Kā salā iedarbināt automobili

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Autovadītājiem ziema sākas nevis tad, kad noplēsta kalendāra lapiņa ar ierakstu 30.novembris, bet gan tad, kad no rīta rodas problēmas, «modinot» automobiļa dzinēju.

Mitrums un pat neliels sals skaidri atklāj visas auto elektrosistēmas problēmas, sagādājot autovadītājiem neērtības. Kā vieglāk iedarbināt automobili gada aukstajā laikā un izvairīties no citām problēmām, stāsta «AD Baltic» Riepu un akumulatoru produktu speciālists Gints Urbēns.

* Pirmkārt, vajadzētu atcerēties vairākus skolā mācītus fizikas likumus. Mīnus grādos eļļa sastingst, tādēļ starterim ir grūtāk griezt dzinēju. Visvienkāršākais veids, kā ietaupīt griešanas enerģiju, - izspiest sajūga pedāli. Automobiļiem ar automātisko transmisiju tādas iespējas nav, tādēļ vajadzētu parūpēties par to akumulatoru, dzinējam izmantojot zemākas viskozitātes eļļu, nomainot degvielas filtrus; savukārt dīzeļdzinēju auto īpašniekiem - kvēlsveces.

* Liela sala gadījumā speciālisti iesaka automobiļus ar dīzeļdzinējiem no rītiem «modināt», sākumā vairākas reizes pagriežot atslēgu, pasildot sveces, un tikai pēc tam mēģinot piedabūt motoru darboties.

* Ja tas neizdodas uzreiz, nekādā gadījumā nevajag «mocīt» starteri un akumulatoru. Iedarbināšanas periodiem vajadzētu būt ne vairāk kā 3 - 5 sekundes gariem. Pēc katra no tiem auto akumulatoram vajadzētu ļaut vismaz pusminūti atpūsties. Turklāt īsie startera griešanas periodi arī izkustinās sastingušo motora eļļu. Izmisīgi centieni iedarbināt auto kaitēs starterim, bet, tam pārāk ilgi griežoties, nesadedzinātā degviela var nokļūt katalizatorā un sabojāt izplūdes gāzu sistēmu.

* Paturiet prātā, ka neiedarbināta automobiļa, kuram ieslēgta signalizācija, akumulators izlādējas vidēji 10 dienu laikā. Ja nekur tuvākajā laikā nebrauksiet, centieties pēc iespējas vairāk taupīt automobiļa baterijās atlikušo enerģiju. Izslēdziet visas iespējamās auto elektrību tērējošās ierīces: lukturus, signalizāciju, salona ventilāciju, logu un sēdekļu apsildi, pat radio uztvērēju.

* Ieklausieties startera skaņā: ja tas tik tikko pagriež dzinēja kloķvārpstu un apgriezieni ir vāji, ierīču paneļa apgaismojums satumst līdz sveces blāvumam, iespējams, ir izlādējies akumulators. Tā iemesls var būt pārāk ilga akumulatora lietošana, problēma elektroķēdē, degvielas piegādes sistēmā vai arī braukšanas ieradumos. Ikdienā braucot tikai nelielus attālumus, ģenerators nepaspēj uzlādēt akumulatoru (tam vajag vismaz 60 minūšu braucienu). Visos gadījumos labāk «nemocīt» automobili un meklēt kvalificētu palīdzību.

* Aukstā ziemā veiksmīgi iedarbinot dzinēju, derētu ņemt vērā vēl vienu ieteikumu - jāizvairās no augstiem apgriezieniem, līdz motors un tajā cirkulējošā eļļa uzsilst. Kustīgo detaļu eļļošana sala apstākļos ir sliktāka, tādēļ tās ātrāk nolietojas. Bieži braucot nelielus attālumus, eļļa automobilim būtu jāmaina biežāk.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu