TVNET tests: Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Normunds Avotiņš

Ar vispārēju modernizāciju un priekšpusi «kā Mondeo» Ford cenšas uzjundīt interesi par kompakto automašīnu.

 
Foto: Ford

Kāpēc EcoBoost motors ir slavens?

Aizvadītājos gados Ford nepārtraukti pakļāvis Focus dažādām uzlabošanās kampaņām, tāpēc līdz smukajam snīpim tas nonāca ar plašu jaunu benzīna dzinēju plejādi vārdā EcoBoost. Tās slavenākais pārstāvis nepiespiesti kustina savus trīscilindru muskulīšus arī zem testa auto motorpārsega.

1 litra jeb precīzāk 998 kubikcentimetru dzinējs ar turbopūti pamazām izspiež no spēles morāli novecojušo (toties lēto) 1,6 litru agregātu. Izspiež tik veiksmīgi, ka neinformēti ļaudis neparko neuzminētu, ka šim Focus ir tik mazs motors, jo skaņa un paātrinājums mudina iztēloties ko krietni jaudīgāku. Pieejams 100 un 125 ZS versijās, mazais EcoBoost trīs gadus pēc kārtas (2012 – 2014) atnesa Fordam Gada dzinēja godalgu «zem 1 litra klasē» un divreiz ieguva arī pašu International Engine of the Year. Tas iedvesmoja Ford tālākiem varoņdarbiem.

Atjauninātajā Focus pieejams nākamās paaudzes EcoBoost ar 1,5 litru tilpumu un 150 zirgspēku jaudu. Starp citu, Focus dzinēju gamma Latvijā vēl arvien ir papildināšanas stadijā. Šogad cenu lapa tiks pagarināta ar jaunām kombinācijām, jo automātiskā vai divsajūgu pārnesumkārba beidzot būs pieejama arī mazākiem un lētākiem dzinējiem, piemēram, tam pašam titulētajam vienlitra turbo un kādam no mazajiem dīzeļiem. Patlaban cilvēki, kas vēlas braukt ar dīzeli un lietot tikai divus pedāļus, spiesti izvēlēties Focus ar dārgu 2 litru dīzeļdzinēju. Trūcīgais motoru un transmisiju kombināciju piedāvājums ir viens no iemesliem, kāpēc Focus tik grūti konkurēt ar Golf, kam dzinējus un DSG kārbas var pārot, kā vien tīk.

Foto: Normunds Avotiņš
 
Foto: Ford

Kāpēc tik daudz elektronikas?

Dzinēji ir aisberga neredzamā daļa, savukārt redzamā ir glīts, acīmredzami dinamisks automobilis pievilcīgā Deep Impact Blue krāsā. Jāpiezīmē, ka vārda «impact» skaidrojums (ārējs trieciens jeb objektu sadursme) tikai ar nelielu piespiešanos iekļaujas priekšstatā par drošu automobili, kāds Focus neapšaubāmi ir. Maksimālajā komplektācijā tas nes uz borta astoņpadsmit dažādas aktīvās un pasīvās drošības ierīces, kuru funkcionēšanai vējstiklā aiz atpakaļskata spoguļa atvēlēts netipiski liels laukums dažādu elektronisko «acu» izvietošanai.

«Dziļā zilā trieciena» krāsas demoautomašīnai tādas ir vismaz četras, kas raisa loģisku jautājumu: «Vai man to visu vajag?» Zemas cenas motivētajā Latvijas tirgū atbilde parasti ir «nē», turpretim Rietumeiropā viss ir citādi. Tā, piemēram, Lielbritānijā automobilis, kas aprīkots ar automātisko sadursmes novēršanas sistēmu, tiek ierindots zemākā apdrošināšanas klasē, kas nozīmē vairākus simtus mārciņu zemāku prēmiju. Pat ja jūs aprīkotu Focus ar visiem iespējamiem radariem, OCTA maksājums Latvijā tāpēc zemāks nekļūtu, un, pat ja kļūtu, tad par niecīgu summu. Domājot vairāk par ērtībām nekā drošību, Focus iespējams aprīkot ar dažnedažādām palīgierīcēm, piemēram, stūres apsildi, atpakaļskata kameru, parkošanās asistentu, biksenona starmešiem un tā tālāk.

 
Foto: Ford

Kas jauns salonā?

Raugoties no trīs - četru gadu attāluma, nevar neatzīt, ka tolaik Ford ar jaunā Focus dizainu «pāršāva pār strīpu», it sevišķi salonā. Priekšējais panelis, kas tiecās gulties vadītājam klēpī (un tiecas to darīt joprojām) bija pārsātināts ar haotiskām, grūti pārskatāmām podziņām un maziem, gaišziliem ekrāniņiem. Atjaunotajā Focus paneļa ergonomikā ieviesta zināma skaidrība, bet kā krāsains mezglapunkts tiek piedāvāta navigācija par 1160 līdz 1600 eiro - atkarībā no modifikācijas un tieši tāda pati kā jaunajā Mondeo.

Nu jau diezgan uzkrītošo šaurību salonā un bagāžniekā kompensē Ford Focus gaitas īpašības un atsaucība stūrei, kas bija augstā līmenī arī agrāk. Tiesa gan, pa šo laiku pasaulē saradies ne mazums citu automašīnu, kas brauc tikpat labi, ja ne labāk, un kompatklases «best handling car» neoficiālais tituls draud izslīdēt no Focus rokām. Kāpjot pa modeļu hierarhijas un cenas kāpnēm, Focus riskē kļūt ne tikai pievilcīgāks, bet arī nepraktiskāks. Titanium bagāžnieka dziļumus aizņem hipertrofētu izmēru putuplasta «organaizeri», bet rezerves ritenī iedēstīts sabvūfers, kurš riteņa maiņas gadījumā pamatīgi traucē. No otras puses, labi ka rezerves ritenis vispār ir, jo bieži vien topa versijās ar pastiprinātājiem un plastmasas sabvūferiem ritenim vieta neatrodas vispār. Tomēr, ja automašīnas praktiskais sniegums ir galvenā prioritāte, labāk izvēlēties Focus Trend.

Foto: Normunds Avotiņš
 
Foto: Ford

Kas to pirks?

Spriežot pēc tā, ka Focus ir vispārdotākais vieglais auto pasaulē, pa kādam kompaktam Fordam kāro vai ikviens planētas iedzīvotājs. Focus ražo astoņās dažādās valstīs un pēc tam pārdod vēl 140 valstīs četros kontinentos. Eiropā, par spīti britu neizmērojamai mīlestībai pret Zilo ovālu, lietas neiet tik spoži, un VW Golf vairumā gadījumu patur virsroku. Ar jauniem, ekonomiskākiem motoriem, reorganizētu paneli un iespaidīgi uzlabotu skaņas izolāciju Focus vismaz atgriezies sarakstā, no kura visbiežāk tiek atlasīti kompaktklases automobiļi ne tik daudz braukšanas priekam, kā ikdienas lietošanai. TVNET izmēģinātais «Deep Blue Something» gan izteikti pretendē uz pirmo kategoriju, tāpēc drīzumā centīsimies izmēģināt kādu pieticīgāku Focus, vēlams ar universāļa virsbūvi Turnier un mazlitrāžas dīzeli.

Ford Focus 1.6 sākuma cena ir 13 260 eiro, ar EcoBoost dzinēju 14 900 eiro, izpildījumā Titanium – 17 490 eiro. Vairāk informācijas www.ford.lv.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu