Pirmie iespaidi: Audi A5 un S5

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

2007.gadā Audi modeļu klāstu papildināja A5 saime - eleganti, vizuāli pievilcīgi un vienlaikus sportiski divu durvju auto. A5 klāstā ir arī piecu durvju sportback mašīnas, tomēr tieši kupeja nupat ir sagaidījusi paaudžu maiņa un tieši to braucām uz Portugāli lūkoties.

 
Foto: Audi

Dizains

Ja oriģinālais 2007.gada Audi A5 bija kā klasiska, ar parastiem instrumentiem tēsta kupeja, tad tagad šī modeļa formas ir krietni vien smalkākas, sarežģītākas, turklāt ne tikai detaļās, bet veselos virsbūves paneļos un to sekcijās. Feislifta modelī, kas iznāca pirmās paaudzes A5 dzīves cikla vidū, parādījās parādījās sarežģītas formas priekšējie lukturi, taču tagad abpus single-frame radiatora restei redzami dzidri, kantaini daudzstūri.

Reste ir zemāka, šaurāka un platāka, lai lukturi būtu proporcionāli augstāk un radītu niknāku iespaidu.

Motora pārsegs, kura priekšējā daļa strauji noliecas uz leju, pirmajā brīdī rada sašutumu, jo patiesi nedaudz atsit Tesla Model S. Taču, cik ātri radies, tik ātri «ne visai patīk» pāriet un nolaidenā priekšdaļa kļūst par dabisku jaunā A5 sastāvdaļu. Tieši tāpat kā izteiksmīgās motora pārsegā iepresētās ribas, kuru iedomātie turpinājumi tā vien liekas kaut kur priekšā satiekas vienā punktā ar līnijām no lukturiem un bampera stūriem, radot ilūziju par aerodinamisku raķetes degungalu.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Aizmugurē dizaineriem ir izdevies panākt gluži pretēju efektu. Spēlējoties ar tiem pašiem instrumentiem,

A5/S5 aizmugure ir uzzīmēta augsta un ļoti plata, kas simbolizē spēku un stabilitāti.

Bet profilā uzkrītošākais akcents ir viļņotā līnija, kas savieno priekšējo un aizmugurējo lukturu augšējos stūrus. Tā patiešām ir tik izteiksmīga kā bildēs izskatās, jo pārbraucot tai pāri ar nagu, ir labi jūtams un pat dzirdams klikšķis. Pie tam jāteic, ka S5 ar nelielām izmaiņām detaļās, piemēram, dubultām lamelēm radiatora restē, sudraba spoguļiem, lielākām gaisa ieplūdes atverēm, sarkaniem bremžu suportiem, četriem izplūdes sistēmas uzgaļiem, aerodinamisko difuzoru, kā arī lielāku spoilerīti uz bagāžnieka malas izskatās krietni vien dinamiskāk nekā standarta modelis.

Foto: Audi
 
Foto: Audi

Salonā

Salonā A5 sniedz to, ko var sagaidīt no šāda tipa premium auto. Te ir gan jaunākās tehnoloģijas, gan ērtības, kā priekšā, tā aizmugurē. Jau iekāpjot salonā, ir skaidrs, ka pasažieris te ir gaidīts viesis. Vispirms

mehāniskas rociņas no vidējiem jumta balstiem pasniedz priekšējiem pasažieriem drošības jostas,

jo tā ir gan ērtāk, gan arī mazāka iespēja aizmirst piesprādzēties. Kad tas darīts, var pievērsties apkārtnes, tas ir interjera vērtēšanai.

Foto: Audi

A5 Coupe tagad pirmo reizi tiek piedāvāts ar papildaprīkojumā pieejamo Audi virtuālo vadītāja informācijas sistēmu un 12,3 collu ekrānu (1440 x 540 pikseļu izšķirtspēja). Kopā ar MMI navigation plus sistēmas 8,3 collu ekrānu viduskonsolē, tas veido centrālo informācijas bloku. MMI vadībai tradicionāli izmantojama grozāma un spiežama ripa (tās virsma ir skārienjutīga un atpazīst ar pirkstu rakstītus simbolus), pa kuras perimetru izkārtoti slēdži dažādu funkciju aktivizēšanai, savukārt ātrumpārslēgs ir kaut kas, kas palienēts no kosmosa kuģu būves - tāds

rīks, ar kuru, šķiet, varētu iniciēt acumirklīgu lēcienu uz Zemei līdzīgu planētu citā galaktikā.

Bet tas būtu sīkums, jo galvenais, lai mašīnai aiz stūres saglabājas virtuālais kokpits, kura centrā izvietotā navigācijas karte lieti noder, maldoties svešās zemēs. Tāpat lieti noder iebūvētā SIM karte, kas atbalsta viesabonēšanas pakalpojumus un tādējādi pat ārzemēs mašīnas salonā būs WiFi.

Ne mazāk svarīgas ir ērtības. Ideālajā gadījumā priekšējiem pasažieriem tās nodrošina konturēti sēdekļi ar elektropiedziņu un masāžas funkciju. Aizmugurējiem pasažieriem turpretī nekur bīdīties nevar, taču nav arī nepieciešams, jo vietas ir gana. Tas saistāms ar automobiļa paaugšanos, tiesa gan, tā visās dimensijās ir mērāma dažos milimetros, bet bagāžniekā dažos litros - tagad tajā lietderīgi izmantojamā telpa ir 465 litri.

Foto: Audi
 
Foto: Audi

Tehnika

Ja nav braukts ar ne ar pirmās paaudzes A5, ne feislifta versiju, būs grūti salīdzināt, tomēr jaunajiem A5 saimes modeļiem ir jābūt dinamiskākiem nekā priekšgājējiem. Apgalvojumu var balstīt uz tehniskajiem raksturlielumiem vien. Piemēram, A5 tagad ir par līdz pat 60 kilogramiem vieglāks, turklāt neupurējot drošības līmeni. To kompānijas inženieri panāk strādājot virtuālajā vidē ar datu ziņā neticami apjomīgām datorsimulācijām. Ar tām kompānija nošauj divus zaķus uzreiz. Pirmkārt ievērojami samazinās saražojamo un testos sadauzāmo prototipu un sērijveida mašīnu skaits, un otrkārt - uzlabojas it visi (vai faktiski visi) mašīnu parametri, sākot ar efektivitāti un beidzot ar drošību.

Jaunais Audi A5 Coupe tirgū tiek laists ar pieciem dažādiem dzinējiem - diviem TFSI un trīs TDI motoriem

ar jaudu robežās no 190 ZS līdz 210 līdz 286 ZS. Jaudas tādējādi ir par 17% vairāk, bet degvielas patēriņu esot izdevies samazināt par līdz pat 22%.

Foto: Audi

Motoru palete

  • 2.0 TFSI: 190 ZS, 320 Nm, 0-100 km/h 7,2 sek., 240 km/h
  • 2.0 TFSI S tronic: 190 ZS, 320 Nm, 0-100 km/h 7,3 sek., 240 km/h
  • 2.0 TFSI quattro S tronic: 252 ZS, 370 Nm, 0-100 km/h 5,8 sek., 250 km/h
  • 2.0 TDI ultra: 190 ZS, 400 Nm, 0-100 km/h 7,7 sek., 210 km/h
  • 2.0 TDI ultra S tronic: 190 ZS, 400 Nm, 0-100 km/h 7,7 sek., 210 km/h
  • 2.0 TDI: 190 ZS, 400 Nm, 0-100 km/h 7,7 sek., 240 km/h
  • 2.0 TDI S tronic: 190 ZS, 400 Nm, 0-100 km/h 7,7 sek., 238 km/h
  • 2.0 TDI quattro S tronic: 190 ZS, 400 Nm, 0-100 km/h 7,2 sek., 235 km/h
  • 3.0 TDI quattro S tronic: 218 ZS, 400 Nm, 0-100 km/h 6,2 sek., 250 km/h
  • 3.0 TDI quattro S tronic (8 pak.): 286 ZS, 620 Nm, 0-100 km/h - N/A
  • 3.0 TFSI quattro S tronic (8 pak.): 354 ZS, 500 Nm, 0-100 km/h 4,7 sek., 250 km/h

Starp ēdienreizēm sanāca izbraukt ar trim dažādiem A5 modeļiem - 252 ZS TFSI, 286 ZS TDI un 354 ZS TFSI. Protams, S5 ir tīkamākais no visiem, jo ne tikai labi skrien, jauki burkšķ caurulēs, tur ceļu, ir sportiski komfortabls un brauc tur, kur pagriezta stūre, tomēr ievērojamās cenas atšķirības dēļ var droši apsvērt kādu modeli no zemākiem plauktiem.

Arī par 100 zirgspēkiem mazāk jaudīgais TFSI modelis neliks vilties,

tiesa, S tronic pārnesumkārbā tam būs tikai 7 ātrumi un tas nelutinās ar V6 motora skaņu. Ļoti labi, ja šie faktori nav noteicošie, jo balstiekārta un stūres sistēma ar elektromehānisko pastiprinātāju lieliski strādā gan uz taisnas šosejas, gan arī šaura kalnu serpentīna, kur bez ātruma samazināšanas precīzi jātrāpa starp pretī braucošu autobusu un ceļa malu norobežojošo barjeru.

Pārdošanā A5 un S5 kupjeas nonāks tuvāk gada beigām, tāpēc to cenas precīzi vēl nav zināmas. Taču, vācieši paši stāsta, ka pie viņiem A5 bāzes modelis maksās apmēram 38 tūkstošus eiro, savukārt S5 - apmēram 63 tūkstošus eiro. Latvijā A5 Coupe rezervēšanai ir pieejams kopš 4.jūlija un tā bāzes modeļa cena ir 40 000 eiro.

Foto: Audi
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu