Pirmie iespaidi: ārkārtīgi praktiskais Volkswagen Caddy

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ja gribas ļoti funkcionālu un dažādām dzīves situācijām viegli pielāgojamu auto, tad viens no kandidātiem noteikti būs Volkswagen Caddy, kurš pēc 11 gadu pauzes ir piedzīvojis nu jau trešo paaudžu maiņu.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Dizains

Ja runā par komercauto, tad parasti tēma numur viens, kas tiek apspriesta un arī visvairāk interesē potenciālo pircēju, ir tā kravnesība un kravas nodalījuma ietilpība. Tomēr arī automobilim, kura galvenais uzdevums ir ātri, droši un ekonomiski no siltumnīcas uz tirgu nogādāt 20 kastes ar tomātiem, izskats nav mazsvarīgs. Caddy gadījumā jaunais dizains ir iepriekšējā modeļa un jaunāko Volkswagen grupas izstrādājumu stila kombinācija, bet priekšējās daļas noformējumā ir labi saskatāmi iepriekšējās paaudzes Passat vaibsti. Nav vietā jautājums, vai tas ir labi vai slikti, jo Caddy, būdams komercauto, izskatās itin labi. Pat nekautrēšos atzīt, ka man personīgi Caddy pat šķiet tīri simpātisks un patīk. Un, jo īpaši patīk, ja izvēlas pareizo virsbūves krāsas (tādas kopumā iespējamas 16, turklāt gan standarta, gan metāliskas, gan ar pērļu efektu), riteņu disku (pieejami izmēros no15 līdz 17 collām) un stila aksesuāru salikumu. Patiesi, iespējas izvēlēties un kombinēt ir visai plašas, un, kā atzīst paši Volkswagen, jo vairāk pircējs būs gatavs maksāt, jo labāk Caddy izskatīsies.

Tomēr, lai cik skaists būtu izveidots Caddy, tā sarežģītas formas kastītei pielīdzināmais virsbūves siluets būs acīm redzams. Pirmajā brīdī gabarīti pat mulsina, jo standarta kofigurācijā pasažieru Caddy ar īso riteņu bāzi ir 1822 milimetrus augsts, bet Caddy Maxi ar pilnpiedziņu jumta līnija atrodas pat 1862 mm augstumā, taču aizspriedumi par kastīgajām formām izgaist, tiklīdz sāc auto lietot.

Foto: Volkswagen
 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Salons un praktiskums

Pirmkārt, pie stūres Caddy ir tipisks vieglais Volkswagen ar pārskatāmu iekārtojumu un ergonomiju tuvu perfektai. Katrā ziņā Caddy kārtējo reizi pierādīja, ka šim vācu uzņēmumam nav problēmu izgatavot auto, kurā iesēdies un faktiski jau vari braukt, iztiekot bez ilgas ņemšanās ap sēdekļa un stūres regulējumiem. Neilgajā izmēģinājuma braucienu tūrē gan sanāca noprovēt tikai trīs dažādas Caddy pasažieru versijas, taču domājams, ka arī tā dēvētajos paneļvāgenos, tas ir, kravas versijās, vadītāja sēdvieta ir ne mazāk komfortabla.

Otrkārt, augstais jumts nozīmē, ka salonā ir daudz vietas. Caddy salonā tās pat ir ļoti daudz. Turklāt funkcionalitātei un auto lietošanas ērtumam par labu nāk bīdāmās durvis abos sānos. Vienīgais augstā jumta trūkums izpaužas, kad vēlies atvērt kravas nogalījuma vāku - tā kā tas ir milzīgs, tad nākas krietni vien atkāpties, kamēr tas maigi uzslīd augšā. Bet citādi Caddy varētu būt praktiskā latvieša sapņu auto, jo atkarībā no versijas tas var būt gan septiņu sēdvietu pasažieru auto, gan vienvietīgs kravas auto ar plašu novietni ar līdz pat 3880 litru ietilpību. Arī sīklietu nodalījumu salonā netrūkst. Piemēram, durvīs ir paredzēta iespēja vertikāli novietot 1,5 litru ūdens pudeles, bet virs priekšējā stikla paredzēta vieta plauktam, kur uzglabāt pat A4 izmēra dokumentu mapes. Ja runājam par pasažieru Caddy, tad svarīgi atzīmēt, ka šis auto pieejams visdažādākajām gaumēm - ne tikai standarta izpildījumā ar 2681 mm riteņu bāzi, bet arī kā Maxi modelis ar 3006 mm attālumu starp asīm un par 47 cm garāku virsbūvi.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tehnika un lietošana

Jaunā Caddy modeļu klāstā ir dīzeļdzinēji ar 75, 102, 122 un 150 ZS jaudu. Benzīna motoru klāstā šobrīd mazākais ir 1,2 litru TSI agregāts ar 84 zirgspēkiem, savukārt lielākais ir 125 zirgspēku 1,4 litru TSI turbo dzinējs. Oktobrī Volkswagen sāks piedāvāt arī 1 litra trīs cilindru turbo motoru ar 102 ZS. Un visbeidzot Vollkswagen Nutzfahrzeuge piedāvās arī Caddy 1.4 TGI modeli, kurš kombinētā ciklā patērējot tikai 4,1 kilogramu saspiestas dabasgāzes uz 100 kilometriem.

Kā jau minēts, līdz šim ir braukts ar trim Caddy pasažieru auto modifikācijām - standarta modelis ar 75 kilovatu, tas ir 102 zirgspēku dīzeļdzinēju, Caddy Maxi 4MOTION, kam uzstādīts 122 zirgspēku dīzelis, un Caddy Maxi, kam 102 ZS TDI agregāts strādā pārī ar DSG transmisiju. Kādi ir secinājumi pēc īsas ekskursijas pa mazas nozīmes lauku ceļiem un ātrgaitas maģistrālēm Marseļas apkaimē? Vispirms noteikti gribas uzsvērt, ka, lai arī komercauto un aizmugurē Caddy ir atkarīgā piekare ar lokšņu atsperēm kravnesības nodrošināšanai, gaitas īpašību ziņā tas itin nemaz neliekas kā komercauto. Tas ir kluss, komfortabls un viegli vadāms, turklāt dinamika pat 102 zirgspēku modelī ir pietiekama. Ja kāds jautās, vai esmu gatavs braukt šādā auto uz Berlīni, atbildētu, ka mierīgi. Turklāt ne tikai ergonomiskuma un kravas novietošanas iespēju dēļ, bet arī tāpēc, ka ar vienu uzpildīšanās reizi var tālu aizbraukt. Neesmu pārliecināts, vai zemāk uzskaitītos patēriņa datus var ņemt kā atskaites punktu, lai spriestu par vidējo patēriņu ilgtermiņā, taču izmēģinātajiem Caddy TDI modeļiem borta dators rādīja robežās no 5,2 litriem (standarta Caddy ar 102 ZS dīzeli) līdz 6,3 l/100 km (Caddy Maxi ar DSG transmisiju).

Foto: Volkswagen
 
Foto: Volkswagen

Cenas

Volkswagen Caddy, ko var uzskatīt par vienkāršāku un lētāku alternatīvu citam koncerna izstrādājumam, MPV automobilim Touran, cenu lapā apakšējā robeža ir 15 877 eiro par divvietīgu komercauto ar 1,2 litru TSI benzīnnieku. Kombi modelis, kas tāpat kā Caddy pasažieru versija ir pasūtāms ar piecām vai septiņām sēdvietām, ar to pašu 1,2 litru motoru maksās 16 393 eiro. Trendline aprīkojuma līmeņa pasažieru Caddy bāzes cena tikmēr ir noteikta 21 496 eiro apmērā. Pagarinātais Caddy Maxi Trendline tikmēr maksās vismaz 23 326 eiro. Abos gadījumos šiem auto bāzes dzinējs ir 1,4 litru TSI.

Foto: Volkswagen
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu