Audi Q7 – saltais tehnoloģiju manifests

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Normunds Avotiņš

Audi smagsvars pamatīgi notievējis un radikāli mainījis izskatu. Varbūt jāpadomā arī par citu nosaukumu?

 
Foto: Audi

Kas tas ir?

Tas ir Audi lielākā sport – utility tipa modeļa jaunākais izlaidums. Radīts uz Volkswagen grupas modulārās šasijas, no kuras iznācis gan jaunais Audi A4, gan Bentley Bentayaga, Audi Q7 ir līdz šim modernākais lielais apvidus auto, kāds tapis minētajā vācu autokaralistē, - tehnoloģiskā piesātinājuma ziņā tam netiek līdzi pat Porsche Cayenne. Audi ar sevišķu baudu tiražē faktu par svara samazinājumu 325 kilogramu apmērā salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli. Ņemot vērā, ka to sāka ražot pirms desmit gadiem, neizskatās pēc diža sasnieguma, tomēr ir gan.

Šoreiz Audi nav pieticis ar alumīnija plašāku ekspluatāciju, lai gan Q7 jau tā pa pusei sastāv no aviācijas metāla. Lietā liktas jaunākās projektēšanas tehnoloģijas, kompozītmateriāli un sazin kas vēl. Tā visa rezultātā kaut pa kilogramam nošņāpts no teju katra mezgla, sākot ar pakaļējo tiltu un beidzot ar motora ventilatoru un pat – nesmejieties - bremžu pedāli. Dzinēja izmērs, starp citu, nav īpaši mainījies – tas ir 3 litru V6 dīzelis ar 272 zirgspēkiem un astoņu pārnesumu «automātu».

Par godu jaunajam modelim Audi radījis pilnīgi jaunu priekšējā paneļa arhitektūru, kuras detalizācija un iespējas liek tehnokrātiem iekārē smilkstēt, bet pārējiem nesagādā ne mazākās lietošanas grūtības. Tas jau pats par sevi ir sasniegums.

 
Foto: Audi

Kā tas brauc?

Kā jau varēja gaidīt, ļoti viegli, brīžiem pat gaisīgi, varbūt pat pārāk viegli un gaisīgi, nekā pēc ieraduma pienāktos piecmetrīgam apvidus auto. Bet varbūt tā arī vajag, jo jaunais Q7 izskatās pēc visa kā, tikai ne pēc apvidus auto. Ar radiatora vairogu piesegtā virsbūve drīzāk atgādina lielumlielu universāli vai, vēl trakāk, minivenu, kaut ko līdzīgu amerikāņu full – size SUV, kur septiņas vietas un glāžu turētāji ir svarīgāki par visu riteņu piedziņu.

Audi Q7, protams, neuzdrīkstētos sevi šādi apkaunot. Tam ir gan septiņas sēdvietas, gan glāžu turētāji, taču ir arī quattro pilnpiedziņa. Vēl vairāk, nospiežot pogu ar uzrakstu «drive select», var apstulbt no iespēju pārbagātības. Audi Q7 pieejami septiņi dažādi braukšanas režīmi, no kuriem divi, allroad un offroad, paredzēti grūtāk izbraucamai videi. Pneimopiekare automātiski palielina klīrensu, bet, izbraucot uz šosejas režīmā Dynamic, Q7 rumpis tikpat automātiski pieplok tuvāk asfaltam. Apdzenot vienubrīd šķita, ka riteņotais veseris kaut kā pat nepieklājīgi žigli atgriežas savā joslā. Nu jā, tam ir visu riteņu stūrēšana - par 1300 eiro, tīrais sīkums pret 2300 eiro par adaptīvo pneimopiekari...

Papildaprīkojums un neskaitāmi radari sargā Audi Q7 no fiziskās realitātes gluži kā bruņojums Apache helikopteri. Pat ja es gribētu ciešāku saikni ar automašīnu, es nevēlētos, lai Q7 kratās kā X5 ar M pakotni vai XC90 ar 21 collu diskiem. Starp citu, Audi savam demoauto bija uztiepis tikpat lielas riepas - ne mazāko diskomforta pazīmju. Pneimostatņu maģija? Jā, un arī teicama skaņas izolācija. Degvielas patēriņš omulīgi svārstās 8,5 litru robežās (tātad ar vienu bāku var pieveikt gandrīz 1000 kilometrus), bet LED Matrix starmešu darbību tumsā un miglā vajadzētu pieredzēt pašiem, lai noticētu mazo gaismaspunktiņu kolektīvajām spējām.

 
Foto: Audi

Kas to pirks?

Diez vai Q7 klientu pirmajās rindās nonāks piesardzīgi ļaudis, kas vienkārši meklē drošu auto. Q7 tāds neapšaubāmi ir, jo Audi pre sense city sistēma ir acīgāka par cilvēku un prot pamanīt, paredzēt un pat novērst muļķīgas darbības – no durvju atvēršanas priekšā zemu lidojošam velosipēdistam līdz pagriezienam pa kreisi, nepalaižot pretimbraucošo. Kad Q7 spēji un piepeši tur nobremzēs, jūs, bez šaubām, nolamāsities, taču tas ir daudz labāk nekā uzzināt, kāds ir pretimbraucošā kravas auto šofera vārdu krājums.

Audi īsti nav izdevies padarīt Q7 par vadītāja ķermeņa turpinājumu, toties panākts ticams iespaids, ka šim automobilim vispār nav nekā neiespējama. Galu galā, Q7 ir pirmais modelis Auto Bild žurnāla vēsturē, kam testā izdevies savākt vairāk par 600 punktiem (maksimums ir 700).

Ja nu tomēr ļauts klusiņām pasūkstīties, tad – pārnesumu kārbas svira nav sevišķi ērta. Un gribētos sēdēt zemāk vai arī priekšā redzēt augstāku paneli – kā vecajā Q7. Un tad vēl tas dizains... Interneta vide jau kopš pirmo attēlu publicēšanas sašķēlusies nevis divās, bet pat vairākās naidīgās nometnēs. Viena, dzejnieka vārdiem runājot, redz «jaunu dienu austam», jo Q7 atvieglinātā persona esot paraugs un kapu zvans mačo tipa degvielas kapsētām. Otra rauc degunu par it kā nonivelēto dizainu un stāju, vēl trešā skaidri un gaiši paziņo, ka jaunais Q7 drīzāk pieskaitāms luksusminiveniem un SUV klubā tam vairs nav vietas.

Man savukārt šķiet, ka visas diskusijas ar vienu vēzienu aizmēztu elementāra nosaukuma maiņa. Ja jau Q7 vairs neizskatās pēc Q7, kāpēc nenodēvēt to kādā daiļskanīgākā vārdā? Audi bijis papilnam konceptauto, kas nes slavenu autobraucēju vārdus, piemēram, Audi Nuvolari un tamlīdzīgi. Tikai, ak tu posts, Q7 nav sporta auto – pat ar S line spoileriem ne. Ja jau automobiļu dizaineri mūsdienās smeļas iedvesmu industriālajā dizainā, kas to var aizliegt darīt mums?

Un te es atcerējos itāļu firmas Scavolini virtuves iekārtu, kas reiz ieņēma galveno vietu kāda drauga dzīvoklī. Ne smakas no plebejiska saplākšņa, plastmasas rokturiem un poļu eņģēm. Neadekvāti dārgā trauku uzglabāšanas kompleksa durtiņas klāja mirdzoši gluda emalja, it kā durvis būtu pārklātas ar laku Ferrari krāsošanas kamerā. Atvilktņu atsperes, durvju viras, vārdu sakot, viss, kam bija ieplānots kustēties, darbojās nevainojami un ar stingri noteiktu tempu, aizturi un, pats galvenais, – bez skaņas. Ikviena horizontāla virsma izstaroja tik klīnisku vēsumu, ka man vienmēr šķita, ka, reiz nolicis tur džintonika glāzi, neparko to vairs neatraušu no saltā tērauda – tā noteikti būs piesalusi. Q7 interjers man atgādina to virtuvi: izskatā perfekts, izpildījumā kvalitatīvs, nevainojami funkcionāls darbībā – un tomēr distancēts un vēss. Šķiet, ka Audi, gatavojot savu tehnoloģiju manifestu, nedaudz pārcenties – mēs, rau, esam pārvērtuši zinātnisko fantastiku realitātē, tagad nāciet un pārspējiet mūs! Tad ko – paliekam pie Audi Scavolini? Skan taču, vai ne?

Audi Q7 3.0 TDI sākuma cena ir 62 500 eiro. Izmēģinātā auto cena – 98 580 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu