CSDD skaidro izmaiņas autovadītāju apmācības procesā

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Šā gada 13. jūnijā Ministru kabineta komitejā tālākai virzībai tika apstiprināti grozījumi noteikumos par autovadītāju apmācību.

Dzīve mainās visās jomās, un ir pienācis laiks veikt korekcijas arī autovadītāju sagatavošanas procesā atbilstoši Eiropā esošajām tendencēm un situācijai Latvijā. Grozījumu nepieciešamību apliecina arī tas, ka situācija satiksmes drošības jomā Latvijā nav tik laba kā vidēji ES valstīs.

Kādas galvenās izmaiņas ir paredzētas?

  1. Jaunu tēmu ieviešana apmācības procesā (piemēram, bīstamu situāciju paredzēšana, risku novēršana u.c.) un

    minimālo braukšanas stundu skaita palielināšana. Vadīšanas apmācību plānots papildināt ar braukšanu slidena ceļa apstākļos

    un diennakts tumšajā laikā. Rezultātā autovadītāji tiks labāk sagatavoti patstāvīgajām gaitām ceļu satiksmē.

  2. Jaunā sistēma būs draudzīgāka arī skolu kursantiem - teorētiskās apmācības programmās ietvertie jautājumi sadalīti apmācības moduļos. Tas nozīmē, ja personai nav bijusi iespēja apmeklēt mācības, tad būs iespēja konkrēto moduli apmeklēt citā laikā.

  3. Visām autoskolām apmācības procesā būs jāizmanto mācību laukums.

    Ziņas par to, ka visām autoskolām būs jāuztur savi apmācības laukumi, ir neprecīzas. Autoskolas laukumus var izmantot uz īres pamata, un vairākas skolas varēs kooperēties, izmantojot vienu laukumu. Šīs izmaiņas stāsies spēkā no 2018.gada.

  4. Sistēma būs caurspīdīgāka un samazināsies «ēnu ekonomika».

    Plānots noteikt, ka apmaksa par visiem ar apmācību saistītajiem pakalpojumiem tiek maksāta autoskolai. Tas ierobežos maksājumus, no kuriem netiek maksāti nodokļi.

    Rezultātā palielināsies ieņēmumi valsts budžetā. Pašlaik ir autoskolas, kuras izmanto klientu nezināšanu un pieprasa samaksu par pakalpojumiem, ko klients var veikt pats un bez maksas, piemēram, pēc apmācības beigšanas topošais autovadītājs pieteikties eksāmeniem CSDD var personīgi un par to maksa nav paredzēta.

Kā jau katram kvalitatīvam izglītības procesam, arī šim ir jāparedz zināmi līdzekļi. It sevišķi jāņem vērā, ka tas saistīts ar visas sabiedrības un katra no mums drošību.

Kā norāda CSDD, teorētiskā apmācība autoskolā maksā ap 100 – 120 eiro, savukārt braukšanas stunda - ap 10 eiro.

Apmācības sadārdzināšanos, ja tāda notiks, varētu veicināt vienīgi ar autoskolu pasniedzēju un instruktoru oficiālās darba samaksas pieaugumu, kā arī ar «ēnu ekonomikas» daļas samazināšanos šajā nozarē, jo tiks godīgi samaksāti ar sniegtajiem pakalpojumiem saistītie nodokļi.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu