Pirmie iespaidi: Nissan Qashqai 1.6 DIG-T

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Par Nissan Qashqai visās tā paaudzēs, izpildījumos un iterācijās ir rakstīts gana daudz un gana bieži. Tomēr japāņiem, kas ražošanu izvērsuši Lielbritānijā, ik pa laikam ir jaunumi, ko pavēstīt. Nu jau vairāk nekā gadu senā Qashqai gadījumā tas ir salīdzinoši jauns motors, ko apsvērt un, iespējams, izvēlēties benzīnnieku cienītājiem.

Dzinēju gammas vidējā tilpuma samazināšana ir vispārēja tendence globālajā autobūvē, un Nissan nav tik liels izņēmums, lai tai nesekotu. Rezultāts ir spēka agregāti, kas kubikcentimetru un cilindru skaita samazinājumu kompensē ar mehāniskajiem kompresoriem un atgāzu turbīnām, tā saglabājot veiktspēju, bet vienlaikus nodrošinot labāku ekonomiju un mazāk kaitīgo izmešu. Vismaz teorijā.

Ilgu laiku jaunākajam Qashqai bija trīs motoru palete ar 1,2 litru DIG-T turbo motoru, kurš attīsta 115 zirgspēkus, 1,5 litru dCi dīzeļdzinēju, kura jauda ir 110 zirgspēki un 1,6 litru dCi dīzeļdzinēju ar 130 zirgspēkiem. Bet nu jau kādu brīdi izvēles iespējas ir paplašinātas ar jauna DIG-T motora opciju.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Jaunais agregāts ir benzīna turbo motors ar 1,6 litru darba tilpumu, kurš ražo 163 zirgspēkus un 240 Nm griezes momentu. Spriežot pēc komplektācijas variantiem, šim dzinējam ir paredzēts uzrunāt tos potenciālos pircējus, kuri neatzīst tā dēvēto smago degvielu jeb dīzeli un pārsvarā plāno uzturēties uz brauktuvēm ar cietu, labu segumu, nepieļaujot iespēju, ka kādreiz ceļā varētu gadīties kāds irdenu smilšu lauks vai nogāzīte slidenā pļavā.

Tā kā līdz šim bija braukts gan ar 130 zirgspēku dīzeli, gan mazo benzīnnieku, bija interesanti uzzināt, kā ikdienā uzvedīsies motors, kurš pēc tehniskajiem parametriem ir jaudīgākais visā Qashqai piedāvājumā un nodrošina labāko paātrinājumu un augstāko maksimālo ātrumu. Tas nepārprotami ir pārāks par 1,2 DIG-T modifikāciju, kura ir drīzāk pietiekama ikdienas vajadzībām, bet azartisku braukšanu iecienījušu autovadītāju atstās ar vieglu vilšanās sajūtu. 1,6 dCi motoram benzīnnieks turpretī netur līdzi. Vismaz tādas ir subjektīvās sajūtas, sēžot pie stūres. Tas, protams, ir klusāks, rāmāks un perspektīvā lētāks apkopēs, taču snieguma ziņā gribas vairāk asuma. Piedevām, tāpat kā 1,2 DIG-T un 1,5 litru dCi motors, arī «lielais» benzīna dzinējs nav pieejams ar pilnpiedziņu; inteliģentā ALL-MODE 4x4-i sistēma joprojām ekskluzīvi tiek piedāvāta tikai kombinācijā ar 1,6 litru dCi motoru un manuālo transmisiju.

Ja braucējam nav dižu ambīciju attiecībā uz skriešanu pa šoseju, kur īpaši labi izpaužas elastīguma deficīts, tad jaunais DIG-T benzīnnieks varētu būt laba izvēle. Turklāt vidējais patēriņš nebūs augstāks kā 1.6 dCi modelim. Uz šosejas gan 1.6 DIG-T modelis ēd vairāk, tas ir, apmēram sešus litrus, un pilsētā nebūs grūti dabūt 10 litru patēriņu, taču kombinētā ciklā tie paši 7 litri, kas dīzeļmodelim, vien sanāk. Var jau būt, ka labais rezultāts sasniegts, pateicoties prasmei izvairīties no garajiem sastrēgumiem, taču precīzu atbildi uz šo jautājumu varētu sniegt tikai Qashqai 1.6 DIG-T palietošana ilgākā periodā.

Tehniskie dati: Nissan Qashqai 1.6 DIG-T

Dzinējs1618 cm3, 4 cilindru turbo
Jauda163 ZS @ 5600 rpm
Griezes moments240 Nm @ 2000 – 4000 rpm
0-100 km/h9,1 sekunde
Vmax200 km/h
Garums4377 mm
Platums1806 mm
Augstums1590 mm
Riteņu bāze2646 mm
Apgriešanās diametrs10,72 metri
Pašmasa1365 – 1483 kg
Degvielas tvertne55 litri
Vidējais patēriņš5,6 l/100 km
CO2132 g/km
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu