Noskaidrotas dīvainākās lietas, ko cilvēki darījuši savos auto (9)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Caro/ScanPix

«Un, kad beidzot kājām gājējs pats pie sava auto tiek», tad, kā tika noskaidrots jūlijā veiktajā «Mazda» un «Neste Oil» aptaujā, Latvijas autovadītāji nododas arī dažādām dīvainām un pat trakām nodarbēm, tostarp mīlas priekiem un skaistumkopšanas procedūrām. Tāpat aptaujā noskaidrots, ka ikdienā ar auto pārvietojamies salīdzinoši maz - izrādās, ka lielākā daļa respondentu dienā vidēji nobrauc līdz 50 kilometriem.

Aptaujā tika noskaidrots, ka teju puse respondentu vidēji vienā reizē uzpilda 10 līdz 30 litrus degvielas, bet 30% aptaujāto degvielas uzpildīšanai nododas ar lielāku vērienu un uzpilda no 30 līdz 50 litriem vienā degvielas uzpildes stacijas apmeklējuma reizē. Savukārt tie 5% respondentu, kuri ikdienā bieži nepārvietojas ar automobili vai kuriem vienkārši biežāk patīk iegriezties uzpildes stacijās, uzpilda vidēji 10 litru degvielas vienā reizē, TVNET informēja «Inchcape Motors» mārketinga vadītāja Jana Garanča.

Kā liecina dati, aptaujātie Latvijas iedzīvotāji ikdienā spontānus ceļojumus uz laukiem vai attālām pilsētām nemēdz veikt:

36% aptaujāto vidēji dienā nobrauc no 20 līdz 50 kilometriem,

savukārt teju 30% respondentu veic 5 līdz 20 kilometrus īsus izbraucienus.

Lai gan piektdienu vakaros un brīvdienās pilsētās var manīt ne mazums automašīnu ar lielām un jautrām kompānijām tajās, tomēr ikdienā lielākā daļa aptaujāto Latvijas iedzīvotāju ir daudz piezemētāki un labprātāk nododas divvientulībai automašīnās: 44% respondentu atzīst, ka ikdienā ar tiem mašīnā brauc vēl tikai viens cilvēks, savukārt ar 34% aptaujāto diendienā automašīnā brauc vēl divi cilvēki.

Foto: Caro/ScanPix

Aptaujas dalībnieki tika aicināti nosaukt dīvainākas lietas, ko darījuši savā automašīnā. Kā izrādās,

daudzi respondenti ir gana lunkani un akrobātiski, jo labprāt nodevušies mīlas priekiem automašīnā.

Vairākas daiļā dzimuma pārstāves atzina, ka mašīnu dažkārt izmanto arī kā skaistumkopšanas salonu: koriģēja uzacis, veica vaksāciju, veidoja matus un lakoja nagus. Populārāko atbilžu augšgalā aptaujāto vidū bija gulēšana automašīnā un ēst gatavošana - no salātiem līdz pat kūkām un saldumu cepšanai uz iesmiņiem. Savukārt kāds cits pastāstīja, ka vēlējies izaicināt likteni un ķīmisko tīrītavu un pie auto stūres atvēris sakratītu limonādes bundžu, kura, protams, faktiski eksplodēja. Vēl kādam citam reiz ļoti sagribējies uzzināt, kā tad ir braukt ar motociklu, tāpēc izkāries ārā pa logu un, vējam, kukaiņiem un maziem akmentiņiem sejā sitoties, iztēlojies, ka brauc ar «Harley Davidson». Tomēr viens no interesantākajiem un tiešām dīvainākajiem piedzīvojumiem ir atgadījies ar kādu no respondentiem, kurš mašīnā veda āzi, kas bija ļoti izslāpis pēc mīlas priekiem. Var tikai minēt, kā šis ceļojums beidzās...

Runājot par tuvākiem un tālākiem ceļojumiem, aptaujātie iedzīvotāji atzinuši, ka reizi pa reizei mēdz mērot iespaidīgus attālumus ar savu automašīnu. Tā, piemēram, tika noskaidrots, ka

kāds respondents ir mērojis ceļu no Rīgas līdz pat 3900 kilometrus attālajai Portugālei,

bet kāds cits no aptaujātajiem devās līdz Francijai, kura atrodas 1700 kilometru attālumā. Pēc aptaujāto atbildēm var spriest, ka iedzīvotājiem tiešām patīk apceļot Eiropu un Skandināviju - ir minēta Vācija, Nīderlande, Šveice, Itālija, Moldāvija, Polija, Norvēģija, Zviedrija un citas valstis. Arī Baltijas valstis, Lietuva un Igaunija, ir lielā cieņā autobraucēju vidū, bet no minētajiem galamērķiem vispopulārākie ir sastopami tepat Latvijā: Ventspils, Rēzekne, Salacgrīva, Kolka, Tērvete un citas pilsētas.

Tomēr, lai aizbrauktu uz Berlīni, vai pat Tērveti, liela nozīme tiek piešķirta arī degvielas patēriņam - to kā svarīgāko no ieguvumiem, izvēloties degvielu, atzīst teju 57% aptaujāto. 31% respondentu labprātāk izvēlēsies ātrāk braukt - tālāk tikt un kā nozīmīgu faktu degvielas izvēlē min labāku dzinēja darbību, bet 23% aptaujāto iedzīvotāju būtiski šķiet tikt ne tikai līdz Berlīnei, bet arī atpakaļ uz mājām, un kā nozīmīgāko faktoru, izvēloties degvielu, viņi min ilgu dzinēja mūžu.

Kā izrādās, aptaujātajiem Latvijas iedzīvotājiem, izvēloties degvielas staciju, būtisks nešķiet simpātisks apkalpojošais personāls vai skaisti iekopta apkārtne ap uzpildes staciju, gluži otrādi, būtiskākais faktors, izvēloties degvielas staciju, vairāk nekā pusei aptaujāto ir tieši degvielas kvalitāte un teju 45% respondentu - degvielas cena. Kā diezgan svarīgs priekšnoteikums 41% aptaujāto ir uzpildes stacijas atrašanās vieta, bet tikai 16% respondentu būtiski šķiet, lai reizē ar degvielas uzpildīšanu ir iespēja arī iepirkties veikalā. «Inchcape Motors» mārketinga vadītāja Jana Garanča atzīmē: «Apkopojot aptaujas datus, atklājās iepriecinošs fakts, ka Latvijas iedzīvotāji rūpējas par savām automašīnām, minot tieši degvielas kvalitāti kā būtiskāko faktu. Kā jau zināms, kvalitatīva degviela ir ļoti nozīmīgs faktors, kas var paildzināt automašīnas dzīvotspēju.»

Ļoti līdzīgas atbildes no respondentiem tika saņemtas arī uz jautājumu: «Kas Jums ir svarīgi, izvēloties degvielu?» 75% aptaujāto būtiska ir degvielas kvalitāte un teju 60% - degvielas cena, bet tikai 8% respondentu uzmanību pievērš degvielas vārdam un izcelsmei, vai kā būtisks faktors šķiet tās ražotājs.

Aptauja tika veikta degvielas uzpildes stacijās «Neste Oil» no 30.07 līdz 01.08.

Komentāri (9)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu