Vadītāji bieži vien pagrieziena manevru veic nepareizi: viņi izvēlas neatbilstošu braukšanas ātrumu, neņem vērā laikapstākļus un pirms pagrieziena veikšanas neapstājas pie luksofora signāla, kas norāda, ka tā jādara.
Padomi drošiem pagrieziena manevriem (2)
«Pirmkārt, ikvienam vadītājam ir jāieslēdz virzienrādītājs, lai informētu citus satiksmes dalībniekus par plānoto manevru. Otrkārt, ja to pieprasa satiksmes noteikumi, ir jāsamazina ātrums vai pilnībā jāapstājas,» norāda Renault autoskolas vadītājs Zbigņevs Veseli (Zbigniew Weseli).
Ātrums
Pārmērīgs ātrums ir visizplatītākais novirzīšanās no joslas cēlonis. «Kad automašīna veic pagriezienu, uz to iedarbojas centrbēdzes spēks, kas to var novirzīt pretējā joslā vai ceļa malā. Šādā gadījumā pastāv gan risks nonākt sadursmē ar citām automašīnām, gan arī liela iespēja zaudēt saķeri ar ceļu,» brīdina speciālists. Abos gadījumos autovadītājs apdraud ne tikai savu dzīvību, bet arī citus autovadītājus un gājējus, jo bieži vien gājēju pārejas ir izvietotas tieši aiz pagriezieniem. «Veicot labo vai kreiso pagriezienu, visdrošāk ir braukt ne ātrāk kā 20–25 km/h otrajā pārnesumā,» piebilst Zbigņevs Veseli.
Pagrieziena rādiuss
Pagrieziena manevrs ir jāveic, cik vien mēreni (lēzeni) iespējams. «Pagrieziens jāsāk joslas ārpusē, un pašā pagrieziena vidusdaļā ir jāpietuvojas joslas iekšpusei,» skaidro Renault autoskolas vadītājs. Jābrauc ir vienmērīgi, strauji negriežot stūri un nepalielinot ātrumu.
Laikapstākļi
Laikapstākļi ievērojami ietekmē pagrieziena manevra drošību. Īpaša piesardzība ir jāievēro lietus, sniega un sala gadījumā. «Ja virsma ir slidena, automašīnas reakcija uz stūres kustībām var būt kavēta. Turklāt straujas darbības ar bremžu vai gāzes pedāli var izraisīt slīdēšanu,» skaidro Renault autoskolas vadītājs. Mūsdienu netipiskajos ziemas laikapstākļos visbīstamākās situācijas var izraisīt melnais ledus. Tā ir plāna, gandrīz neredzama ledus kārtiņa uz ceļa seguma. «Par ceļa apledojumu var liecināt, piemēram, neliels ceļa seguma spožums un sasalušas peļķes ceļmalā. Vēl viena pazīme ir riepu radītie trokšņi, kas nav raksturīgi sausam asfaltam un liecina par augstu slīdamību,» brīdina Zbigņevs Veseli.