Jauna auto iegādes īpatnības citur pasaulē (20)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Pie mums jauna auto iegāde ietver vairākkārtēju viesošanos attiecīgā zīmola dīlera salonā, kur darījuma slēgšanas laikā labākajā gadījumā piedāvā kādu tēju, kafiju, bet neko diži vairāk.

Citās valstīs tikmēr valda citi tikumi un auto iegāde nav tikai formāls pirkšanas-pārdošanas darījums. Tas drīzāk ir kā rituāls, kura laikā pircējs var sajusties kā karalis, kā pasaules naba, ko aptekalē no visām pusēm, lai tikai viņš paliktu apmierināts un gūtu prieku no naudas iztērēšanas, raksta vācu auto motor und sport.

Piemēram, Japānā nav iedomājama situācija, kurā potenciālais pircējs ierodas salonā un bez pārdevēju uzmanības pastaigājas starp izstādītajiem automobiļiem un prāto, kuru izvēlēties. Vēl vairāk, dīlera pārstāvis nereti pat ierodas pie pircēja mājās, kur viņš savās četrās sienās, pazīstamā vidē pārdevējam līdz pēdējam sīkumam izklāsta vēlmes un visu, ko gaida no pirkuma. Faktiski tā ir lieliska iespēja visai ģimenei kopīgi pieņemt lēmumu, kāds būs viņu nākamais personīgais transportlīdzeklis, turklāt, ja pircēju interesē pilnīgi jauns modelis, dīlera pārstāvis bieži vien ierodas demo automobilī, lai pircējs varētu doties iepazīšanās braucienā.

Tas gan nenozīmē, ka pircējam atkrīt ierašanās salonā. Tā aizvien ir daļa no pirkšanas procedūras, taču tiek veikta tikai pašās beigās, kad pasūtītais auto ir gatavs nodošanai jaunajam saimniekam. Pirms tam gan automobilis tiek rūpīgi sagatavots - neatkarīgi no klases un segmenta piederības tam ir jāizskatās pilnīgi jaunam, «nevainīgam».

Japāņu auto salonos atslēgas vārds ir «jauns». Ja uz mašīnas vai tās iekšienē ir redzams kāds netīrums, ja odometrs uzrāda kaut vienu nobrauktu metru, tas jau tiek uztverts kā lietots auto. «Reiz lietotas mantas Japānā tiek uzskatītas par netīrām, tādēļ pirms nodošanas īpašniekam auto tiek sagatavots tā, lai izskatītos, ka neviens tam nav pieskāries,» saka Japānā lielākā BMW tirgotāja (pārdod 600 automobiļus gadā) Takanawa vadītājs Masahiko Maeda.

Visi Japānā importētie jaunie auto vispirms nonāk tā dēvētajā Automobiļu sagatavošanas centrā (Vehicle Preparation Center), kur speciālisti pārbauda, vai nav kādi bojājumi, skrāpējumi un vai automobilis nerada nevēlamus trokšņus. It visi mazākie defektiņi šajā centrā tiek novērsti, taču tas netraucē Maedas vadītajā uzņēmumā preci pārbaudīt vēlreiz, automobili ar aizsargplēvi kārtīgi iesaiņot (nosegt sēdekļus, stūri) un odometrā uzgriezt nulles.

Kad jaunais īpašnieks ierodas salonā, viņš savu auto redz apsegtu, gluži kā jebkuru auto pirms pasaules pirmizrādes. Pēdējais, ko jaunais īpašnieks redz, dodoties ar pirkumu mājās, savukārt ir paklanījušies salona darbinieki. Jo cieņas izrādīšanas Japānā nevar būt par daudz.

Ļoti liela vērība pircējam tiek pievērsta arī Ķīnā. Dīleru salonos pat tiek ierīkotas labsajūtas oāzes, lai klients būtu maksimāli apmierināts. «Mēs norunājam konkrētus tikšanās laikus, lai būtu droši, ka varēsim izstāstīt visu, ko pircējs vēlētos konsultācijā uzzināt,» sacījis Volkswagen Sjameņas centra vadītāja Žonga Fei. «Pie mums auto nav tikai prece, tas pirmām kārtām ir statusa apliecinājums.» Un klients ir karalis. «Ja klients ar kaut ko nav apmierināts, viņš sagaida tūlītēju palīdzību,» Ķīnā valdošos tikumus skaidro Fei un piebilst, ka apkopes laikā klienti vēlas atpūsties masāžas krēslos, bez maksas sērfot internetā vai speciāli ierīkotās zālēs skatīties jaunākās filmas.

Savienotajās Valstīs tikumi un pircēju vēlmes tikmēr ir pilnīgi pretējas. «95 procenti mūsu klientu pirms ierašanās salonā preci jau ir apskatījuši un novērtējuši internetā,» saka Čikāgā bāzētā uzņēmuma Jennings-Volkswagen pārdošanas vadītājs Amīrs Dizdarēvičs. «Tas nozīmē, ka pārdevējam ir jābūt ļoti zinošam, lai spētu atbildēt uz pilnīgi visiem pircēja jautājumiem. Es esmu kā ceļvedis, kas klientam parāda viņa vajadzībām atbilstošāko auto - sākot ar tehniku un aprīkojumu un beidzot ar finansēšanas iespējām.»

Lielākais izaicinājums kā Dizdarēvičam, tā arī pārējiem dīleriem Savienotajās Valstīs ir piegādes termiņi. «Tiklīdz pircējs ir pieņēmis lēmumu, viņš vēlas noslēgt darījumu un ar jauno auto braukt mājās.» Amerikā gaidīšana nav pieņemama, jo caurmēra patērētāja galvā automobilis ir tieši tāds pats pirkums kā līdzi ņemamā kafijas krūze.

Komentāri (20)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu