TVNET Gada auto 2014

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Gads ir noslēdzies, daudz kur ir būts, daudz kas redzēts un daudz un dažādi automobiļi izmēģināti. Valsts mērogā labākos no tiem katru gadu izvēlas un nosauc turpat trīsdesmit cilvēku žūrija, kurā jau otro gadu ietilpst arī TVNET manā personā. «Latvijas Gada auto 2015» titula ieguvējs ir zināms un tas ir jaunais Ford Mondeo. Teikšu godīgi, ka Mondeo bija manā fināla astoņniekā, taču kā uzvarētāju vēlējos citu auto. Un šis apstāklis deva pamudinājumu atskatīties uz aizvadītajiem 12 mēnešiem un izveidot pašam savu Gada auto topu. Turklāt ar desmit, nevis tikai vienu uzvarētāju.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Porsche 911 Carrera S/4S

Periodā starp vasaru un rudeni Latvijā viesojās Porsche karavāna. Tajā vienkopus pie mums tika atgādāti vairāki interesanti Štutgartes kompānijas izstrādājumi, tai skaitā Panamera GTS ar jaunu turbo motoru, Panamera hibrīds, kas pārsteidza ar veiktspēju elektrorežīmā, Boxster, jaunais SUV automobilis Macan un vairākas klasiskā 911 Carrera S modifikācijas.

Visi kā viens šie Porsche bija teicami, tomēr no todien izmēģinātajiem auto tieši 911 Carerra S/4S atstāja vispozitīvākos iespaidus, jo auto, spītējot sportiskajam raksturam un reibinošajai dinamikai, droši būtu ar mieru lietot arī ikdienā. Iespējams, pienāktu brīdis, kad rastos vajadzība pēc mīkstākas gaitas un lielāka bagāžnieka, bet tajā vienas dienas izmēģinājuma braucienā 400 zirgspēkus spēcīgais 911 izgrieza pogas visiem pārējiem Porsche. Jo kas gan var būt labāks par auto, kurš bez iebildumiem dara visu, ko no viņa prasa, turklāt benzīngalvām tīkama izpūtēja trokšņa pavadījumā. Tā vien kārojas atkal piesēsties pie šīs autobūves klasikas stūres un parotaļāties ar PDK automāta pārslēgiem.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee ir pārliecinošs daudzējādā ziņā. Pirmkārt tas ir klasiskā visu apvidus auto vectētiņa tiešais pēctecis jaunākajā izpildījumā. Otrkārt Grand Cherokee ir ne tikai apvidus auto - pēc vajadzības tas ir arī lielceļu kruīza kuģis, pie kur stūres laiski šūpoties pār asfalta nelīdzenumiem pretī mērķim.

Kas nav mazsvarīgi, modernais Jeep spēj apvienot augstu komforta līmeni, ar augstu veiktspēju un šāda izmēra braucamajam netipiski zemu degvielas patēriņu.

 
Foto: Edgars Kalmēns/TVNET

BMW i3

Elektromobiļi. Šī autobūves industrijas sadaļa gūst aizvien lielāku aktualitāti. Līdz šim jau biju iepazinis Mitsubishi i-MiEV, Nissan Leaf un Opel Ampera, tomēr tieši BMW i3 spēja pārliecināt, ka elektropiedziņas tehnoloģijām ir nākotne. Par to gan jāpateicas mazā oglekļa šķiedra automobiļa bagāžniekā iebūvētajam benzīna motoram, kas pieslēdzas tiklīdz bateriju lādiņš noslīd līdz iepriekš norādītam minimālajam līmenim.

Pēc līdzīga principa gan darbojas arī Opel Ampera, taču i3 tīri subjektīvi šķiet interesantāks, pārliecina ar savām dinamiskajām īpašībām un ir ļoti piemērots pilsētas apstākļiem, jo tā apgriešanās apļa diametrs ir tikai 9,86 metri.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Subaru WRX STi

Par šo automobili droši var teikt, ka tas ir ikdienas lietošanai piemērots rallija auto. Jaunākajā iterācijā tas ir gluži civilizēts, viegli lietojams braucamais ikdienas apstākļiem, bet, ja rodas nepieciešamība, tad WRX STi dara brīnumus jebkurā situācijā. Par to pārliecinājos nelielajā izbraucienā ar šo civilo rallistu Latvijas Gada auto 2015 lielās testu dienas ietvaros. Turklāt, kad bija izskriets pa Ādažu apkaimes grants ceļiem, patīkamu pārsteigumu sagādāja arī degvielas patēriņa rādītājs - lai arī pirms manis šo auto bija paspīdzinājis ne viens vien žūrijas loceklis, tas braši turējās pie 12 l/100 km atzīmes.

Tomēr tas nebija galvenais apsvērums, kādēļ es balsoju un vēlreiz balsotu par šo auto Gada sportiskākās mašīnas kategorijā. WRX STi ir universāls un ļoti spējīgs ielas sporta auto un tādēļ arī krietni pārāks par pārējiem reālākajiem kandidātiem, kam var piedēvēt sportiskas braukšanas īpašības - MINI Cooper S, Maserati Ghibli un Renault Megane Grand Tour.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Nissan Qashqai

Nissan Qashqai ir automobilis, kuram vēlēju kļūt par Latvijas Gada auto 2015. Galvenais arguments kāpēc, ir cenas un pirkuma vērtības attiecība, kurai līdzvērtīgu atrast būs grūti. Augstākajā aprīkojuma līmenī ar stikla jumtu, ādas salona apdari, modernākajiem elektroniskajiem asistentiem, navigāciju, viedo pilnpiedziņu un spriganu, bet tai pašā laikā ļoti ekonomisku dīzeļdzinēju Qashqai maksā 26 tūkstošus eiro.

«Par» argumentiem vēl klāt var piemest komfortablu sēdēšanu, labas gaitas īpašības uz šosejas un cienījamu caurgājību, par ko pārliecinājos Ādažu poligona smiltājos, taču lielākā daļa Latvijas Gada auto žūrijas to nenovērtēja. Nelielu gandarījumu nedēļu pēc konkursa noslēguma tādēļ sagādāja vēstis no Lietuvas, kur analogā sarīkojumā laurus plūca tieši Qashqai.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Lexus GS 300h

Līdz ar visiem iepriekš minētajiem šis ir vēl viens automobilis, kuram šādā vai citādā izpildījumā vajadzētu būt katrā garāžā. Ne par lielu, ne par mazu, viss ir savās vietās un funkcionē nevainojami. GS 300h nav tik sprigans kā varētu vēlēties, taču tā ir maza bēda, jo Lexus šai modeļu līnijā piedāvā arī ko jaudīgāku un to sauc par 450h.

 
Foto: Volkswagen

Volkswagen Passat

VW Passat ir viens no tiem automobiļiem, kurš ir bijis labs visos laikos. Nezinu, kam ir jānotiek, lai šo modeli sabojātu, lai tas šķistu slikts un mīnusiņus pelnījis. Lielais tautas vāģis aug un attīstās, pamazām, bet stabili un, spriežot pēc tā jaunākās versijas (patiesībā arī pēc iepriekšējām), jau ar vienu kāju tausta premium segmenta ūdeņus. Tā kā pats savulaik diendienā lietoju Passat, protu novērtēt, ka tam sekojošie ir pārmantojuši savu priekšgājēju labākās īpašības. Faktiski var teikt tā, ka Passat un arī citi VW zīmola auto, ir no tiem nedaudzajiem, kuros iekāpj un aizbrauc, jo no ergonomikas un komforta viedokļa viss ir labākajā kārtībā.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Volkswagen Amarok un Co

Starp saviem gada auto atļaušos ievietot arī veselu automobiļu kategoriju - pikapus. Līdz šim pieredze ar pikapiem bija minimāla un visai virspusēja, bet pēc pāris dienām, kas pavadītas tepat Pierīgas mežos pie dažādu šīs klases modeļu stūres, sapratu, ka ir situācijas, kurās šādi auto ir neaizvietojami.

Un šajā kategorijā dilstošā secībā sakārtoju visus četrus praktiski izmēģinātos auto - Nissan Navara, Volkswagen Amarok, Toyota Hilux un Ford Ranger. Bet tikpat labi šie auto varētu būt sarindoti citādākā secībā, jo katram ir savas priekšrocības un situācijas, kurās tās izmantojamas vispamatīgāk, ir stipri atšķirīgas. Piemēram, Amarok lieliski izskatītos stāvvietā pie operas, Navaras 3 litru dīzelis pārliecina ar veiktspēju, bet kravas kaste ar ietilpību, Hilux vienkārši ir pikapu klasika, savukārt Ranger ir kā darba zirgs, kam uzticēt darbu kādā lauku saimniecībā.

#navara

A video posted by Ingarsoons (@ingarsoons) on

#hilux

A video posted by Ingarsoons (@ingarsoons) on

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Fiat 500X

Fiat 500X izvēlējos tādēļ, ka tas ir pilnīgi jauns modelis un lieliski papildina itāļu zīmola piedāvājumu segmentā, kas turpina augt, atņemot pircējus mazās un kompaktklases tā saucamajiem parastajiem auto. 500X ir krosovers, kas tirgū vēlāk nekā būtu vēlams, taču, iespējams vēl pagūs «ielēkt vilcienā», kurā ļoti veiksmīgi brauc bestsellers Nissan Juke un tam līdzvērtīgie auto, piemēram, Opel Mokka, Chevrolet Trax un MINI Countryman. No minētajiem automobiļiem Fiat visvairāk līdzinās Countryman; varētu pat teikt, ka ārējā dizainā ir ne tik daudz redzamas radnieciskās saites ar supermini automobili Fiat 500, cik ar noskatīto konkurentu. Arī gaitas īpašību ziņā MINI un Fiat ir līdzīgi stingri; iespējams, Fiat pat ir mazliet par stingru, bet to labāk varētu novērtēt ilgākā izmēģinājuma braucienā tepat Latvijā nevis pa Turīnas bruģētajām ielām un apkārtnes ceļiem.

500X īpašību kopums, kas patīkami pārsteidza, ir meklējams salonā un tā ir salīdzinoši augstā apdares kvalitāte un dizaina brieduma līmenis. Līdz premium līmenim salons gan vēl nesniedzas, taču virziens ir pareizais. Īsāk sakot, ar 500X gūstam apstiprinājumu, ka Fiat un Chrysler apvienošanās dod vairāk laba nekā slikta. Tam apliecinājums ir arī Fiat 500X radinieks Jeep Renegade, kurš pēc kolēģu nostāstiem esot visnotaļ labs braucamais, lai arī pie pirmās aplūkošanas liek pievērt vienu aci un saraukt pieri.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe

Ir automobiļi un ir leģendas. Šis auto pieder otrajai kategorijai un ilgu laiku paliks neaizmirstamākā piedzīvojuma statusā. Lai arī todien bez Drophead Coupe izmēģināju arī moderno Wraith, neviļus jāatzīst, ka nav nekā patīkamāka, ja laika apstākļi lutina, termometrā grādu ir ļoti, ļoti daudz un mākoņu debesīs tikpat kā nav. Tad tu nolaid jumtu, izliec kreisās rokas elkoni pār palodzi, ar otru roku turies pie šaurā stūres rata, ieslēdz, piemēram, Latvijas Radio 2 un ar 90 kilometriem stundā bez trokšņa slīdi pa šoseju kaut kur Rīgas jūras līča Kurzemes piekrastē. Idille, kurā nevēlamais faktors ir tikai laika limits, jo 400 000 eiro vērtais kabrioletu sugas milzis vienā brīdī ir jāatgriež galvaspilsētā un jāatdod.

Lai arī tobrīd kļuva nedaudz skumīgi, Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe un patiesībā arī Wraith, tāpat paliks atmiņā kā automobiļi, par kuriem gan no ārpuses, gan iekšpuses var teikt slavenā pavāra vārdiem: «Kas, kas var būt labāks par šo...»

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu