Mercedes G klases mūža ceļojums - 22 reizes apkārt Zemei (15)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Īsti cilvēki ar īstu auto īstā piedzīvojumā - tā pavisam īsi varētu raksturot vāciešu pāra Gintera un Kristīnes Holtorfu mūža ceļojumu apkārt pasaulei.

Sapnis visu līdzšinējo dzīvi atstāt aiz muguras daudziem paliek tikai neīstenots sapnis. Vācietis Ginters Holtorfs to turpretī ir realizējis un pēc vairāk nekā 25 gadiem beidzot arī pielicis punktu.

Par Ginteru un viņa sievu, kura uz notiekošo jau noraugās no mākoņa maliņas, jau esam vēstījuši, taču tas bija pirms vairākiem gadiem, kad vācieši savā gaiši zilajā Mercedes-Benz G klasē bija veikuši 800 tūkstošus kilometru.

Tagad, kad mūža ceļojums ir finišējis, par Otto nodēvētā Mercedes-Benz 300 GD odometrs rāda nepilnus 900 000.

Ar to gan ir noslēgusies tikai šā automobiļa ceļojuma grūtākā daļa, bet turpinājumā auto nonāks ekspozīcijā Mercedes-Benz muzejā Štutgartē, savukārt nākamgad februārī Otto sāks tūri pa Mercedes-Benz Eiropas dīleru saloniem.

Ginters apgalvo, ka viņa G klase, kas ceļojuma sākumā bija apmēram desmit gadus veca, ir palikusi gandrīz oriģinālā komplektācijā. Dzinējs, transmisija, jaudas pārvada mezgli ir tādi kā pirms 25 gadiem. Arī rāmis un virsbūve neizrāda nekāda paguruma pazīmes. Vienīgi, tā kā Otto faktiski nepārtraukti bijis pārslogots, jo tam nācās salonā un uz jumta vest rezerves daļu kalnus, rezerves riteņus, pārtiku, instrumentus un citas ceļotāju sadzīvē nepieciešamas lietas, Ginters tam uzstādījis citas atsperes un augstākas veiktspējas amortizatorus.

Un šādā komplektācijā Ginters, Kristīne un Otto aizvadītā ceturtdaļgadsimta laikā kopā ir

veikuši attālumu, kas pielīdzināms braucienam līdz Mēnesim un atpakaļ

un tad vēl divreiz apkārt Zemei. Bet tikpat labi var teikt, ka ar Otto ir apbraukts 22 reizes apkārt mūsu planētai. Šajā laikā vācieši ir pabijuši 215 pasaules valstīs ļoti atšķirīgos klimatiskajos apstākļos. Aukstākais reģions ceļojuma laikā bijusi Irkutska Sibīrijā, kur termometra stabiņš noslīdējis līdz -27 grādu atzīmei, savukārt lielākais karstums piedzīvots Elisspringsā, Austrālijā - 50 grādi pēc Celsija.

Augstākais punkts, līdz kuram Holtorfus savulaik nogādājis Otto, ir Everesta bāzes nometne 5200 metru augstumā virs jūras līmeņa, savukārt zemākie punkti bijuši Nāves jūras (Izraēla) un Nāves ielejas (ASV) apkaimē ap 150 metriem zem jūras līmeņa. Vēl tīri statistikai var atzīmēt, ka tikai braukšanas procesā vien Holtorfu pāris ir aizvadījis 3,5 gadus, savukārt, gaidot pie dažādiem robežposteņiem, kopā pagājis apmēram pusgads.

Foto: Publicitātes foto

Otto

Mūsdienu mērskalā Otto ir gaužām nemoderns auto ar rāmim pieskrūvētu virsbūvi. Auto zem motora pārsega atrodas piecu cilindru dīzeļdzinējs ar 3005 kubikcentimetru darba tilpumu un tikai 88 ZS/170 Nm veiktspēju, kas caur četru pakāpju manuālo pārnesumkārbu tiek novadīta pieslēdzamai pilnpiedziņas sistēmai ar bloķējamiem diferenciāļiem kā priekšā, tā arī aizmugurē. Mercedes-Benz 300GD pašmasa ir 2105 kg, bet pilnā ekipējumā Otto caurmērā esot svēris pat 3,3 tonnas. Tas ir ap 500 kilogramiem virs pieļaujamās pilnās masas.

Otto ceļojuma noslēgums sakrīt ar G klases 35 gadu jubileju, ko Mercedes-Benz atzīmē ar īpašiem Edition 35 G 350 BlueTEC un G 500 modeļiem.

No standarta modifikācijām šie auto atšķiras ar melniem 18 collu riteņu diskiem, kā arī atšķirīgām krāsu un materiālu kombinācijām eksterjera un salona noformējumā un vairākiem AMG sporta paketes aksesuāriem. G 350 BlueTEC Edition 35 cena Vācijā noteikta 84 900, bet G 500 Edition 35 cena - 94 800 eiro apmērā.

Foto: Publicitātes foto
Komentāri (15)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu