BMW Group 100 gadi: Īstais produkts īstajā laikā

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: BMW

Atzīmējot pastāvēšanas simtgadi, BMW ir sagatavojuši rakstu sēriju, kurā atskatās uz nozīmīgākajiem notikumiem un sasniegumiem gadsimtu ilgajā vēsturē.

Tendenču priekšgalā ar skatu nākotnē.

Ceļš no lidmašīnu dzinēju ražotāja un valdības iepirkumu aģentūru balstītas pārdošanas līdz vadošā premium automobiļu piegādātāja statusam ar globālu nozīmi ir cieši saistīta ar individuālās mobilitātes vēsturi vairāk nekā 100 gadu garumā. Atkal un atkal uzņēmums ir guvis panākumus, pateicoties savu inženieru iemaņām un radošajai pieejai, veidojot produktus, kas veiksmīgi iekļaujas aktuālajās klientu vajadzībās un vēlmēs ar savām unikālajām īpašībām un neatkarīgo raksturu. Jaunu transportlīdzekļu segmentu veidošanā un mērķauditoriju atklāšanā galveno lomu spēlēja tieši nekļūdīgais klienta vēlmju apzināšanās instinkts, par kurām konkurenti neizrādīja interesi. Šīs spējas palīdzēja arī noteikt tirgus nišu potenciālu ilgtspējīgai izaugsmei un izstrādātās inovācijas pārtapa par tendencēm.

Pēc tam, kad uzņēmuma pirmos darbības gadus noteica lidmašīnu dzinēju ražošana militārām vajadzībām, pēc Pirmā Pasaules Kara uzņēmumam pavērās plašas jaunu produktu pielietošanas iespējas, kā arī jauni izaicinājumi. Pieaugošā civilās aviācijas nozīme 1920. gados iedrošināja uzņēmumu veidot jaunus un īpaši jaudīgus avio dzinējus balstoties uz iepriekš sevi pierādījuša tehniskā dizaina. BMW VI divpadsmit cilindru V tipa lidmašīnas dzinējs tika atklāts tirgū 1926. gadā. Tas kļuva par vienu no eksporta hitiem visā pasaulē, un attiecīgi bija arī uzņēmuma veiksmīgākais produkts 1920. gados. Ar BMW VI bija aprīkots arī Heinkel HE 70, ko uzskatīja arī par ātrāko komerciālo tā laika lidaparātu pasaulē, un tam bija dota iesauka «Blitz» jeb «zibens».

Augstas kvalitātes tehnoloģijas prasīgiem klientiem.

Uzņēmums īpaši precīzi laikam atbilstošām vajadzībām pielāgoja arī savu pirmo motociklu. BMW R 32 tika atklāts 1923. gadā. Un tam bija droša un sportiska vadāmība, kā arī augsti izturības rādītāji. Spēka pārneses vārpstai bija ievērojamas priekšrocības ar zemo nodilumu un minimālajām uzturēšanas vajadzībām, pārvietojoties pa bezseguma ceļiem. Jau no paša sākuma BMW R 32 ieguva reputāciju kā augstas kvalitātes motocikls. Turpmākajos gados BMW izlaida jaunus modeļus ar jaunām dizaina detaļām, un aizvien lielāku jaudu katru gadu. Vēlākajos gados tūrisma un sporta motocikli tika veidoti, jau pielāgojoties krasi atšķirīgām klientu vajadzībām. Pārdošanas rādītāju attīstības tendence bija pozitīva ne tikai galvenajā tirgū. BMW piedzīvoja arī pieaugošu pieprasījumu ASV, Dienvidamerikā un Dienvidāfrikā, kā arī Tālajos Austrumos. Pat 1928. gadā gandrīz 5000 BMW motociklu tika saražoti Minhenes rūpnīcā.

BMW cerēja piesaistīt prasīgus klientus ar pirmajiem vidējas klases automobiļiem. Vissvarīgākais no tiem BMW 326 tika atklāts 1936. gadā, un to darbināja 50 ZS sešu cilindru motors, un automobilis piesaistīja klientus ar ekskluzīvu plašumu interjerā un augstas kvalitātes uzbūvi. Tika pārdotas aptuveni 16 000 vienības, kas padarīja to par zīmola vislabāk pārdoto automobili līdz tam brīdim. Uzņēmums virzījās pa tehnoloģiski un komerciāli veiksmīgu trajektoriju ar lidmašīnu dzinējiem, motocikliem un automobiļiem līdz pat politiskās vides izmaiņām Vācijā 1930. gados, kas pilnībā apstādināja uzņēmuma starptautiskās izplatīšanas un civilās produkcijas programmas attīstību.

BMW atrod savu «nišu» vidējā klasē.

Pēckara Vācijā BMW Isetta, atspoguļojot tā laika garu, kļuva par īstu ekonomisko brīnumu. Tika pārdots vairāk nekā 160 000 «Motokupejas» vienību – automobiļi ar divām sēdvietām bija vēl pieprasītāki nekā ASV, ceļu kreiseru valstī. BMW 700 attaisnoja savas sportiskās ambīcijas un sākotnēji 1959. gadā tika atklāts kā kupeja, taču vēlāk arī ar sedana virsbūvi. Šī automobiļa veiksmīgie pārdošanas rezultāti nodrošināja uzņēmuma izdzīvošanu.

BMW Isetta
BMW Isetta Foto: BMW

1961. gadā BMW beidzot laida klajā modeli BMW 1500, kas bija tieši tas, kā klientiem pietrūka. Pārdošanas plānotāji saredzēja nepieciešamību pēc augstas kvalitātes vidēja lieluma sedana. Dizaina inženieri izveidoja četru durvju automobili ar aerodinamiskām aprisēm un spēcīgu četru cilindru dzinēju, kā arī progresīvu šasijas tehnoloģiju. «Jaunā klase» bija augsta līmeņa individualitātes simbols, un tās īpašais raksturs galvenokārt balstījās ērtību un sportiskuma rādītājos. 1965. gadā tika atklāts līdz tam spēcīgākais BMW modelis 1800 TI/SA, kā platforma motoru sportam – tajā pašā laikā jaunais moto, ko turpina izmantot arī mūsdienās sevī ietver arī «jaunās klases» panākumu atslēgu: «Freude am Fahren».

Pēc vienpadsmit gadiem tika pārdoti vairāk nekā 350 000 «jaunās klases» automobiļi. Tas pacēla uzņēmuma pārdošanas rādītājus jaunā līmenī. Taču šajā agrajā posmā tika identificēts potenciāls arī turpmākai «jaunās sērijas» automobiļu ražošanai, balstoties uz to izmēriem un pārdošanas cenu. 1966. gadā BMW 1600-2 atzīmēja savu pirmizrādi Ženēvas Autošovā. Kompaktā divu durvju sedana pievilcīgais izskats izstaroja vēl sportiskāku raksturu.

Spēka agregāta un šasijas tehnoloģijas tika pārņemtas no četru durvju versijām līdzīgi kā stratēģija piedāvāt modeļus ar dažādiem dzinējiem.

Iespaidīgākā BMW 2002 turbo versija tika atklāta 1973. gadā, un tās galvenā vērtība nebija tikai 170 ZS dzinēja jauda, bet gan izplūdes turbīna, ar kuru pirmo reizi tika aprīkots Eiropas automobilis. Ne tikai jaudas ziņā, bet gan pateicoties unikālām veiklas vadāmības īpašībām, divu durvju versija izraisīja ārkārtīgi lielu entuziasmu auto ekspertu un pazinēju vidū. Un arī reakcija automobiļu tirgū bija pārsteidzoša Līdz 1977. gadam visā pasaulē tika pārdots vairāk nekā 862 000 BMW 02 sērijas vienību.

BMW 1500
BMW 1500 Foto: BMW

Braukšana ar motociklu brīvā laika pavadīšanai – uz ceļiem un bezceļos.

1973. gadā «labākā vadītāja mašīna» kļuva arī par BMW motociklu pamatprincipu. Uzņēmums iepriekš izlaida modeļus BMW R 50/5, BMW R 60/5 un BMW R 75/5. Braukšana ar motociklu bija kļuvusi par baudāmu brīvā laika pavadīšanas nodarbi, ko varēja īpaši intensīvi sajust, pateicoties sportiskām tūrisma mašīnām. Jaunu mērķauditoriju piesaistes nolūkos tika ņemts vērā arī sēdekļu komforts un nepieciešamība pēc elektriskas aizdedzes.

1980. gadā uzņēmuma inženieri varēja lepoties ar kārtējo pirmatklājēju panākumu motociklu segmentā. Tūrisma Enduro BMW R 80 G/S bija vēlāk tik populārās motociklu kategorijas priekšvēstnesis, kas vēl šodien nodrošina neatkārtojamu braukšanas baudījumu kā uz ceļa, tā arī bezceļa apstākļos. Kārtējo reizi nepārspējami rādītāji tika balstīti uz ekskluzīvām inovācijām, kas šajā gadījumā bija lielākoties, pateicoties pasaulē pirmajai vienas sviras svārsta piekarei, kas izmantota motociklos. Vispusīgie GS iniciāļi šodien veido veiksmīgāko modeļu sēriju BMW Motorrad produktu klāstā.

Panākumi vienā jaunā automobiļu segmentā: sporta krosoveri.

Jauna dažādības forma raksturoja pirmatklājēju transportlīdzekļu koncepciju, ko BMW izveidoja kā sensāciju automobiļu sektorā 1999. gadā. Vēl pirms globālā krosoveru popularitātes sprādziena uzņēmums atklāja BMW X5 Ziemeļamerikas Starptautiskajā Autošovā Detroitā. Tas apvienoja dinamisku sniegumu, kas bija tipisks zīmolam ar nepārspējamām vispusīgām īpašībām, augstu sēdpozīciju un pilnpiedziņu.

Tas iezīmēja jauna sporta krosoveru segmenta rašanos, kurā BMW arī bija atvēlēta pirmatklājēja loma, pārveidojot automobiļu klašu koncepciju turpmākajos gados, sasniedzot izaugsmes rādītājus virs vidējā. Šobrīd BMW X modeļu klāsts sastāv no pieciem sporta krosoveriem, to skaitā divām sporta krosoveru kupejām, kas jau ļāvis zīmolam ārkārtīgi veiksmīgi iekarot jauno konceptuālo teritoriju. Jau no paša sākuma BMW X5 ir ražots rūpnīcā Spartanburgā, ASV, kur tagad tiek ražoti arī BMW X6, BMW X3 un BMW X4 modeļi.

Individuālās mobilitātes nākotne ir pienākusi.

Uz korporatīvās vēstures nākamās simtgades sliekšņa BMW Group uzņemas pirmatklājēja lomu veidojot tādu mobilitātes formu, kas ir neatkarīga no fosilās degvielas un brīva no vietējām emisijām. Pirmie jaunā BMW i zīmola modeļi jau nosaka individuālās mobilitātes premium segmenta nākotni.

Kopš 2013. gada BMW i3 lepojas ar «labākās vadītāja mašīnas» īpašībām tīrā ar elektrību darbināmā premium klases automobiļa formā. Tā unikālo raksturu nosaka tas, ka tas nav balstīts uz kādu iepriekš ražotu modeli ar iekšdedzes dzinēju, kas vienkārši nomainīts uz elektromotoru. Šī automobiļa arhitektūra ir izveidota pilnībā no nulles. Turklāt plug-in hibrīda modelis BMW i8, kas tika atklāts 2014. gadā ļauj vadītājam pieredzēt sporta automobiļu nākotni jau šodien.

BMW i3
BMW i3 Foto: BMW
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu