TVNET tests: Citroen Grand C4 Picasso (15)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TVNET kolāža

Vai Citroen spēj radīt perspektīvu Touran un Zafira konkurentu? Avotiņš ļaujas franču autobūves neparedzamajam šarmam.

 
Foto: Normunds Avotiņš

Grand izskatās labāk

Kāds iebildīs (par ko es šaubos), ka jaunais Citroen C4 Picasso iznāca pagājušajā gadā. Tā ir taisnība, taču runa ir par pamatmodeli, kura aprautā aizmugure godina pelmeņa formas vectētiņu. Pagarinātā un septiņvietīgā modifikācija oficiāli debitēja tikai šogad, tāpēc Grand Picasso ir pavisam karsts kruasānu zemes darinājums. Patiesībā tas drusku ož pēc paeljas un vītināta šķiņķa, jo ražots Vigo, Spānijā. Abu apakšmodeļu priekšpuses neatšķiras un ir pilnīgs NLO ar ārkārtīgi ekstravaganti izvietotu optiku. Vienīgie, ko var nekļūdīgi atpazīt, ir miglas lukturi. Grand Picasso aizmugure izdevīgi atšķiras no 17 centimetrus īsākā brāļa, un tur atrodamie lukturi tumsā izskatās ļoti efektīgi. Grand Picasso ir 4,6 metrus garš, tātad tikai nedaudz īsāks par Opel Zafira Tourer, kas, kā zināms, ir pamatīgs skapis. Un pagarinātais bagāžnieks, kurā pēc Citroen ieceres jāsēž diviem pasažieriem, piešķir Citroen C4 Grand Picasso patīkami proporcionālu izskatu.

Foto: Normunds Avotiņš
 
Foto: Normunds Avotiņš

Elektronikas šovs miniatūrā

Taču atgriezīsimies salonā, kurā, ja atminaties, joprojām dirn kāds īgns subjekts. Viņa aizspriedumu saindētā oma gan pamazām sāk uzlaboties. Priekšējais panelis ir plašs un pārskatāms, stūre – tavu laimi – grozās kopā ar viduci, nevis atsevišķi, un var pat saprast, ko kura poga dara. Es pat necerēju, ka instrumentu panelis būs pārcēlies aiz stūres, toties ekrānu kaskāde paneļa centrā ir gluži vai mazformāta IFA elektronikas šovs.

Foto: Normunds Avotiņš

Kamēr Volkswagen būvē kultu ap jaunā Passat digitālo paneli, Citroen C4 Picasso jau sen tāds ir! Grafika un saskarne ir izcilas, var just, ka 12 collu displeju vada jaunākā programmatūra, un tas čips kaut kur paneļa iekšienē arī nav izcepts 2005. gadā. Stāvu zemāk dzīvo mazāks skārienjutīgs ekrāns, kādu esam redzējuši arī Peugeot 308. Šī paneļa ātrdarbība un jutība ir diskutējams jautājums, toties, izvēloties navigācijas funkciju, tā tiek inovatīvi nodublēta augšējā displejā. Lai tiktu ārā no stāvvietas, nākas ieslēgt atpakaļgaitu. Opā! – Citroen uzstādījis arī 360 grādu apkārtskata kameras, un to attēls lielā ekrāna dēļ ir daudz uzskatāmāks nekā visjaunākajā Nissan.

 
Foto: Citroen

Modernās platformas augļi

Ar laiku tomēr noskaidrojas, ka par consumer electronics show eksponātu parādi tomēr ir jāpiemaksā. Bāzes modelī animēto superdispleju aizstāj trīs atsevišķi un mazāki. Tas gan nekādi neietekmē braukšanu, tāpēc pievērsīsimies galvenajām automobiļa funkcijām.

1,6 litru HDI dīzelis pieejams divās jaudas versijās, un šī ir spēcīgākā - 116 zirgspēku. Pieļauju, ka 92 ZS modelis nav tik dinamisks, un par to liecina arī Rietumeiropas kolēģu atsauksmes. Par spīti apjomīgajai virsbūvei Grand Picasso nav nekāds smagais – 1600 kg. Lai gan miniveni parasti ir pēdējie rindā uz jaunākajām tehnoloģijām, jaunais Picasso ražots uz modernas PSA koncerna platformas, kas bez visa cita sola arī ievērojamu svara samazinājumu – par 140 kilogramiem.

Progress ir momentāni jūtams: Grand Picasso brauc daudz precīzāk, iznesīgāk un dinamiskāk, nekā varat iedomāties, un galvenais, ka dara to visu labāk par savu nemīlēto priekšteci. Jā, pārnesumkārbas svira nāk no 2006. gada Citroen C3 un nav tik precīza kā vācu mašīnām, taču kopējais iespaids no automašīnas vadīšanas nav sliktāks kā no Renault Grand Scenic. Skaņas izolācija un blīvie piekares iestatījumi pat rada iespaidu, ka šis Citroen beidzot varētu izturēt mūsu ceļus - nu, vismaz garantijas laikā. Man patika ar to braukt, un es būtu gatavs sēdēt pie Grand Picasso stūres kaut līdz Parīzei un atpakaļ.

Foto: Publicitātes foto
 
Foto: Publicitātes foto

Noticēt Picasso

C4 Grand Picasso, protams, arī ir maķenīt dīvains auto - kā vairums Citroen. Ieskatoties ciešāk, pamanīsit, ka sēdekļu apšuvums ir asimetrisks. Intensive aprīkojumā priekšējam pasažieru sēdeklim ir vēl viens galvas balsts, kas laikam pārpratuma dēļ piestiprināts apakšā. Izbīdāmā detaļa ļauj pārvērst blakussēdētāja sēdekli zobārsta krēslā, kas ir jautri, taču, kas zina, cik noderīgi. Otrās rindas sēdekļi, skaitā trīs, bīdās un lokās pa vienam, taču, manipulējot ar tiem, turiet pa ķērienam plāksteri. Viena sēdekļa atzveltne todien arī izrādījās sliktā omā un uz mēģinājumu salocīt atbildēja ar kobras cienīgu cirtienu.

Normāla automātiskā ātrumkārba pieejama tikai pašam dārgākajam modelim ar 2 litru dīzeli, bet benzīna Grand Picasso tādas nav vispār. Elektroniskā stāvbremze pēc īsta PSA kanona dzīvo pati savu, noslēpumainu dzīvi un pie katras izdevības sodās par šofera neaudzinātību ar nemuzikāliem skaņas signāliem. Taču pie tā visa var pierast. Daudz grūtāk pieņemt faktu, ka trešajā Picasso paaudzē Citroen beidzot izdevies uzbūvēt patiešām sakarīgu auto, kas normāli izskatās, labi brauc un netracina ar avangarda idiotismiem.

Tā kā kompakto MPV segments Latvijas jaunu auto tirgū ir beigts un pagalam, bet taksometru firmas Grand Picasso negribēs, franču – spāņu NLO vēl kādu laiku paliks ārpus Latvijas auto pircēju radara. Starp citu, žurnāls Top Gear nesen atzina Citroen C4 Picasso par labāko ģimenes auto. Tas ir grandiozs kompliments no izdevuma, kurš izvārta spalvās jebko, kam ir mazāk par 500 zirgspēkiem un nav klasiskās piedziņas.

Citroen C4 Grand Picasso sākuma cena ir 20 090 eiro, ar dīzeļdzinēju – 22 190. SIA Veho demonstrācijas automašīnas 1.6 e-HDI Intensive cena ar atlaidi ir 25 660 eiro.

Komentāri (15)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu