TVNET tests: Volkswagen Touareg

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Normunds Avotiņš

Jaudīgāks 3 litru dīzelis un papildināts standartaprīkojums atsvaidzina interesi par Volkswagen top klases SUV.

 
Foto: Normunds Avotiņš

Kas no jauna?

Ārpusē tie ir jauni bamperi, radiatora reste un biksenona lukturi, par kuriem vairs nav jāpiemaksā. Zem motorpārsega tas ir jauns 3 litru V6 TDI ar 262 zirgspēkiem bijušo 245 ZS vietā, plus spēcīgs kā šļūdonis griezes moments – 580 ņūtonmetri. Lētās benzīna versijas vairs nav, un ar vieglo degvielu tagad darbojas tikai pasakaini dārgais hibdrīds, kura vietā – ja nu tiešām nav kur likt naudu, es rekomendētu 4,2 litru V8 TDI.

Foto: Normunds Avotiņš

Tomēr zelta vidusceļš ir un paliek jaunais V6 dīzelis. Tas ir ievērojami jaudīgāks par 204 ZS bāzes modeli, un ir vienīgais Touareg motors, kam par 1700 eiro var piepirkt Terrain Tech bezceļu braukšanas pakotni.

Pazeminātie pārnesumi, aizmugurējā diferenciāļa bloķēšana un palielināts klīrenss ļauj Touareg Terrain Tech uzvesties kā visurgājējam.

Pārējiem modeļiem ir parasts 4Motion ar pašbloķējošu starpasu diferenciāli, kas arīdzan nodrošina ievērojamu pārgājamību vairumā iedomājamo situāciju. Dubļos un sniegā gan vairāk jāraizējas nevis par iestigšanu, bet gan par to, lai priekšējais bampers ar visiem attāluma radariem un citiem smalkumiem nepaliek kādā bedrē vai celmā.

 
Foto: Normunds Avotiņš

Kā tas brauc?

Gandrīz labi. Jaudas palielinājums ir jūtams un reāli izmantojams. Vairāk nekā divas tonnas smagais auto viegli paātrinās, un astoņātrumu «automāts» bez aizķeršanās šķirsta pārnesumu grāmatu turp un atpakaļ, pēc vajadzības arī pārlecot dažām lapām. Samazinot ātrumu, pārslēgšanos uz leju pavada attāli dīzeļa rūcieni. Ne tik gludi darbojas jaunā start – stop sistēma, kas tāpat kā daudziem Volkswagen dīzeļdzinējiem pārāk uzcītīgi mēģina apklusināt dzinēju pie katras iespējas, bet pēc tam tielējas ar atpakaļiedarbināšanu. Galu galā es to izslēdzu, un nedomāju, ka šis lēmums būtiski ietekmēja degvielas patēriņu – 8 litri uz šosejas, 10 – 12 pa pilsētu.

Foto: Normunds Avotiņš

Ņemot vērā, ka Latvijā visiem jaunajiem Touareg ir 100 litru tvertnes 85 litru vietā, ar vienu uzpildi var aizbraukt ļoooti tālu. Touareg stūres iekārta ir dāvana tiem, kam patīk vieglas un inertas stūres, taču nav arī tā, ka vadāmība būtu pilnīgi bezjutīga. Drīzāk izskatās, ka visa automašīnas konstrukcija, ieskaitot pneimopiekari (vēl 3000 eiro) par varītēm cenšas izolēt pasažierus no ārpasaules. Mazliet neparasti, ka pēc daudzkārtējiem izmēģinājumiem un salīdzinājumiem optimālais pneimostatņu režīms izrādījās Sport. Automobilis joprojām paliek pietiekami komfortabls, taču labāk vadās, kamēr Comfort režīmā stūres sakaros ar riteņiem iestājas pilnīgs atsalums, bet kukuržņus var just tieši tāpat kā pirms tam. BMW X5 brauc asāk un sportiskāk, toties Touareg kopumā ir omulīgāks.

Salonā vispār nekas daudz nav mainījies, izņemot dažus jaunus apdares materiālus. Lielais «televizors» viduskonsolē nav jaunākais tehnikas sasniegums, taču tam par labu runā lieli burti un vienkārša lietošana.

Foto: Normunds Avotiņš
 
Foto: Normunds Avotiņš

Kam tāds vajadzīgs?

Tas būtu tāpat kā jautāt, kam vajadzīga privātmāja. Pareizais jautājums ir «kas to var nopirkt?», un pie 60 - 70 tūkstošu eiro atzīmes, ko maksā labi aprīkots Touareg, tādu veiksminieku nebūs pārlieku daudz. Touareg ir pārliecinoši nostiprinājies lielo premium SUV līgā, un ne tikai cenas dēļ vien. Protams, tādai automašīnai vienmēr būs alternatīvas, tomēr līdzvērtīgs X5 vai ML pie normālas cenu situācijas ir dārgāks, bet X5 xDrive25d ir tikai četri cilindri.

Domāju, ka nav jāatgādina, ar ko seši cilindri ir labāki par četriem, it sevišķi, ja runa ir par tādu labi barotu skapi ar 19 collu riteņiem. Bez tam cilvēks, kas notēmējis uz Touareg, pilnīgi noteikti negrib nekādu BMW. Taču, ja runājam par jaunā Touareg izlaiduma topa versijām, piemēram, psihodēliski dārgo R-Line, tad neganti kārdinošs sānsolis šķiet Audi SQ5 – vai vecais, labais mamutu barvedis Audi Q7, ja vien laimēsies kādu atrast pirms drīzās modeļu maiņas.

Volkswagen Touareg sākuma cena ir 51 181 eiro, ar 262 ZS dīzeļdzinēju – 53 432 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu