Tests: Peugeot, kurā var vest ļoti, ļoti daudz (18)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Peugeot kaļ dižus plānus lielākas tirgus daļa iekarošanai. Jaunais Boxer ir šā plāna smagā artilērija.

 
Foto: Normunds Avotiņš

Izbraukt ar busu? Kāpēc ne!

Vieglā komerctransporta jeb LCV frontē Peugeot tik spoži nevedas – tikai 112 automašīnas, 6. vieta aiz Toyota un Dacia un divreiz mazāka tirgus daļa nekā Renault. Automašīnu reģistrācijas dati Latvijā gan nedaudz līdzinās Vecajai Derībai - abus var interpretēt pēc saviem ieskatiem. Piemēram, Škoda, kas ražo vienu īstu komercauto Praktik, LCV reģistrā ieņem trešo vietu (atslēgas vārds šeit ir N1), un

mistiskā kārtā komercauto uzskaitē iekļuvuši arī četri Porsche.

Šā vai tā, Peugeot, kura komercauto klāstā ir visu izmēru un tipu vieglie komercauto, nav apmierināts ar situāciju, un laiž «back in the race» trasē jaunu Boxer modeli, piedāvājot arī furgona testa braucienus. Ņemot vērā, ka šāda izmēra komercauto preses parkos nonāk pagalam reti, jau pats piedāvājums šķita neparasts. Pat vismazākais un neizdevīgākais Boxer ir gandrīz piecus metrus garš, savukārt pārējo garums svārstās no 5,4 līdz 6,4 metriem. Kurš gan atteiktos izgāzt ar ko tādu?

 
Foto: Peugeot

Trešais garums, otrais augstums

Izmēģinājuma braucieniem piedāvātais eksemplārs Peugeot žargonā tiek apzīmēts kā L3H2. Tas nozīmē, ka furgonam ir otrais no trim iespējamiem augstumiem un trešais no četriem iespējamiem garumiem. Dabā tas nozīmē manipulēšanu ar sešmetrīgu kasti uz salīdzinoši sīkiem ritenīšiem. Tie, kas ir braukuši ar busu, pazīst šo transporta līdzekļu apbrīnojamo manevrētspēju un apskaužamo dinamiku, braucot bez kravas.

Peugeot Boxer kravnesība ir aptuveni 1,4 tonnas, kuru pārvietošanai paredzēts viens no trim 2,2 litru turbodīzeļa variantiem. Jaudīgākais ar 150 ZS paredzēts visgarākajai versijai, tātad L3H2 svīrē pa Rīgas bedrēm ar 131 zirgspēku. Sevišķiem gadījumiem Peugeot piedāvā arī 3 litru dīzeli ar 177 zirgspēkiem, taču tad jāņem vismasīvākais furgons L4H3. Saskaņā ar rūpnīcas datiem tā pilna masa vēl arvien nepārsniedz 3,5 tonnas, atļaujot vadīt šo braucošo konteineru ar B kategorijas vadītāja apliecību. Bet vismazākais Boxer patiešām rādās neizdevīgs - tajā nevar ielikt trīs eiropaletes un kulba ir tik īsa, ka der tikai mobilā noklausīšanās punkta uzstādīšanai.

L3H2 kravas telpa ir vairāk nekā trīsarpus metrus gara, kas ļauj tajā pārvadāt ģipškartona plāksnes un citus būvmateriālus, ko nevar sarullēt vai iebērt maisā.

 
Foto: Peugeot

Sēdeklis kā «fūrē»

Jaunā Boxer priekšpuse atkārto Gada auto Peugeot 308 līnijas un dārgākajās versijās dižojas ar LED dienasgaitas lukturiem. Tiklīdz noskaidrojās, ka aiz diodēm atrodas tāds pats dzinējs kā iepriekšējā Boxer, pārdevējs veikli novirzīja uzmanību uz kabīni. Tajā arī nav nekā īpaša – melns panelis ar tikpat daudz atvilktnēm kā ļaunā Perpendikula rumpī un trīs neganti praktiska izskata krēsli. Taču vadītāja sēdeklis izrādījās amortizēts gluži kā lielajos kravas auto. Braucot garas stundas un kilometrus, tā patiešām «ir štelle».

Zinot, ka busos tiek taupīts uz visu, painteresējos, cik tad šāda vadītāja vieta maksā. Amortizētais krēsls ietilpst īpašā pakotnē, kurā par 1089 eiro ir arī klimata iekārta, lietus sensors un jau minētie LEDi. Ņemot vērā, ka par parastu kondicionētāju Boxer jāpiemaksā vairāk nekā 1200 eiro, ērtību komplekts šķiet labs piedāvājums. Muļķīgi tikai, ka Boxer stūre regulējas tikai vienā veidā – pēc «iznesuma». Izvēlei par labu L3H2 gabarītiem ir vēl viens iemesls, izņemot kravas telpas izmērus. Tas ir viens no diviem Boxer variantiem, kam iespējams augstākais jeb Premium aprīkojums. Par 24 tūkstošiem eiro (akcijas cena) tādā busā uzreiz būs atpakaļskata kamera, cruise-control, sēdekļa apsilde, 270 grādos atveramas aizmugurējās durvis, pastiprināta Bilame piekare (lai ko tas arī nozīmētu) un pat autonomā Webasto krāsniņa, kas atsevišķi maksā vairāk nekā 1000 eiro.

Tā kā parasts Boxer L3H2 šobrīd maksā 22 300 eiro, es daudz nedomātu. Varbūt pat piepirktu rūpnīcas navigāciju, kas maksā lētāk nekā vēl vienas slīddurvis otrā pusē.

 
Foto: Peugeot

Atpakaļ sacīkstē - ar akcijas cenām

Testa busam aizmugurējās durvis vērās 180 grādu leņķī un fiksējās divos stāvokļos. Man būtu gribējies, lai fiksators par savu funkciju ziņotu ar stingrāku satvērienu, citādi nepameta bažas, ka spēcīgākā vēja brāzmā durvis aizcirtīsies kopā ar mani un plauktu, ko tobrīd stutēju Boxer trīspadsmit kubikmetrus dziļajā tilpnē.

Peugeot nelutina ar gariem komercautomobiļu garantijas termiņiem. Ja gribat palikt rūpnīcas maizē piecus gadus, maksājiet 1831 eiro un nobraukums nedrīkst pārsniegt 150 000 km. Iznāk 30 000 kilometru gadā, kas piegādes mašīnai tāds nieks vien ir. Bet ar ko jaunais Boxer ir pārāks par veco? Svaigs dizains, plašāks aktīvās drošības ierīču klāsts, kā arī pastiprināta durvju eņģu un stenderu konstrukcija ir svarīgākās nodaļas. Nedaudz par maz, lai izcīnītu pole position ambiciozajā «back in the race» kampaņā, acīmredzot tāpēc jaunais Peugeot Boxer patlaban tiek piedāvāts ar 2000 – 4600 eiro atlaidi. Grēks neizmantot iespēju.

Peugeot Boxer sākuma cena akcijas laikā ir 18 960 eiro.

Vairāk informācijas

Komentāri (18)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu