TVNET tests: Fiat Doblo

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Normunds Avotiņš

1000 kilometri pa Latgali parāda itāļu «bulkuvāģi» īstajā gaismā.

 
Foto: Normunds Avotiņš

Kas tas ir?

Fiat pats nez kā saskaitījis, ka šī ir jau ceturtā Doblo paaudze, lai gan, objektīvi ņemot, pat jaunais Doblo ir tā paša 2010. gada modeļa «feislifts». Furgons, kas sekoja lētam visurgājējam līdzīgajam oriģinālam (tas startēja pirms 15 gadiem), milzīgo, uz sāniem izspiesto lukturu un daudzstāvīgā radiatora režģa dēļ izskatās pēc tuklas cikādes uz riteņiem. Mēs to pazīstam arī kā Opel Combo, un, ja nozagsiet auto spoguļus vai sakausieties pie bāra, pastāv relatīvi droša iespēja tikt pie bezmaksas ekskursijas Combo izpildījumā ar pagarinātu bāzi, bākugunīm un pelēku svītru uz sāniem. Tiesa gan, jāsēž būs aizmugurē un būrītī. Jauno Doblo itāļi Opelim vairs nedošot, droši vien, lai izvairītos no nevēlamas konkurences. 2015. modeļu gada dizains krasi atšķiras no oliņ-boliņ stila un novieto Fiat autosalonu priekšā mūsdienīgu furgonu ar dinamisku priekšpusi un eleganti noslīpinātiem lukturiem.

Foto: Normunds Avotiņš

Atkarībā no riteņu bāzes un modifikācijas Doblo te flirtē ar kompakto krosoveru spraigo tēlu, te apņēmīgi tēlo mazu, bet ietilpīgu kravas mašīnu. Kā jau piedienas īstam «bulkuvāģim», Doblo ir augsti griesti un tāda sēdpozīcija, kas ļauj automašīnā drīzāk ieiet nekā iekāpt. Tour de Latgola tas izrādījās neatsverams pluss, jo no zemākas automašīnas jau būtu slinkums rausties ārā jau kaut kur ap Baltinavu. Fiat projektējis šo furgonu piegādes dienestiem, kuru šoferiem jālēkā iekšā - ārā septiņas dienas nedēļā, tāpēc durvju rokturi ir vertikāli – tā esot ērtāk, ja durvis jāvirina biežāk nekā divreiz dienā. Kā vairumam sugasbrāļu, Fiat Doblo pilnās pasažieru versijas bagāžnieka vāks veras uz augšu, taču askētiskā furgona divviru durvis ir nesalīdzināmi parocīgākas. Bagāžnieka ietilpība piecu sēdvietu versijā ir 790 – 1050 litri, bet salokot vai vispār atstājot mājās aizmugurējo rindu, kravas telpa eksplodē līdz 3200 vai visu 4000 litru apjomam. Tomēr, ja sadomāsiet taupīt uz viesnīcām un nakšņot automašīnā, iesaku patiešām ķerties pie uzgriežņu atslēgas un jau laikus izcelt otrās rindas sēdekļus - iegūtie centimetri atvieglos arī velosipēdu ievietošanu, ja vien nevedat tos veloturētājā ārpusē. Garās bāzes Doblo var būt arī septiņvietīgs.

Foto: Normunds Avotiņš
 
Foto: FIAT

Kā tas brauc?

Visbiežāk uzdotais jautājums par Fiat Doblo bija nevis «Cik tas ēd?», bet «Kur ir tie trīs sēdekļi?» Man ir aizdomas, ka tieši sakaru torņu, svaru un sazin vēl kā piktogrammas, ar ko Autobrava bagātīgi izdaiļojusi savu demo auto, lika nomaļāko sādžu publikai uzlūkot mūs ar zināmu piesardzību. Robežsargu zaļos Kangoo viņi pazīst iztālēm, bet kas šitie tādi? Tomēr ziņkārīgākie agri vai vēlu saņēmās drosmi izdibināt mārketinga lozungu atbilstību īstenībai. Iespēja sēdēt trijatā priekšā arī man šķita uzdevums, kas pa spēkam tikai tiem 25 ķīniešu studentiem, kas pratuši salīst vienā telefona būdiņā. Mistēriju izgaisināja dīleris, kura mājaslapā atrodams foto ar pusotras reizes platāku blakussēdētāja krēslu. Grūti iedomāties tajā sadzīvojam divus elektromontierus ziemas drēbēs, ja vien viņi nesēž viens otram klēpī kā netradicionāli orientētais Čeļabinskas frēzētājs Ivans Duļins ar savu ūsaino priekšnieku. Izrādās, ka trīs sēdekļi priekšā ir formāla un tāpēc vēl jo sviestaināka prasība, piesakot automašīnas tenderiem jeb iepirkumu konkursiem: kā, jūsējam nav trīs vietas priekšā?! Varat būt brīvi...

Foto: FIAT

Krietni lietpratīgākā intonācijā Doblo viesizrādēs spēju paskaidrot nejaušajiem klausītājiem, ka Bi-link aizmugurējā piekare nozīmē tikai to, ka Fiat furgonam tā ir pilnībā neatkarīga, turklāt aprīkota ar spirālatsperēm, nevis izplatītajām lokšņu atsperēm, tautā sauktām arī par atsperlāgām. Grūti pateikt, kā tas ietekmē kravnesību un izturību, toties iespaids uz vadāmību un komfortu ir fenomenāls. Pastāvīgā cenu kara dēļ manevra un improvizācijas iespējas šajā automobiļu klasē ir tuvas nullei. Pat neapsēdušies pie stūres, mēs jau zinām, ka Volkswagen Caddy būs drīzāk ciets, Renault Kangoo – drīzāk mīksts, bet Peugeot Partner un Citroen Berlingo – drīzāk kaut kur pa vidu. Fiat Doblo vārds turpretim nesola neko, tāpēc priekšmets kā automobilis izrādījās tikpat spilgta atklāsme kā savulaik Ford Transit Connect. Ērtāk un vieglāk vadāmu automašīnu šajā klasē grūti atrast.

Foto: FIAT

Daži apgalvojumi uz Doblo sāniem gan izrādījās tikpat neizpildāmi kā priekšvēlēšanu solījumi. Pieļauju, ka kāda no piecdesmit versijām patiešām spēj iztikt ar 4,4 litriem degvielas uz 100 km, taču ne šī. Lai gan izmēģinātais Doblo bija aprīkots ar mazāko iespējamo, tātad 1,3 litru dīzeli (90 ZS), furgonam katastrofāli pietrūka ... nē, nevis jaudas, bet sestā pārnesuma! Ārpuspilsētas ceļos dzinējs spiests darboties ar nevajadzīgi augstiem apgriezieniem, tāpēc galarezultātā nākas samierināties ar vidējo patēriņu 5,9 – 6,5 litru robežās. Toties sakaru tornis uz stāvajiem bortiem uzgleznots pēc nopelniem. Kravas – pasažieru Fiat gadījies ļoti jutīgs radiouztvērējs, kas zibenīgi savienojas ar tālruni, iPod un vispār jebko, kam ir Bluetooth vai USB vads.

Foto: FIAT
 
Foto: FIAT

Kas to pirks?

Iepriekšējais Doblo tomēr ir diezgan spocīgs auto, kamēr jaunajam varētu piemeklēt pusduci citu zīmola birku un neviens pat nenojaustu, ka apakšā ir Fiat. Pagaidām gan jaunais Doblo paspējis kļūt tikai par Ram ProMaster City, un arī otrpus okeānam kā Dodge. Tā kā pilnīgi jauna modeļa vietā Fiat mums piedāvā to, ko sauc par «padziļinātu feisliftu», Doblo gan ir jauna, smuka stūre, bet tai blakus veci un nesmuki «pečkas» kloķi un aiz tās ne pārāk svaigs instrumentu panelis ar oranžiem cipariem. Dati infodisplejā šķiet izkārtoti pēc gadījuma principa, un vēl nedēļu pēc Latgales tūres es savā mašīnā meklēju ātrumu tahometrā un pastāvīgi jaucu degvielas un temperatūras rādītājus – Fiat «pulksteņi» novietoti otrādi nekā vairumā automašīnu. Pāris dienās var arī piemirsties, ka citos auto durvju rokturis iekšpusē ir kā jau daždien rokturis, nevis pašlikvidācijas iekārtas svira, kas jārauj uz augšu, lai izkatapultētu sevi no kabīnes. Vēl tikpat ilgu laiku ikvienā auto drudžaini meklēju drošības jostu, iekams atļāvos pasākt ko citu, jo Doblo uz mazāko mēģinājumu izkustēties no vietas bez piesprādzēšanās reaģē ar spiedzīgu pīkstienu.

Foto: FIAT

Tā kā jaunais Doblo ir feislifta feislifts, turklāt pa visu pasauli vienlaikus tiek ražotas visas divarpus paaudzes, Fiat furgonam ir apskaužams modifikāciju, apakšmodifikāciju un dzinēju klāsts. Bez mazā, ņiprā 1.3 MJet dīzelīša tam ir ne tikai dārgs un jaudīgs 2 litru agregāts, bet arī «vidējais aritmētiskais» no abiem – 1.6 MJet. Ja izmaksas spiež, bet benzīns gadījies par brīvu, Doblo var gāzēt arī ar vieglo degvielu – 1,4 litru dzinējs pagādājams gan lētā atmosfēriskajā versijā, gan nepavisam ne lētā ar turbopūti un vēl dabasgāzes iekārtu. Ar to visu Fiat Doblo diez vai ir izdevīgāks, teiksim, par Renault Kangoo, taču apgrūtinošāks arī ne. Daži Fiat automobiļi šķiet taisīti no līmētiem pumperniķeļiem, taču šis tāds nav. Kopš augusta Fiat Doblo galvaspilsētā mitinās jaunā, plašā autocentrā. Pie tā ir viegli piebraukt, un atradīsies pietiekami daudz vietas, kur novietot savu automašīnu.

Fiat Doblo bāzes cena ir 12 995 eiro.

Vairāk informācijas par automašīnu

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu