Zviedrijā izstrādā elektrisko autoceļu kravas automašīnām

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/LETA

Zviedrijas kravas automašīnu ražotājs «Scania» sadarbībā ar Vācijas inženierijas kompāniju «Siemens» izstrādā pasaulē pirmo «elektronisko autoceļu», autoceļa uz ziemeļiem no Stokholmas četru kilometru posmu aprīkojot ar iespēju kravas automašīnām ar hibrīddzinēju veikt uzlādi no vadiem virs autoceļa.

Par to vēstīja ziņu portāls «The Local», atsaucoties uz Lielbritānijas tehnoloģiju vietni «ArsTechnica.co.uk».

Tehnoloģijai vēl notiek izmēģinājumi, bet tā ļautu īpaši izstrādātām kravas automašīnām elektrību iegūt ar «viedo pantogrāfu».

Kravas automašīnas dzinējs enerģiju iegūst, ja spēkrata braukšanas ātrums nepārsniedz 90 kilometrus stundā, un tādai automašīnai nav izmešu. Atgriežoties uz ierastajiem ceļiem, kravas automašīna turpina darbu ar dīzeļa dzinēju.

«Siemens» apgalvo, ka tā izstrādātais «elektroniskais autoceļš» ir divas reizes efektīvāks, jo pa to braucošo automašīnu iekšdedzes dzinēji izmanto divreiz mazāk enerģijas.

Zviedrija vēlas līdz 2030.gadam reformēt no fosilā kurināmā atkarīgo transporta sektoru, tādēļ ar šā testa ceļa palīdzību vēlas noskaidrot «Siemens» «elektroniskā autoceļa» piemērotību tālākam komerciālam izmantojumam.

Transports veido vairāk nekā trešdaļu no Zviedrijas ogļskābās gāzes izmešiem, un nepilna puse no transporta sektora izmešiem ir no kravu transporta.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu