TVNET tests: Ford Mondeo

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Vai jaunievēlētais Latvijas Gada auto tiešām ir tik labs kā izskatās? Avotiņš ielūkojas aiz Mondeo parādes tērpa oderes.

 
Foto: Normunds Avotiņš

Kas tajā jauns?

Ņemot vērā šīs Mondeo paaudzes priekšvēsturi, vārds «jauns» jālieto piesardzīgi. Patiešām jauns un svaigs Mondeo bija 2012. gadā, kad Detroitā startēja ar amerikāņu nosaukumu Fusion. Tā paša gada rudenī Eiropas Mondeo vajadzēja debitēt Parīzē. Automašīna tur patiešām bija, taču Ford aplēja visus kā ar aukstu dušu, paziņojot, ka Mondeo ražošana atlikta – uz nenoteiktu laiku, nu, vismaz gadu. Ņemot vērā, ka jau tobrīd Mondeo nepretendēja uz state-of-art izstrādājuma lauriem, Ford dīleriem atlika vien ieraut galvu plecos un gaidīt, ko par Mondeo runās pēc gada. Vai diviem. Tik ilgu laiku prasīja ražošanas pārcelšana no slēgtās Ford rūpnīcas Beļģijā uz citu ražotni Spānijā.

Foto: Ford

Lieki teikt, ka radikāli jauna modeļa izstrādei nebija ne laika, ne naudas, tāpēc jaunajam Mondeo ir vecā riteņu bāze. Tomēr Ford darījis, ko spējis, lai flagmanis jau startā neuzvilnītu otrreiz sildītas zupas skāņo smaržu. Pateicoties moderniem tēraudiem un dažām magnija vai alumīnija detaļām, tas kļuvis kaut nedaudz, tomēr vieglāks. Ir arī daži jauni dzinēji. Motorizācijas jomā Ford izvēlējies formulu «2 pret 3», kas nozīmē, ka gan benzīna, gan dīzeļdegvielas sadaļā ir pa diviem motoriem ar kopumā trīs dažādām jaudām. No tehnikas viedokļa interesantākais ir jaunais 1,5 litru EcoBoost dzinējs ar 160 zirgspēkiem, lai gan dīzeļu zemē pircēji vēlas 2 litru TDCi ar 150 vai vislabāk 180 ZS un, protams, ar PowerShift divsajūgu ātrumkārbu. Zīmīgi, ka benzīna dzinējiem joprojām piekomandēts parastais «automāts» – Amerikas ietekme. Ja pusotra litra turbo tik būdīgam auto šķiet par mazu, atcerieties, ka Passat 1.4 TSI ir vēl mazāks, un Ford gatavojas ieviest Mondeo modifikāciju ar viena litra EcoBoost. Kā atbilde tam pašam Passat nākamgad sekos arī topa 210 ZS biturbodīzelis un Mondeo hibrīds.

 
Foto: Normunds Avotiņš

Vakars ar Ford Mondeo

Dizains ir ja ne satraucošs, tad vismaz ļoti izteiksmīgs, sevišķi piecu durvju «sportback» tipa virsbūvei, kāda D segmentā vēl ir tikai Opel Insignia. Kamēr Volkswagen spiež uz lakoniskām un industriālām formām, Ford paliek uzticīgs amerikāniskam autobarokam, tāpēc Mondeo ir formīgs un masīvs kā jeņķu muskuļauto. Iespējams, ka Ford klusībā apzinās, ka teikuma priekšmets nav savas klases jaunatklājums, tāpēc «spiež» uz iespaidīgu vizuālo tēlu. Ņemot vērā, ka Mondeo tiek piedāvātas 15 (!) dažādas pakotnes – ziemas, biznesa, Titanium Sport un kāds VP, kurā standarta redeli radiatora restē piedāvāts nomainīt pret «bišu šūnām», atliek secināt, ka jaunais Ford ir tikpat neizsakāmi apmierināts ar savu ārieni kā Renārs Zeltiņš. Tāpēc neesiet pārsteigti, ka saturs varbūt gluži neatbilst piedāvātajai formai. Salona apdares materiāli ir pieklājīgi, bet ne izcili, vadītāja sēdeklis ir par augstu, un viduskonsolē kā PacMan spēlē slapstās sīkas, grūti atšķiramas podziņas. Pretstatā bagātīgajiem apveidiem salons ir diezgan šaurs, un Titanium komplektācijas sporta sēdekļi to saspiež vēl vairāk. Te nu bez mērlentes skaidrs, ka pat iepriekšējais Passat bija plašāks, nemaz nerunājot par jauno, un arī Peugeot 508 ir vairāk brīvas telpas.

Foto: Normunds Avotiņš
 
Foto: Ford

Kā tas brauc?

Lieliski. Par to, kā Mondeo «sēž» uz ceļa, atbild stūrei, «zīmē» trajektoriju un piedevām spēj saglabāt komfortu uz neierastajiem 19 collu riteņiem, esmu gatavs piedot tam narcismu, dīzeļa vārstu žļerkstēšanu un ergonomiskas paviršības. Šasija vienmēr bijusi Ford specialitāte, un pat ar vienkāršotu pakaļējo siju Mondeo aizbāž aiz jostas visus konkurentus, ieskaitot līdzīga izmēra Premium auto. Ja gribat zināt, kā brauktu Jaguar, ja tam būtu priekšējā piedziņa, izbrauciet ar jauno Mondeo. Vai, vēl labāk, pagaidiet, kamēr tas atgriezīsies uz vasaras riepām. Ford teicami atrisinājis arī pāreju uz elektrisko stūres pastiprinātāju. 180 ZS dīzeļa un PowerShift kombinācija atbilst vērtējumam «just right» - braucot gaitā, kārba strādā raiti, turpretim manevrējot bieži aizkavējas, it kā nespējot izlemt, vai braukt uz priekšu vai atpakaļ.

Foto: Normunds Avotiņš
 
Foto: Ford

Kas to pirks?

Pirmajā brīdī šķiet, ka tikai tie, kam firmas korporatīvie noteikumi neļauj braukt ar Passat. Mondeo sākuma cena Latvijā ir gandrīz par 2000 eiro augstāka nekā volfsburgietim, bet būtu jābūt otrādi. Pienācīgi nokomplektēts automobilis maksā aptuveni 33 000 eiro, kas tipisko Ford klientu padara diezgan domīgu. Taču šaubīšanās parasti beidzas pēc izmēģinājuma brauciena. Ford šasijas harismai grūti pretoties, turklāt acu priekšā ņirb modernās autobūves artefakti – animēts mērskalu panelis un īpatnēja, taču gluži lietojama «četrzonu» navigācija. Pašapziņas celšanai Mondeo var apgādāt ar LED aktīvajiem lukturiem (1230 eiro), kuros pagriezienu signāli skrien uz malām tāpat kā jaunākajos Audi. Piecdurvju versijai noderētu arī bagāžnieka vāka elektropiedziņa par 460 eiro, jo vāks ir nežēlīgi smags.

Foto: Ford

Mondeo pieejama arī virkne dažādu gājēju nesabraukšanas ierīču un pašbremzētāju, kas pārsvarā mantotas no Focus. Bet pats Mondeo patlaban ir gandrīz vienīgā reālā Passat alternatīva (ārpus Premium un SUV kategorijas), ja neskaita Peugeot 508 «feisliftu» par dempinga cenu. Opel Insignia modernizācija tomēr nenesa gaidītos augļus (varbūt neviens tā arī neiemācījās apieties ar to sasodīto radio?), kamēr Toyota Avensis nolēmis kļūt par ilgdzīvotāju, kas ar nicinājumu vēro konkurentu eksperimentus ar mazlitrāžas motoriem un sci-fi interjeriem.

Ford Mondeo sākuma cena ir 22 280 eiro, ar dīzeļdzinēju – 22 520 eiro. Demo automašīnas Mondeo 2.0 TDCi PowerShift Titanium cena bez papildaprīkojuma – 29 870 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu