Volvo Dzelzs bruņinieks pārspēj divus pasaules ātruma rekordus

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volvo

Volvo Trucks Dzelzs bruņinieks jau otro reizi kļuvis par pasaulē ātrāko kravas automašīnu. Tas pārspējis ātruma rekordus 500 m un 1000 m kategorijā ar startu no vietas. Šai rekordu kravas automašīnai visas detaļas ir īpaši izgatavotas, izņemot dzinēju un sērijveidā ražoto I-Shift divsajūgu pārnesumkārbu.

Volvo Trucks Dzelzs bruņiniekam, kuru vadīja Boije Ūvebrinks, tagad pieder divi oficiāli ātruma rekordi – 500 un 1000 metru distancē. Kravas automašīnas tapšanas laikā Volvo Trucks ekspertu komanda atklāja inovatīvus veidus, kā apvienot tehnoloģiju un dizainu.

«Tas skaidri pierāda, ka I-Shift divsajūgu pārnesumkārbai ir milzīgs potenciāls un tā spēj lieliski darboties pat ekstremālos apstākļos. Mūs visvairāk priecē tas, ka pasaules rekords sasniegts ar tādu pārnesumkārbu, ko ikdienā izmanto sērijveidā ražotās FH kravas automašīnās,» atklāj Klāss Nilsons, Volvo Trucks prezidents un vadītājs.

Ar vidējo ātrumu 169 km/h un kopējo laiku 21,29 sekundes Dzelzs bruņinieks pārspēja pasaules ātruma rekordu 1000 m kategorijā ar startu no vietas. Tas pārspēja šo pašu rekordu 500 metru distancē ar vidējo ātrumu 131,29 km/h un kopējo laiku 13,71 sekunde. Rekorda brauciens norisinājās slēgtā testa trasē Zviedrijas ziemeļos, un to ir apstiprinājusi FIA (Starptautiskā Automobiļu federācija).

«Speciālisti no dažādām Volvo Trucks nodaļām cieši sadarbojās, lai izstrādātu kravas automašīnu ar nepārspējamiem rādītājiem. Izņemot Volvo Trucks spēka pārvadu, kas ir Dzelzs bruņinieka sirds un dvēsele, visas pārējās detaļas ir rokām radītas tieši šai kravas automašīnai. Tas, ka mēs spējām sasniegt ne tikai vienu, bet divus rekordus, ir brīnišķīgi,» priecājas Ūlofs Johansons, Volvo Trucks tehniķis.

Pie Dzelzs bruņinieka stūres sēdēja Boije Ūvebrinks – vīrs ar vairāk nekā 30 gadu pieredzi vieglo un kravas automašīnu sacīkstēs. Viņš savā karjerā līdz šim pārspējis piecus ātruma rekordus un 1994. gadā bija Eiropas kravas automašīnu sacīkšu čempions.

«Volvo Trucks Dzelzs bruņinieku var raksturot vienā vārda: nevainojams! Tam ir skaists dizains, un tam nav pretinieku, kad ir nospiests akseleratora pedālis. Šī ir trešā rekordu sasniedzošā kravas automašīna, ar kuru esmu braucis, un es nespēju iztēloties piemērotāku pēcteci Mežonīgajam vikingam un Trakajam Zaļajam,» stāsta Boije Ūvebrinks.

Lūk, kā tika pārspēti pašreizējie rekordi

Braucieni norisinājās «Skelleftea Drive Center» trasē – kādreizējā lidlaukā netālu no Šellefteo, Zviedrijas ziemeļos. Ātruma rekorda pārspēšanu uzraudzīja un apstiprināja Starptautiskā Automobiļu federācija – FIA. Kravas automašīna brauca abos virzienos. Vidējais laiks un ātrums tika aprēķināts no abiem braucieniem. FIA reģistrētais rekords ir abu braucienu vidējais ātrums.

Citas Volvo Trucks kravas automašīnas, kas pārspējušas rekordus

– 2007: Mežonīgais vikings (1600 Zs) pārspēja esošo 1000 metru rekordu ar startu no vietas, sasniedzot vidējo ātrumu 158,8 km/h.

– 2010: Rekordu šajā pašā distancē pārspēja NH D16 (1800 Zs), kas sasniedza vidējo ātrumu 166,7 km/h.

– 2011: Hibrīda kravas automašīna Trakais zaļais (ar 1800 Zs dīzeļdzinēju un 300 Zs elektromotoru) uzstādīja jaunu rekordu 500 un 1000 metru distancē ar startu no vietas, attiecīgi sasniedzot vidējo ātrumu 115,3 km/h un 152,2 km/h.

– 2012: Trakais zaļais izmēģināja spēkus arī 1000 metru distancē startā ar ieskrējienu un sasniedza jaunu rekordu ar vidējo ātrumu 236,6 km/h.

Foto: Volvo

Dzelzs bruņinieks – kravas automašīna, kas pārspēj rekordus

– Dzelzs bruņinieks spēj attīstīt 2400 Zs jaudu un 6000 Nm griezes momentu, un tas sver 4,5 tonnas, tā jaudas un svara attiecība ir 0,5 Zs/kg.

– Centrā uzstādīts ievērojami pārveidots D13 dzinējs ar ūdens starpdzesētāju un četriem turbokompresoriem.

– I-Shift divsajūgu pārnesumkārba ļauj nezaudēt griezes momentu pārnesumu pārslēgšanas brīdī. Dzelzs bruņinieka sajūgs ir stiprināts (diski un piespiedplātnes veidotas no materiālu sakausējuma), taču visādi citādi tas ir tāds pats, kāds uzstādīts sērijveidā ražotām Volvo FH kravas automašīnām.

– Elektronika izmantota minimāli, lai mazinātu svaru.

– Programmatūra ir pārprogrammēta, lai nodrošinātu vajadzīgo veiktspēju.

– Kabīne veidota no stiklšķiedras un ir īpaši aerodinamiska. Sānu paneļos iestrādāti lieli gaisa ieplūdes kanāli, kas nodrošina dzinēja dzesēšanu.

– Rekorda pārspēšanas mēģinājuma laikā Dzelzs bruņinieks sasniedza 276 km/h lielu ātrumu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu