Vecrīgas ceļazīmes pārsteidz satiksmes dalībniekus

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ekrānšāviņš no video

Vecrīga kā apdzīvota teritorija iekārtota, lai jo īpaši ērta būtu tādiem satiksmes dalībniekiem kā gājēji un riteņbraucēji, tomēr, sekojot ceļazīmju izvietojumam Vecrīgas centrā un tajās attēlotajiem ceļu satiksmes noteikumiem (CSN), jāsecina, ka zīmes ne tikai izvietotas neloģiski, bet arī nekalpo prioritārajām satiksmes dalībnieku grupām.

RīgaTV 24 raidījuma «4. josla» komanda kopā ar civilinženieriem Rihardu Ieviņu un Viesturu Lauru devās Vecrīgas ielās, lai atrastu absurdi uzstādītas ceļazīmes, kā arī rastu pamatojumu to izvietojumam.

Pirmā zīme, kas izraisījusi apjukumu, sastopama jau pašā Vecrīgas sākumā – Rātslaukumā.

Vecrīga klasificējama kā dzīvojamā zona, tomēr tikai 50 metrus tālāk no Grēcinieku ielas, kur sākas pati vecpilsēta, gar Rīgas Tehniskās universitātes ēku var iebraukt vecpilsētā, nemaz nezinot, ka šeit sākas dzīvojamā zona. Šeit atrodams «ķieģelis» jeb zīme «Braukt aizliegts». Zīme paredz, ka šeit aizliegts iebraukt ar riteni vai kādu citu transporta līdzekli. Tomēr laukuma otrā pusē – pie Rīgas domes ēkas novietota zīme «Gājēju un velosipēdistu ceļa beigas», kas tomēr nozīmē, ka laukums ir gājēju un velosipēdistu ceļš.

Tiesa – ceļa sākuma zīme Rātslaukuma tuvumā nav atrodama.

Ņemot vērā to, ka laukumu ikdienā šķērso simtiem riteņbraucēju un kājāmgājēju, vienīgais risinājums, pie kā nonākuši civilinženieri, būtu šā laukuma sākumā pie «ķieģeļa» uzstādīt ceļazīmi «Izņemot velosipēdus», tādējādi padarot kustību šajā laukumā ne tikai iespējamu, bet arī loģisku.

Nākamais pieturas punkts ir Kaļķu un Šķūņu ielas krustojums. Šajā krustojumā novietota zīme «Gājēju un velosipēdistu ceļš».

«Šī zīme ir jāuzstāda uz vai pie ceļa daļas, kas ir paredzēta gājēju un velosipēdistu kopējai satiksmei un pa kuru nedrīkst pārvietoties automašīnas, izņemot piegādes vai apkalpojošo transportu. Vienīgais absurds šai zīmei ir tas, ka tā ir uzstādīta tieši pirms krustojuma. Ņemot vērā, ka zīme uzstādīta pirms krustojuma, kopējais ceļa garums ir no zīmes sākuma līdz krustojuma stūrim. Tādējādi jāsecina, ka šā veloceļa garums ir 2,59 m,» secinājis civilinženieris Rihards Ieviņš.

Diskusijas Vecrīgā izraisa arī Pēterbaznīcas iela, kurā pārvietošanās ar transporta līdzekli, kā izrādās, atkarīga no virziena, kurā šī iela tiek šķērsota. Iebraucot ielā virzienā no Pēterbaznīcas, šeit uzstādīts «ķieģelis», kas paredz, ka šajā ielā nedrīkst iebraukt ar jebkādu transporta līdzekli, tomēr, nonākot līdz Audēju ielai, uzstādīta zīme «Gājēju un velosipēdistu ceļa beigas». Kur ir šā ceļa sākums, gan nav norādīts.

Savukārt iebraucot Pēterbaznīcas ielā virzienā no Audēju ielas, «ķieģelis» nav uzstādīts, tādējādi varam secināt, ka transporta satiksme šeit ir atļauta. Turklāt šajā virzienā dodoties, arī uzstādīta zīme «Gājēju un velosipēdistu ceļa sākums», kas nozīmē to, ka vienā virzienā transports šeit drīkst pārvietoties, savukārt otrā virzienā – nē.

Vislielāko apjukumu satiksmes regulācijā Vecrīgā gan izraisījusi kāda maksas autostāvvieta, kas ierīkota pie Galerijas Centrs. Šeit, Teātra un Rīdzenes ielu krustojumā iekārtota maksas autostāvvieta, lai gan pēc saistošajiem CSN noteikumiem automašīnas atļauts novietot 5 m attālumā no ielu krustojumiem. Šeit, Vāgnera ielas virzienā izvietotā autostāvvieta ne tikai sākas tieši pie krustojuma, bet arī neatbilst autostāvvietu ierīkošanas standartiem. Saistošie noteikumi paredz, ka, novietojot auto, no automašīnas līdz bortakmenim jābūt vismaz 3 m atstatumam, kamēr, aprēķinot faktisko attālumu šajā ielā, šī distance ir vien 2,59 m.

Turklāt, ņemot vērā iepriekš pieminētos CSN noteikumus, auto novietošana šajā ielas posmā ir ne tikai neloģiska, bet arī nelikumīga.

Lai gan Rīgas pilsētas attīstības pamatnostādnes noteic, ka Vecrīga paredzēta tieši kājāmgājēju un riteņbraucēju ērtībām, jāsecina, ka ceļazīmes, kas šeit uzstādītas, ne tikai bieži vien novietotas neloģiski, bet arī kalpo autotransporta, nevis prioritāro satiksmes dalībnieku grupu regulēšanai. Kā arī, lai gan varam ņemt vērā faktu, ka Vecrīga ir izņēmuma gadījums ceļu satiksmes regulācijā, tomēr liela daļa apskatīto ceļazīmju ne tikai, šķiet, neregulē satiksmi, bet arī izraisa apjukumu tajos, kas šīs zīmes ievēro.

Tad, galu galā, rodas tikai viens jautājums – kurai satiksmes dalībnieku grupai pakārtota Vecrīgas satiksme un kā pārvietoties Vecrīgas ietvaros tā, lai nepārkāptu saistošos CSN noteikumus?

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu