Kādiem auto priekšroku dod sievietes

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volkswagen

SEB līzinga dati liecina, ka 2014. gadā, sieviešu vidū vispieprasītākie ir bijuši pilnīgi jauni vai 4 līdz 8 gadus veci spēkrati - pilnīgi jaunas automašīnas iegādei priekšroku dod 28% SEB līzinga klientes Latvijā, 22% izvēlas 7 līdz 8 gadus vecas automašīnas, bet 17% - 4 līdz 5 gadus vecas mašīnas. Populārākās auto markas un modeļi Latvijas dāmu izvēlē pērn bija Volkswagen Golf, Nissan Qashqai, Toyota Auris un RAV4, Volvo XC60 un Hyundai SantaFe, TVNET informēja SEB bankas ārējās komunikācijas projektu vadītāja Kristīne Martinsone.

Lietuvā un Igaunijā, atšķirībā no Latvijas, pieprasītākā auto marka dāmu izvēlē bija Toyota. Turklāt Igaunijā otra populārākā auto marka bija Škoda, Volkswagen ierindojot trešajā vietā.

Lai gan krāsu izvēlē pastāv uzskats, ka sievietes dod priekšroku sarkanas krāsas automašīnām, SEB līzinga dati liecina, ka Latvijā starp TOP 10 populārākajām krāsām sieviešu izvēlē šī krāsa ieņem vien 9. vietu, būtiski atpaliekot no dominējošās melnās krāsas, kas krāsu topā ieņem 1.vietu. No kopējā auto skaita, ko 2014. gadā iegādājušās SEB līzinga klientes, 20% veido melnās krāsas automašīnas. Otra populārākā krāsa dāmu izvēlē ir balta (12% no kopējā sieviešu izvēlētā auto skaita) un dažādas tonalitātes pelēkā, kam seko ķiršu tumši sarkana, brūna, tumši zila, sarkana un gaiši brūna.

Jaudas ziņā dāmas izvēlas vidēji jaudīgas automašīnas, lielas jaudas spēkratus ar 2.2 – 3.5 l tilpumu atstājot vīriešu izvēles ziņā. SEB līzingā sievietes visvairāk iegādājušās automašīnas ar 1.9 (31% no kopējā sieviešu izvēlētā auto skaita) un 1.6 (19%) litru lielu motora tilpumu.

SEB līzinga vadītāja Nellija Kočanova: «Mēs redzam, ka sievietes automašīnu izvēlei pievēršas ļoti apdomāti un auto līzingā dāmu izvēli pamatā nosaka tādi racionālie kritēriji kā pietiekama jauda, ekonomisks degvielas patēriņš, bērnu vajadzībām pielāgots auto ar atbilstošu bagāžnieku, kurā iespējams ērti ievietot ratiņus, somas un iepirkumu maisiņus, kā arī izmēri piemēroti braukšanai pilsētā. Šāda racionāla pieeja varētu būt skaidrojama ar to, ka vidējais vecums sievietēm, kuras veic sava auto izvēli pie mums SEB līzingā, ir 42 gadi un lielai daļai ir izveidojusies ģimene un viņām ikdienā jārūpējas par bērniem.»

Automašīnas vērtība, ko iegādājušās SEB līzinga klientes, svārstās no četriem tūkstošiem līdz pat 36 tūkstošiem eiro, bet vidējā auto iegādes summa, ko atļaujas sievietes veido nedaudz vairāk nekā 12 tūkstošus eiro. Gan Latvijā, gan Lietuvā visdārgākā sieviešu izvēlētā automašīna pērn bijusi BMW X3 un BMW X5.

Interesanti, ka, salīdzinot ar citām Baltijas valstīm, Latvijā daiļā dzimuma pārstāves ir krietni aktīvākas auto iegādē – Latvijā gandrīz pusi (48%) no visiem SEB līzinga darījumiem privātpersonu segmentā 2014. gadā slēgušas sievietes, kamēr Lietuvā dāmu izvēle veido 38% un Igaunijā - 35%. Un izrādās, ka Latvijā Daces ir visbiežāk sastopamais sieviešu vārds, kas iegādājušās automašīnu SEB līzingā. Viņām uz pēdām min Ineses, Ilzes, Lienes un Līgas. Igaunijā biežāk sastopamais sievietes vārds SEB līzinga klientu lokā bija Katrin, savukārt Lietuvā - Lina.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu