Ja vēlies ļoti nelielu, ļoti interesantu un pilsētai ļoti piemērotu auto, kāda Latvijā faktiski nevienam nav, tad labākas izvēles par jauno Renault Twingo faktiski nav. Tas arī galvenais iemesls, kādēļ atsaucos piedāvājumam pavadīt nedēļas nogali ar mazo francūžu-vāciešu kopdarbu, kurš starp mums ir jau kopš pagājušā gada.
Pirmie iespaidi: Renault Twingo
Dizains
Jaunā, trešās paaudzes Twingo dizains kardināli atšķiras no abiem priekšgājējiem. Pirmkārt tas hečbeks tagad ir ar piecām durvīm, un, lai arī garuma ziņā par 10 centimetriem īsāks nekā tiešais priekšgājējs,
jaunais Twingo pasažieriem piedāvā par veseliem 33 centimetriem garāku kabīni.
To vislabāk var novērtēt profila skatā, kur īpaši uzkrītošs ir proporcionāli nelielais degungals. Tā izmēri gan ir pamatoti, jo zem pārsega atrodas vien trauki automobilim nepieciešamajiem šķidrumiem un akumulators, bet pats motors iebūvēts pie aizmugurējās ass zem bagāžnieka grīdas.
Patika vai riebums pret dizainu, kā jebkura cita auto gadījumā, ir gaumes lieta. Man, piemēram, Twingo šķiet tīri simpātisks, paturot gan prātā, kādam nolūkam tas radīts, kur pārsvarā uzturēsies un būs redzams. Piemīlīgs, dzīvespriecīgs, atšķirīgs, tieši tāds ir mazākais Renault. Pat gaiši zila krāsa ar rozā zābaciņu uzlīmēm uz tā virsbūves nešķiet nevietā, un tas nekas, ka kāds indivīds šādas mašīnas lietotājam uzspiedīs zīmogu par piederību sabiedrības daļai ar netradicionālu seksuālo orientāciju, jo Twingo bija, ir un paliks citādāks auto - atšķirīgs un diezgan nesaprasts.
Salonā
Iepriekš minēju, ka salons ir par 33 cm garāks nekā priekšgājējam, bet tas nenozīmē, ka Twingo var braukt kā limuzīnā. Nebūt ne. Šeit tāpat vietas ir pietiekami, nevis daudz, un faktiskā šaurība ikdienas lietošanā ir jūtama ik uz soļa. Taču, ja paraugās uz šo supermini automobili no ārpuses un pēc tam atver tā durvis, tad jāsecina, ka piemērotāku auto diviem pilsētā dzīvojošiem cilvēkiem grūti iedomāties. Līdz ideālam gan tālu, taču pie stūres vietas pietiek, pie salīdzinoši stāvās sēdpozīcijas ātri pierod, turklāt visi vadītāju interesējošie pārslēgi un sviras ir pat ne rokas stiepiena attālumā, bet turpat. Ieskaitot arī līdzbraucēju.
Salona aizmugurējā daļa šim auto visbiežāk tiks lietota iepirkumu vešanai mājās no veikala un bagāžai. Cilvēki aizmugurējā sēdeklī atradīsies reti, jo
tāliem ceļojumiem šādas klases auto īsti piemēroti tomēr nav.
Lai gan vēl nesen uz Brīvības ielas redzēju Polijā reģistrētu Twingo braucam Siguldas/Tallinas virzienā. Pats arī pārliecinājos, ka pāris simtu kilometru vienā paņēmienā veikt nav problēmu, turklāt nelielais bagāžnieks ir absolūti pietiekams īsam izbraucienam nepieciešamajām mantām. Kas būtiski, Twingo salonā dizaineri ir iestrādājuši neskaitāmi daudz dažādu kabatiņu un kastīšu, kur glabāt sīkumus (to kopējais tilpums ir 52 litri), savukārt klasiskais cimdu nodalījums patiesībā ir izņemama soma ar pleca lenci; savdabīgs, bet tai pašā laikā lielisks izgudrojums, kā ērti paņemt līdzi vērtīgākās lietas. Mazāk lieliska turpretī ir šķidrumu uzpildīšana šajā auto. Ja ierasts, ka logu mazgāšanas šķidruma vai dzinēja eļļas uzpildei nepieciešams paraut kloķīti līdzās pedāļiem un pacelt motora pārsegu, tad Twingo gadījumā eļļu uzpilda, no bagāžnieka izceļot siltumu un skaņu izolējošo tepiķi un atskrūvējot sešas skrūves, bet logu šķidruma ieliešanai nepieciešams noņemt motora pārsegu. Taisnības labad gan jāpiezīmē, ka tikai pirmajā reizē ir mazliet jāpadomā, lai saprastu kā kas notiek. Pēc tam jau šī procedūra iet no rokas.
Tehnika
Twingo komplektēšanai Renault piedāvā divus benzīna motorus, kuru darba tilpums nesasniedz litru.
Viens ir 898 kubikcentimetru turbo motors ar 90 ZS un 135 Nm, bet otrs ir 999 kubikcentimetru dzinējs ar 70 ZS un 91 Nm. Gaiši zilajam franču bumbulim zem bagāžnieka grīdas bija iebūvēts jaudīgākais no abiem spēka agregātiem, un jāsaka, ka ar to var braukt pietiekami dinamiski kā pilsētā, tā arī uz šosejas. Tikai solīto degvielas ekonomiju gan sasniegt diez vai izdosies. Rūpnīcā sola, ka turbo Twingo vidēji patērē 4,3 litrus uz 100 kilometriem. Patiesībā, pat lielākoties uzturoties uz šosejas, zem 6 litriem palīst neizdosies un, visticamāk, vidējais rādītājs būs ap 7 litriem. Taču tāda ir degvielas patēriņa mērīšanas metodoloģijas īpatnība, kas ļauj laboratoriski pierādīt un pēc tam lepoties ar reālajā dzīvē grūti sasniedzamiem rādītājiem.
Trīs cilindru motors nav kluss un skaņas izolāciju var vēlēties labāku, taču burkšķis, kas pēc skaņas atgādina veco Volkswagen vabolīti ar gaisa dzeses motoru, šim auto tīri labi piestāv. Jā, kam tad, ja ne šādam franču mazauto gaiši zilā krāsā?
Jāpiebilst, ka aizmugurē iebūvētais motors, ko inženieri vietas taupīšanas nolūkā ir nedaudz pārveidojuši un sagāzuši 49 grādu slīpumā, piedzen aizmugurējos riteņus. Tāpēc gribētos pārbaudīt, kā Twingo uzvedas uz sniegota ceļa. Pēc izbrauciena Vidzemes grantēto ceļu tīklā ir spēcīgas aizdomas, ka Twingo ziemā būtu visnotaļ «jautrs» auto, tāpēc labi vien ir, ka iespēja atslēgt elektroniskos asistentus tā aprīkojumā nav iekļauta. Uz asfalta, lai kāds arī būtu tā stāvoklis, Twingo jūtas tīri labi. Galvenais nosacījums ir ievērot atļauto braukšanas ātrumu, un tad arī stipri salāpīts ceļš ekstrēmas sajūtas neradīs.
Bet jebkurā gadījumā auto vislabāk jūtas pilsētā. Tā ir šī Renault dzimtā vide - paātrinājums līdz pilsētas ātrumam ir raits, pārskatāmība teicama un manevrētspēja vienkārši lieliska, par ko jāpateicas klasiskajai piedziņai un iespējai priekšējos riteņus izgriezt 45 grādu leņķī. Jo tikai tā ir iespējams iegūt auto, kura apgriešanās apļa rādiuss ir tikai 4,3 metri.
Renault Twingo tehniskie dati
Sce 70 | Tce 90 | |
---|---|---|
Dzinējs | 999 cm3 | 898 cm3 |
Jauda | 70 ZS @ 6000 rpm | 90 ZS @ 5500 rpm |
Griezes moments | 91 Nm @ 2850 rpm | 135 Nm @ 2500 rpm |
Vmax | 151 km/h | 165 km/h |
0-100 km/h | 14,5 s | 10,8 s |
Vid.patēriņš | 4,5 l/100 km | 4,3 l/100 km |
Pašmasa | 864 kg | 943 kg |
Apgriešanās rādiuss (apmales/sienas) | 8,59/9,09 m | 8,59/9,09 m |
Garums | 3595 mm | 3595 mm |
Platums (bez spoguļiem) | 1646 mm | 1646 mm |
Augstums | 1554 mm | 1554 mm |
Riteņu bāze | 2492 mm | 2492 mm |
Klīrenss | 170 mm | 170 mm |
Degvielas tvertne | 35 litri | 35 litri |
Bagāžnieks | 219 litri | 219 litri |
Cena | no 9353 eiro | no 11 809 eiro |