēr gabarītos 308 SW vēl arvien ir īsāks par Astra ST – 4585 mm pret 4698. Pieņemsim, ka tas ir uz bamperu rēķina.

 
Foto: Normunds Avotiņš

Čaulu vai saturu?

Uzkrītošā ārējo un iekšējo izmēru pretruna arī definē galveno atšķirību starp šiem ārēji līdzīgajiem spēkratiem. Ja nepieciešams moderns, ekonomisks un ietilpīgs universālis par samērīgu cenu, Peugeot 308 SW ir laba izvēle. Turpretim, ja turat godā pārbaudītas, ilgspēlējošas konstrukcijas un jums patīk, ka apkārt ir «daudz automašīnas», Opel ar savām biezajām durvīm, masīvajiem sēdekļiem un kilogramiem kaudzē sastumtas plastmasas panelī ir atbilde uz visiem jautājumiem. Tas izskatās tieši tā, kā brauc, un brauc tā, kā izskatās. Peugeot īstenā franču oportūnisma garā sola vairāk, kamdēļ ticis ievēlēts par Eiropas Gada auto 2014. Tomēr 308 SW grūti atrast ko tādu, kas liktu šo auto iekārot vai no visas sirds ieteikt citiem, - ja nu vienīgi dzinēju.

Peugeot 308 SW. Modeļa īpašā sākuma cena 15 619 eiro, ar 1.6 HDI dzinēju – 20 913 eiro.

Opel Astra Touring Sports. Modeļa sākuma cena – 15 234 eiro, ar 1.6 CDTI dīzeli – 18 532 eiro, izpildījumā Cosmo – sākot ar 20 268 eiro.

Komentāri (18)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu