Volkswagen Transporter atzīmē 65 gadu jubileju

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volkswagen

Pirmā Volkswagen Transporter ražošana tika sākta pirms 65 gadiem. Daži šādā vecumā dodas pensijā, bet šim tas ir tikai sākums! Bulli tikai brauc un brauc. T sērija droši uzskatāma par kulta auto, jo to lieto visi - gan hipiji, gan tirgotāji.

Viss sākas 1947. gadā ar skici: nīderlandiešu automobiļu importētājs Bens Pons Volkswagen ražotnē ierauga automobili ar platformu un, izmantojot to kā pamatideju, uz piezīmju papīra uzskicē Transporter līnijas ar Beetle iezīmēm.

Pēc diviem gadiem Volkswagen ražotnes vadītājs Heinrihs Nordhofs prezentē četrus prototipus: divus minivenus, Kombi un mikroautobusu. Viens no tiem nonāk pie smaržu ražotāja 4711 Ķelnē. Nordhofs apsola, ka Transporter kļūs tikpat nepārspējams un izturīgs kā Beetle: «Šiem transportlīdzekļiem nederēs bērnu cimdi, ar tiem drīzāk jāapietas skarbi un pārgalvīgi.»

Foto: Volkswagen

Dizaineri izmanto Beetle dzinēju un asis. Mikroautobusam ir vienota virsbūve, kas uzstādīta uz rāmja ar šķērssijām. Dzinēja darba tilpums ir 1131 cm3, un tā jauda pie 3300 apgriezieniem minūtē ir 18 kW (24 ZS). Mikroautobusā iespējams pārvadāt astoņus cilvēkus. Divas aizmugurējās sēdekļu rindas iespējams izņemt ar dažām roku kustībām, lai atbrīvotu telpu līdz aptuveni 750 kg smagai kravai.

«Attiecīgi šāda veida komerciālo piegādes transportlīdzekli iespējams izmantot visās uzņēmējdarbības jomās, ātrajām piegādēm un kravas pārvadājumiem, piemēram, kā mikroautobusu, specializēto transportlīdzekli, pasta transportlīdzekli, ambulances automobili vai mobilo staciju,» lepojās Volkswagen GmbH Tehniskās izstrādes nodaļas vadītājs Alfreds Hesners.

Ražošana tiek sākta 8.martā Volkswagen Volfsburgas ražotnes 1. hallē, un katru dienu tiek izgatavoti 10 transportlīdzekļi.

1950. gada beigās Transporter ir saražots jau 8001 eksemplārā. Pieprasījums ir milzīgs, jo īpaši tāpēc, ka tā cena ir īpaši pievilcīga tirgotājiem un izplatītājiem - 5850 Vācijas markas. Unikālais transportlīdzeklis ātri vien kļūst arī par eksporta preci. VW mikroautobusi bez problēmām pārvadā visu un jebko: bruģakmeni un būvgružus, javu un ķieģeļus, smalkmaizītes un bišu vasku, cigārus un avīzes - visu, kas nepieciešams «ekonomiskajam brīnumam» Vācijai.

Volkswagen mikroautobuss ar treilera tipa virsbūvi parādās 1951. gadā autoizstādē Berlīnē. Piegādes automobilis ar dzinēju aizmugurē piedāvā plašas ceļošanas iespējas. Automobilis pārbrauc āri Alpiem un atgriežas, bet pēc tam tas dodas uz Indiju un to atklāj hipiji.

Četrus gadus pēc ražošanas sākšanas no montāžas līnijas nobrauc 100 000. Volkswagen Transporter automobilis. Tagad transportlīdzeklim ir 30 dažādas variācijas. Volfsburgā katru dienu tiek izgatavoti 80 transportlīdzekļi. Vairāk izgatavot nav iespējams, jo pārējo ražošanas daļu aizņem Beetle. Kļūst skaidrs, ka Transporter nepieciešama atsevišķa ražotne.

Foto: Volkswagen

Celtniecība tiek sākta 1955. gada marta sākumā Hannoverē-Štokenē, un ražotne no pašiem pamatiem tiek uzcelta gada laikā. Pirmie Štokenē ražotie Transporter modeļi no montāžas līnijas nobrauc 1956. gada martā. Tas vienlaikus iezīmē arī «ekonomisko brīnumu gadu» nākotnes simbola aizsākumu. Šobrīd visā pasaulē ir saražoti 11 miljoni T sērijas transportlīdzekļu piecās dažādās paaudzēs.

Jaunās paaudzes modeļa T6 ražošana tiks sākta šogad. Līdz ar T sēriju Hannoverē-Štokenē tiek ražots arī Amarok pikaps un krāsotā Porsche Panamera virsbūve, bet Limmerē - atpūtas automobilis T5 California. Volkswagen Commercial Vehicles Hannoveres biznesa centrā šobrīd strādā aptuveni 12 200 cilvēku.

Poznaņas ražotnē Polijā (5700 darbinieku) tiek ražots Transporter un Caddy, savukārt vēl vienā Polijas pilsētā Vžesņā tiek būvēta vēl viena Crafter ražotne. Volkswagen Commercial Vehicles kopumā nodarbina aptuveni 19 500 cilvēku.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu