Pirmie iespaidi: Peugeot 308 GT

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Kamēr daba Latvijā vēl tikai gatavojas pavasarim, TVNET bija iespēja paviesoties Portugālē un paostīt ne tikai Atlantijas okeāna sāļo gaisu, bet arī iepazīties ar jauno Peugeot 308 GT.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Sportiski glīts auto no Francijas

Iekārotais Red Dot apbalvojums ir spēcīgs arguments, ka Peugeot 308 tā dizaineriem ir tīri labi padevies vizuālajā ziņā. Tīri subjektīvais viedoklis šo argumentu tikai spēcina, jo, patiesi, jaunais 308, ja salīdzina ar priekšgājēja neveikli evolucionējušo priekšējās daļas noformējumu, ir visnotaļ glīts auto. Salīdzinoši neliela, izmēru ziņā proporcionāli pareiza radiatora restīte un interesantas formas lukturi priekšā, sabalansēts, krietni tradicionālāka izskata profils un uz aizmuguri atšauts pakaļgals, kas jau intuitīvo sajūtu līmenī liecina par pieaugušu praktiskumu, ir pirmie priekšnoteikumi, lai Peugeot 308 iekļautu starp potenciālajiem kandidātiem, meklējot jaunu auto.

Nupat Peugeot 308 opciju var izskatīt arī tie pircēji, kas kāro iegūt ne tikai parastu hečbeku ikdienas vajadzībām; pavisam nesen

francūži savu kompakto modeļu klāstu ir papildinājuši ar izskata un rakstura ziņā sportiskākiem GT modeļiem.

Pie tam GT versijā ir iegādājams gan hečbeks, gan un universālis. Lai tie kaut nedaudz izceltos uz pārējo 308 fona, tiem ir virkne stilistiska rakstura atšķirību. Tās gan ir nianses, tomēr labi pamanāmas, piemēram, speciāli virzienrādītāji, kas iebūvēti bamperā virs sānu restītēm un pēc ieslēgšanas dinamiski mirgo virzienā no centra uz bampera malām, zīmola simbols - lauva - GT modeļos staigā nevis pa motora pārsega malu, bet gan radiatora režģi, spoguļiem ir melni korpusi, aizmugurē ir veseli divi plati, bet ļoti plāni izplūdes sistēmas uzgaļi, un rūpnīcā tiek uzstādīti īpaša dizaina 18 collu riteņu diski. Tāpat GT modeļiem jau standartā tiek uzstādītas pilnās LED priekšējās gaismas ar 62 diožu elementiem, bet virsbūvei ir rezervēta īpaša, magnētiski zila krāsa. Peugeot atzīmē, ka tāda vēsturiski izmantota franču sacīkšu auto ārējā noformējumā (acīmredzot, lai auto būtu viegli atpazīstami starp sudrabotajiem vācu un tumši zaļajiem britu konkurentiem).

Foto: Ingars Tenis, TVNET
 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Saturīgs un funkcionāls salons

Salonā GT modeļos nekas nav mainījies, un stūres rats, kurš, starp citu, esot īpaši piemeklēts un ir ļoti ērts, aizvien ir mazs diametrā, un paiet zināms laiks, kamēr izdodas puslīdz pieregulēt sēdekļa augstumu un stūres pozīciju, lai tās aploks neaizsegtu instrumentu paneli. Vismaz ne pilnībā. Arī tā dēvētā i-Cockpit koncepcija ar lielo skārienekrānu priekšējā paneļa vidū un viscaur pārdomātu ergonomiju, lai vadītājs varētu visu uzmanību veltīt braukšanai nevis slēdžu meklēšanai, nav mainījusies. Turpretī

sēdekļi ir citi, un ar lielisku sānu atbalstu tie veicina vēlmi braukt azartiskāk nekā parasti.

Cilvēkam, kam būtiski ir praktiskie aspekti, noderīgi būs zināt, ka GT modeļi no pārējiem 308 vismaz bagāžnieka ietilpības ziņā neatšķiras - it visām 308 un 308 SW modifikācijām kravas novietnes tilpums standarta konfigurācijā ar paceltu aizmugurējā sēdekļa atzveltni un līdz plauktiņam ir attiecīgi 470 un 660 litru. Citiem vārdiem - GT modeļos var vest tikpat daudz, tikai mazliet ātrāk.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Divi dzinēji, divas transmisijas

308 GT un 308 SW GT var izvēlēties vai nu ar 1,6 litru benzīna turbo motoru, vai 2 litru BlueHDi dīzeli.

Benzīnnieka jauda, spītējot nelielajam darba tilpumam, ir 205 ZS, un griezes moments sasniedz 285 Nm. Dīzeļdzinējs savukārt attīsta 180 ZS un 400 Nm. Kas būtiski, benzīna motoru Peugeot piedāvā tikai kombinācijā ar sešu pakāpju manuālo transmisiju, savukārt dīzeļdzinēja vienīgā opcija ir japāņu kompānijas Aisin 6 pakāpju automāts.

Uz papīra abi motori izskatās simpātiski. Uz ceļa varētu gribēt vairāk. Dīzeļmotors ir samērā skaļš, un, lai arī Sport režīmā attiecīgā auto priekšējais panelis kļūst nikni sarkans un caur skaļruņiem salonā ieplūst sintētiski radīta videospēļu skaņa (Sport režīma neatņemama sastāvdaļa, ko nav iespējams atslēgt), par sporta auto 308 GT nekļūst. Diži nelīdz arī apstāklis, ka transmisija pārnesumus slēdz nevis 0,31 sekundē kā parasti, bet nu jau 0,16 sekundēs. Uzlabojums gan ir divkāršs un dzinējs darbojas plašākā apgriezienu diapazonā, taču 308 GT dīzeļmašīnas raksturs mainās minimāli. Tieši to pašu var teikt arī par benzīna modeli. Portugālē sanāca braukt gan pa maģistrālēm, gan salīdzinoši šauriem kalnu celiņiem, bet neatkarīgi no izvēlētā braukšanas režīma uzkrītošs bija motora elastības trūkums. Var jau būt, ka mānīgs, jo maksimālo griezes momentu motors sasniedz jau pie 1750 apgriezieniem minūtē. Bet dinamiku gribējās just izteiktāk.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Bet ir arī labas ziņas. Proti,

manuālās transmisijas mehānisms ir teicami precīzs,

un tas dod iespēju vingrināties meistarībā, braucot ar šāda tipa pārnesumkārbu, bet adaptīvais stūres mehānisms atkarībā no automobiļa laterālā paātrinājuma maina spēku, kāds jāpieliek stūres pagriešanai. Izklausās pēc kārtējām inženieru spēlītēm, tomēr aiz tām slēpjas laba doma un tā labi strādā - jo ātrāk iebrauc pagriezienā, jo vairāk pūļu būs jāpieliek, lai no tā izbrauktu. Vienīgais blakusefekts, kas pat ir vēlams, ir fizisks treniņš un precīzāka vadāmība. To, protams, veicina arī balstiekārta, kas atkarībā no virsbūves tipa un uzstādītā dzinēja priekšā un aizmugurē ir par 10 - 20% stingrāka, un par 1 centimetru pazemināts klīrenss. Braukšanas komfortu gan tas diži neietekmē.

Iesākumā vilku paralēles starp Peugeot 308 un VW Golf. Vai tas nozīmē, ka var vilkt arī paralēles starp 308 GT un Golf GTI un Golf GTD? Drīzāk jau nē, jo sprigano francūžu konkurenti drīzāk ir tādi auto kā, piemēram, 200 zirgspēku Opel Astra vai Kia cee’d GT, kas arī tiek apgādāta ar 1,6 litru turbo motoru (204 ZS).

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tehniskie dati un cenas

Peugeot 308 GT

1.6L THP 205 BVM62.0L BlueHDi 180 EAT6
Dzinējs1598 cm31997 cm3
Jauda205 ZS @ 6000 rpm180 ZS @ 3750 rpm
Griezes moments285 Nm @ 1750 – 4500 rpm400 Nm @ 2000 – 2500 rpm
0-100 km/h7,5 s8,4 s
Vmax235 km/h220 km/h
Vid.patēriņš5,6 l/100km4 l/100 km
Garums4253 mm4253 mm
Platums1804 mm (neskaitot spoguļus)1804 mm (neskaitot spoguļus)
Augstums1447 mm1447 mm
Riteņu bāze2620 mm2620 mm
Pašmasa1200 kg1320 kg
Standarta apriepojums225/40R18225/40R18
Bagāžnieks470 litri470 litri
Bāzes cena24 788 eiro27 673 eiro

Peugeot 308 SW GT

1.6L THP 205 BVM62.0L BlueHDi 180 EAT6
Dzinējs1598 cm31997 cm3
Jauda205 ZS @ 6000 rpm180 ZS @ 3750 rpm
Griezes moments285 Nm @ 1750 – 4500 rpm400 Nm @ 2000 – 2500 rpm
0-100 km/h7,5 s8,4 s
Vmax235 km/h218 km/h
Vid.patēriņš5,8 l/100km4,1 l/100 km
Garums4585 mm4585 mm
Platums1804 mm (neskaitot spoguļus)1804 mm
Augstums1457 mm1457 mm
Riteņu bāze2730 mm2730 mm
Pašmasa1315 kg1425 kg
Standarta apriepojums225/40R18225/40R18
Bagāžnieks660 litri660 litri
Bāzes cena25 802 eiro28 683 eiro
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu