Turtle Wax akcijā pie Cenu kluba pircēji atzīstas mīlestībā uz savu auto.
Automobilis «no visas sirds»
Šovasar jau trešo gadu uzņēmums «Getz Bros. & Co. (Latvia)» rīkoja akciju ar mērķi noskaidrot iemeslus, kāpēc autovadītāji Latvijā iemīļojuši savus dzelzs spēkratus. Lai arī tikai transporta līdzeklis, automobilis var daudz pateikt par tā saimnieku. Automašīnas izskats, tehniskie parametri un auto lietošanas paradumi ilustrē vadītāja dzīves uzskatus.
Dažas atziņas atkārtojas gadu no gada, turpretim citas ir agrāk nedzirdētas, un raksturo izmaiņas citos transporta veidos, piemēram, saabiedriskajā transportā. Kopš biļešu cenu drastiskā pieauguma Rīgas sabiedriskajā transportā daudzi aptaujāti kā galveno automīlestības iemeslu minējuši «Lētāk kā ar sabiedrisko transportu». Taču siltas jūtas pret riteņoto draugu modina arī cit iemesli:
- Tāpēc, ka automašīnai ir tikai divas dienas;
- Tāpēc, ka Mercedes arī Āfrikā ir Mercedes;
- Tāpēc, ka nav jāiet ar kājām;
- Tāpēc, ka pirku no sirds;
- Tāpēc, ka vislabākā mašīna ir darba mašīna;
- Tāpēc, ka labākai naudas nepietika;
- Jo tā vēl dzīva;
- Jo tā smaržo pēc vecātēva viesistabas;
- Jo tā ir vislabākā princešu automašīna (Patrīcija, 8 gadi);
- Jo tā ir veca – brauc un nelūst;
- Tāpēc, ka tā ir tikpat veca kā es (20+ gadi);
- Jo tā ir veca kā sieva;
- Jo auto mums ir kā ģimenes loceklis;
- Jo var braukt uz veikaliem;
- Kad iespiež, tad aiziet;
- Jo mans auto ir manas mājas.
Visbiežāk mīlestībā atzīšanās akcijā pieminētas Volkswagen un Audi markas, savukārt visbiežāk minētais iemesls mīlestībai pret savu auto, esot ērtums. Tas ļauj secināt, ka Latvijas autovadītāji augstāk par izskatu vai ražotāju vērtē automašīnas funkcionalitāti.