Autopilotā no Silīcija ielejas līdz Lasvegasai

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Audi

Aptuveni 900 kilometrus garā bezpilota braucienā pa lielceļu Audi apliecinājuši, ka automatizēta automobiļa vadība ir vien rokas stiepiena attālumā.

560 jūdzes jeb 900 kilometrus garās distances testa braucienā izdevies pierādīt, ka ar šobrīd pieejamajām un sērijveidā ražotajām tehnoloģijām Audi A7 3.0 TFSI quattro ir iespējams pārbūvēt par pilnībā autonomu auto, kuram ir pa spēkam brauciens no Silīcija ielejas Kalifornijā līdz Lasvegasai Nevadā, kur šobrīd norisinās CES 2015 - viena no svarīgākajām elektronikas izstrādājumu izstādēm pasaulē.

«Testa brauciens no Kalifornijas rietumu piekrastes līdz Lasvegasai apstiprina mūsu kompetenci bezpilota braukšanā,» stāsta Audi AG valdes loceklis un Tehniskās izstrādes nodaļas vadītājs Ulrihs Hakenbergs. Testa brauciens reālas satiksmes apstākļos ir Audi inženieru, Volkswagen Elektronikas pētniecības laboratorijas (ERL) un Volkswagen Group Pētniecības un izstrādes nodaļas kopdarbs.

Autonomajā A7 prototipā izmantotas jaunākās un tehnoloģiskā ziņā progresīvākās Audi izstrādātās sistēmas.

Prototips atbrīvo autovadītāju no vadīšanas, braucot ar ātrumu no 0 līdz 110 km/h.

Automobilis, kura izstrādātāji tam devuši iesauku «Džeks», spēj mainīt braukšanas joslas un veikt apdzīšanas manevrus. Tāpat A7 bezpilota automobiļa prototips uzņem un samazina ātrumu pats. Pirms pārvietošanās uz braukšanas joslu pa labi vai pa kreisi automobilis pielāgo braukšanas ātrumu apkārt esošajiem transportlīdzekļiem. Ja ātruma un distances aprēķini tiek novērtēti kā droši, automobilis sāk joslu maiņu, darot to precīzi un tieši laikā.

Bezpilota automobilī ir izmantota dažādu sensoru kombinācija. Lielākā daļa no tiem jau ir sērijveida produkcija. Tālās darbības radaru sensori, ar kuriem aprīkota adaptīvā kruīza kontrole ACC un Audi sānu palīgsistēma ASA, uzrauga automobiļa priekšpusi un aizmuguri. Vidēji tālas darbības radaru sensori priekšā un aizmugurē ir vērsti uz labo un kreiso pusi, nodrošinot 360 grādu apkārtskatu. Radiatora režģī un aizmugurējā bamperā iebūvēti lāzerskeneri sniedz papildu informāciju par statiskiem un kustīgiem objektiem. Tāpat prototipam ir četras nelielas kameras priekšā un aizmugurē, kas seko līdzi tuvākajā apkaimē notiekošajam, kā arī augstas izšķirtspējas 3D kamera, kuras acs vēro auto priekšā notiekošo. Šādu 3D kameru aprīkojumā saņems arī jaunais Q7.

Pirms bezpilota sistēma sasniedz savu iespēju limitus, piemēram, pilsētas satiksmē, autovadītājs tiek lūgts pārņemt automobiļa vadību, lai rūpētos par drošību. Informējot autovadītāju par nepieciešamību pārņemt kontroli, vienlaikus darbojas dažādi brīdinājuma signāli: krāsainās LED gaismas zem vējstikla, signāli autovadītāja informācijas panelī, centrālais statusa indikators CSI un skaņas brīdinājuma signāls. Ja autovadītājs šos signālus ignorē, sistēma aktivizē avārijas gaismas un pilnībā apstādina automobili, samazinot iespējamos riskus. Parasti automobilis tiek apturēts uz avārijas apstāšanās joslas.

Foto: Audi

Apmācība žurnālistiem, kuri piedalīsies 900 km garajā testa braucienā, norisinājās pirms pāris nedēļām Arizonas testu trasē. Katrs žurnālists, izmantojot bezpilota vadības sistēmu, nobrauca aptuveni 160 kilometrus. Lielākai drošībai katram žurnālistam pasažiera sēdeklī līdzās atradās profesionāls Audi testu pilots.

Starptautiskajā plaša patēriņa elektronikas preču izstādē Lasvegasā, kas norisināsies līdz 9.janvārim, Audi prezentē bezpilota vadību, jaunas lietotāja un attēlošanas saskarnes, modernas informācijas un izklaides sistēmas, Audi connect risinājumus, kā arī LED un lāzera matricas apgaismojuma sistēmas. Šie un citi izstrādājumi tiks izrādīti prototipa un jaunā Audi Q7 pasaules pirmizrādes ietvaros.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu