Volkswagen atzīmē Polo 40 gadu jubileju

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volkswagen

Pasaulē lielākajā klasisko automobiļu izstādē Techno Classica Volkswagen Classic vislielāko uzmanību veltīs ļoti īpašai dzimšanas dienai, kas tiks atzīmēta no 2015. gada 15. līdz 19. aprīlim: Polo 40 gadu jubilejai.

Volkswagen Classic savā stendā Esenē izrādīs septiņus modeļus, kas pārstāv piecas Polo paaudzes. Tā būs katra Polo laikmeta «laika liecinieku» izlase — sākot ar oriģinālo 1975. gada Polo. Stendā būs apskatāms arī vienīgais palikušais 1985.gada rekordists ar G-Lader kompresoru, tā sērijveida līdzinieks Polo Coupe G40, valdzinošais Eco Polo konceptautomobilis, kurš patērē aptuveni 2 litrus dīzeļdegvielas uz 100 kilometriem, iecienītais īpašā izlaiduma modelis Polo III Open Air ar kabrioleta iezīmēm un konceptuālais Polo kabriolets no Karmann, kura sērijveida ražošana tā arī netika sākta.

Retrospektīvā tiek prezentēta arī pašreizējā Polo paaudze (6R). Lai arī šis modelis vēl ir ļoti jauns, franču rallists Sebastjans Ožjē pēc uzvarām 2013. un 2014.gada pasaules rallija čempionātā ar 300 ZS spēcīgo Polo R WRC jau ir sarūpējis vietu autobūves vēsturē.

Foto: Volkswagen

Polo modeļu apskats

Polo I L, 1975. gads, 0,9 litru četru cilindru benzīna dzinējs ar 29 kW (40 ZS) jaudu

Agrīnais Polo, kas sākotnēji bija pieejams tikai okeāna zilā (Ozeanicblau) krāsā, Esenē nogādāts greznāk aprīkotajā L versijā. L versiju no ārpuses izceļ hromētie bamperi (bāzes modelī tiem ir matēta sudrabkrāsas apdare), bet iekšpusē tam ir eleganta hroma apdare. Salona greznību cita starpā vairo atšķirīgie sēdekļu pārsegi.

Polo II hečbeks, Eco modelis, 1988. gads, 0,9 litru divu cilindru dīzeļdzinējs ar 29 kW (40 ZS) jaudu

Otro Polo paaudzi raksturo konceptautomobilis, kas radīts maksimālai efektivitātei un izceļas ar progresīvu tehnoloģiju: dīzeļdzinējs ar tiešās iesmidzināšanas sistēmu, izplūdes gāzu recirkulācija, īpaša sistēma, kas atvieno sajūgu un ļauj automobilim braukt brīvgaitā, izmantojot savu kinētisko enerģiju, Start-Stop sistēma, G-Lader kompresors maksimālai veiktspējai un pusautomātiska piecpakāpju pārnesumkārba.

Polo II G40 World Record (Weltrekord), 1985. gads, 1,3 litru četru cilindru benzīna dzinējs ar 95 kW (129 ZS) jaudu

Arī šis unikālais modelis (aizlienēts no Volkswagen muzeja) pārstāv otro Polo paaudzi. Tālajā 1985. gadā tas tika izmantots, lai prezentētu jauno G-Lader kompresora tehnoloģiju 24 stundu mēģinājumā pārspēt rekordu Volkswagen trasē Ērā-Lesīnā. Braucot ar vidējo ātrumu 208 km/h, tika pārliecinoši pārspēts tā laika rekords — 168,6 km/h — 1,3 l darba tilpuma klasē.

Polo II G40, 1992. gads, 1,3 litru četru cilindru benzīna dzinējs ar 83 kW (113 ZS) jaudu

Arī zem šī Polo Coupé dzinēja pārsega ir G tipa kompresors, bet šis ir sērijveida otrās paaudzes modelis. To raksturo taisnstūra formas priekšējie lukturi, lielāki aizmugurējie lukturi un lielās trieciena absorbēšanas zonas.

Polo III Open Air, 1998. gads, 1,4 litru četru cilindru benzīna dzinējs ar 44 kW (60 ZS) jaudu

Veiksmīgā modeļa trešo paaudzi simbolizē īpašā izlaiduma Polo, kas tika ražots īpaši Eiropas tirgum un aprīkots ar elektriski atveramu jumtu. Tā izmēri ļāva izbaudīt braucienu zem klajas debess pat aizmugurē sēdošajiem.

Foto: Volkswagen

Polo IV GTI Cabriolet, 2007. gads, 1,8 litru četru cilindru benzīna dzinējs ar 110 kW (150 ZS) jaudu

Vēl viens unikāls modelis, kas pārstāv ceturto paaudzi: Karmann no Osnabrikas ar šo konceptautomobili 2007. gada Frankfurtes auto šovā demonstrēja savas zināšanas vaļējo auto dizainā, ražošanā un izstrādes kvalitātē. Slīpā jumta līnija padara šā Polo siluetu līdzīgu kupejai. Smalki veidotā konstrukcija ļauj atvērtajam jumtam pilnībā pazust zem aizmugurējā bagāžas plaukta. Aizmugurējo logu iespējams pacelt elektriski, lai nodrošinātu neierobežotu piekļuvi bagāžas nodalījumam.

Polo V R WRC, 2013. gads, 1,6 litru četru cilindru benzīna dzinējs ar ~220 kW (300 ZS) jaudu

Savā debijas sezonā 2013. gadā jaunais Volkswagen Polo R WRC uzvaru izcīnīja jau pirmajā rallijā Montekarlo, kad to vadīja Sebastjēns Ožjē un viņa stūrmanis Žiljēns Ingrasija. 2013.gada sezonas noslēgumā Volkswagen svinēja uzvaru gan sportistu, gan komandu konkurencē. Esenē izrādītajam Polo R WRC ir pirmā modeļa tehnoloģijas un dizains.

Foto: Volkswagen
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu