Kamēr daba Latvijā vēl tikai gatavojas pavasarim, TVNET bija iespēja paviesoties Portugālē un paostīt ne tikai Atlantijas okeāna sāļo gaisu, bet arī iepazīties ar jauno Peugeot 308 GT.
Pirmie iespaidi: Peugeot 308 GT
Sportiski glīts auto no Francijas
Iekārotais Red Dot apbalvojums ir spēcīgs arguments, ka Peugeot 308 tā dizaineriem ir tīri labi padevies vizuālajā ziņā. Tīri subjektīvais viedoklis šo argumentu tikai spēcina, jo, patiesi, jaunais 308, ja salīdzina ar priekšgājēja neveikli evolucionējušo priekšējās daļas noformējumu, ir visnotaļ glīts auto. Salīdzinoši neliela, izmēru ziņā proporcionāli pareiza radiatora restīte un interesantas formas lukturi priekšā, sabalansēts, krietni tradicionālāka izskata profils un uz aizmuguri atšauts pakaļgals, kas jau intuitīvo sajūtu līmenī liecina par pieaugušu praktiskumu, ir pirmie priekšnoteikumi, lai Peugeot 308 iekļautu starp potenciālajiem kandidātiem, meklējot jaunu auto.
Nupat Peugeot 308 opciju var izskatīt arī tie pircēji, kas kāro iegūt ne tikai parastu hečbeku ikdienas vajadzībām; pavisam nesen
francūži savu kompakto modeļu klāstu ir papildinājuši ar izskata un rakstura ziņā sportiskākiem GT modeļiem.
Pie tam GT versijā ir iegādājams gan hečbeks, gan un universālis. Lai tie kaut nedaudz izceltos uz pārējo 308 fona, tiem ir virkne stilistiska rakstura atšķirību. Tās gan ir nianses, tomēr labi pamanāmas, piemēram, speciāli virzienrādītāji, kas iebūvēti bamperā virs sānu restītēm un pēc ieslēgšanas dinamiski mirgo virzienā no centra uz bampera malām, zīmola simbols - lauva - GT modeļos staigā nevis pa motora pārsega malu, bet gan radiatora režģi, spoguļiem ir melni korpusi, aizmugurē ir veseli divi plati, bet ļoti plāni izplūdes sistēmas uzgaļi, un rūpnīcā tiek uzstādīti īpaša dizaina 18 collu riteņu diski. Tāpat GT modeļiem jau standartā tiek uzstādītas pilnās LED priekšējās gaismas ar 62 diožu elementiem, bet virsbūvei ir rezervēta īpaša, magnētiski zila krāsa. Peugeot atzīmē, ka tāda vēsturiski izmantota franču sacīkšu auto ārējā noformējumā (acīmredzot, lai auto būtu viegli atpazīstami starp sudrabotajiem vācu un tumši zaļajiem britu konkurentiem).
Saturīgs un funkcionāls salons
Salonā GT modeļos nekas nav mainījies, un stūres rats, kurš, starp citu, esot īpaši piemeklēts un ir ļoti ērts, aizvien ir mazs diametrā, un paiet zināms laiks, kamēr izdodas puslīdz pieregulēt sēdekļa augstumu un stūres pozīciju, lai tās aploks neaizsegtu instrumentu paneli. Vismaz ne pilnībā. Arī tā dēvētā i-Cockpit koncepcija ar lielo skārienekrānu priekšējā paneļa vidū un viscaur pārdomātu ergonomiju, lai vadītājs varētu visu uzmanību veltīt braukšanai nevis slēdžu meklēšanai, nav mainījusies. Turpretī
sēdekļi ir citi, un ar lielisku sānu atbalstu tie veicina vēlmi braukt azartiskāk nekā parasti.
Cilvēkam, kam būtiski ir praktiskie aspekti, noderīgi būs zināt, ka GT modeļi no pārējiem 308 vismaz bagāžnieka ietilpības ziņā neatšķiras - it visām 308 un 308 SW modifikācijām kravas novietnes tilpums standarta konfigurācijā ar paceltu aizmugurējā sēdekļa atzveltni un līdz plauktiņam ir attiecīgi 470 un 660 litru. Citiem vārdiem - GT modeļos var vest tikpat daudz, tikai mazliet ātrāk.
Divi dzinēji, divas transmisijas
308 GT un 308 SW GT var izvēlēties vai nu ar 1,6 litru benzīna turbo motoru, vai 2 litru BlueHDi dīzeli.
Benzīnnieka jauda, spītējot nelielajam darba tilpumam, ir 205 ZS, un griezes moments sasniedz 285 Nm. Dīzeļdzinējs savukārt attīsta 180 ZS un 400 Nm. Kas būtiski, benzīna motoru Peugeot piedāvā tikai kombinācijā ar sešu pakāpju manuālo transmisiju, savukārt dīzeļdzinēja vienīgā opcija ir japāņu kompānijas Aisin 6 pakāpju automāts.
Uz papīra abi motori izskatās simpātiski. Uz ceļa varētu gribēt vairāk. Dīzeļmotors ir samērā skaļš, un, lai arī Sport režīmā attiecīgā auto priekšējais panelis kļūst nikni sarkans un caur skaļruņiem salonā ieplūst sintētiski radīta videospēļu skaņa (Sport režīma neatņemama sastāvdaļa, ko nav iespējams atslēgt), par sporta auto 308 GT nekļūst. Diži nelīdz arī apstāklis, ka transmisija pārnesumus slēdz nevis 0,31 sekundē kā parasti, bet nu jau 0,16 sekundēs. Uzlabojums gan ir divkāršs un dzinējs darbojas plašākā apgriezienu diapazonā, taču 308 GT dīzeļmašīnas raksturs mainās minimāli. Tieši to pašu var teikt arī par benzīna modeli. Portugālē sanāca braukt gan pa maģistrālēm, gan salīdzinoši šauriem kalnu celiņiem, bet neatkarīgi no izvēlētā braukšanas režīma uzkrītošs bija motora elastības trūkums. Var jau būt, ka mānīgs, jo maksimālo griezes momentu motors sasniedz jau pie 1750 apgriezieniem minūtē. Bet dinamiku gribējās just izteiktāk.
Bet ir arī labas ziņas. Proti,
manuālās transmisijas mehānisms ir teicami precīzs,
un tas dod iespēju vingrināties meistarībā, braucot ar šāda tipa pārnesumkārbu, bet adaptīvais stūres mehānisms atkarībā no automobiļa laterālā paātrinājuma maina spēku, kāds jāpieliek stūres pagriešanai. Izklausās pēc kārtējām inženieru spēlītēm, tomēr aiz tām slēpjas laba doma un tā labi strādā - jo ātrāk iebrauc pagriezienā, jo vairāk pūļu būs jāpieliek, lai no tā izbrauktu. Vienīgais blakusefekts, kas pat ir vēlams, ir fizisks treniņš un precīzāka vadāmība. To, protams, veicina arī balstiekārta, kas atkarībā no virsbūves tipa un uzstādītā dzinēja priekšā un aizmugurē ir par 10 - 20% stingrāka, un par 1 centimetru pazemināts klīrenss. Braukšanas komfortu gan tas diži neietekmē.
Iesākumā vilku paralēles starp Peugeot 308 un VW Golf. Vai tas nozīmē, ka var vilkt arī paralēles starp 308 GT un Golf GTI un Golf GTD? Drīzāk jau nē, jo sprigano francūžu konkurenti drīzāk ir tādi auto kā, piemēram, 200 zirgspēku Opel Astra vai Kia cee’d GT, kas arī tiek apgādāta ar 1,6 litru turbo motoru (204 ZS).
Tehniskie dati un cenas
Peugeot 308 GT
1.6L THP 205 BVM6 | 2.0L BlueHDi 180 EAT6 | |
---|---|---|
Dzinējs | 1598 cm3 | 1997 cm3 |
Jauda | 205 ZS @ 6000 rpm | 180 ZS @ 3750 rpm |
Griezes moments | 285 Nm @ 1750 – 4500 rpm | 400 Nm @ 2000 – 2500 rpm |
0-100 km/h | 7,5 s | 8,4 s |
Vmax | 235 km/h | 220 km/h |
Vid.patēriņš | 5,6 l/100km | 4 l/100 km |
Garums | 4253 mm | 4253 mm |
Platums | 1804 mm (neskaitot spoguļus) | 1804 mm (neskaitot spoguļus) |
Augstums | 1447 mm | 1447 mm |
Riteņu bāze | 2620 mm | 2620 mm |
Pašmasa | 1200 kg | 1320 kg |
Standarta apriepojums | 225/40R18 | 225/40R18 |
Bagāžnieks | 470 litri | 470 litri |
Bāzes cena | 24 788 eiro | 27 673 eiro |
Peugeot 308 SW GT
1.6L THP 205 BVM6 | 2.0L BlueHDi 180 EAT6 | |
---|---|---|
Dzinējs | 1598 cm3 | 1997 cm3 |
Jauda | 205 ZS @ 6000 rpm | 180 ZS @ 3750 rpm |
Griezes moments | 285 Nm @ 1750 – 4500 rpm | 400 Nm @ 2000 – 2500 rpm |
0-100 km/h | 7,5 s | 8,4 s |
Vmax | 235 km/h | 218 km/h |
Vid.patēriņš | 5,8 l/100km | 4,1 l/100 km |
Garums | 4585 mm | 4585 mm |
Platums | 1804 mm (neskaitot spoguļus) | 1804 mm |
Augstums | 1457 mm | 1457 mm |
Riteņu bāze | 2730 mm | 2730 mm |
Pašmasa | 1315 kg | 1425 kg |
Standarta apriepojums | 225/40R18 | 225/40R18 |
Bagāžnieks | 660 litri | 660 litri |
Bāzes cena | 25 802 eiro | 28 683 eiro |