Rīgā restaurēts sešdesmito gadu Mercedes-Benz kabriolets (3)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Pēc vairāk nekā gadu ilga darba Latvijas restaurēšanas darbnīcā «Riga Master Workshop» (RMW) ir atdzimusi viena no sava laika modes sensācijām - 1963.gada «Mercedes-Benz 220 SEb» kabriolets, pastāstīja RMW īpašnieks Māris Bebris.

Savulaik «Mercedes-Benz» saražoja vien 2729 šāda modeļa auto, tāpēc pašlaik tā vērtība klasisko auto tirgū un izsoļu namos var sasniegt no 85 līdz pat 150 tūkstošiem eiro.

«Šādi kabrioleti ir spilgti sava laikmeta autobūves vēstures paraugi, ko kolekcionāri ir īpaši iecienījuši to respektablā izskata, komforta un gaitas īpašību dēļ. Šis spēkrats uz Latviju ir mērojis visai tālu ceļu – no Malaizijas, un tuvākajā laikā tas dosies atpakaļ pie sava īpašnieka,» sacīja Bebris.

Divdurvju piecvietīgo pelēkās krāsas kabrioletu Vācijas luksusa autobūves uzņēmums «Mercedes-Benz» savulaik ražoja kā pēcteci morāli un tehniski novecojušajiem pontontipa automobiļiem. Šasija principiāli neatšķīrās no pontona, bet eksterjers iezīmēja jaunas dizaina vēsmas – moderna virsbūve, vertikāli novietoti galvenie lukturi un, protams, astesspura!

Foto: Publicitātes foto

60.gadu sākumā dizaina tendences autobūvē noteica ASV, kur viens no tolaik jaunākajiem modes kliedzieniem bija auto ar «astesspuru». Spēkratu dizains tolaik bija ārišķīgs un ar nepieredzētu spozmi, kas tika paspilgtināta ar lielu hroma devu. Tiesa gan, mūsdienās tā laika amerikāņu mašīnas vienlaikus uzskata gan par augstās mākslas priekšmetiem, gan bezgaumības paraugiem.

Šo klasisko automobili RMW darbnīcā nogādāja kastēs, izjauktā veidā. Sākotnēji klients plānoja mums uzticēt tikai auto salikšanu, jo virsbūves restaurācija jau bija veikta.

Tomēr izrādījās, ka iepriekšējie restauratori bija izmantojuši neierastu tehniku virsbūves atjaunošanā, izrūsējušās vietas aizstājot ar biezāku metālu, nekā paredzējis autobūvētājs. Tādējādi, uzmontējot riteņus, konstatējām, ka tie negriežas, jo auto arkas ir par šauru.

RMW darbnīcas meistari bija izbrīnīti par virsbūves izmēriem, jo spēkrata labais sāns bija par diviem centimetriem īsāks par kreiso.

Auto īpašnieks pastāstīja, ka auto savulaik cieta satiksmes negadījumā un pēc tam netika pienācīgi atjaunots.

Lai arī «Mercedes – Benz» dizainers ir manāmi ietekmējies no pasaulē valdošās modes, tomēr ir saglabājis realitātes izjūtu un vācu mašīnbūves dizaina ieturēto un askētisko stilu.

Modeļa nosaukumā iekļautais burts S nozīmē, ka automobilis ir sportisks, savukārt burts E liecina par tolaik modernāko benzīna padeves sistēmu, izmantojot iesmidzināšanas metodi. Interesanti, ka simbols b, ko izmantoja, lai atšķirtu no iepriekšējo tipu modeļiem, nekad tā arī netika izmantots reklāmas materiālos.

Tehnisko parametru ziņā 220 SEb modelis piedzīvoja veiksmīgas pārmaiņas. Klasiskais auto tika aprīkots ar tā laika inovāciju – disku bremzēm, spējīgu 2 litru benzīna dzinēju, kas spēja attīstīt maksimālo ātrumu 172 km/h un uzrādīja labu dinamiku, sasniedzot 100 km/h aptuveni 14 sekundēs. Vidējais degvielas patēriņš šim klasiskajam auto 14 litri uz 100 km, kas ir atzīstams rādītājs.

Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu