Viens no «Gada auto 2017» pretendentiem: «Renault Talisman»

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

2015. gadā «Renault» pieteica kādreiz populārā modeļa «Renault Laguna» pēcteci un tagad tas ir ieradies Latvijā. Konkurss «Latvijas Gada auto 2017» turpina iepazīstināt ar jaunākajiem automobiļiem, šoreiz par franču automašīnu atgriešanos vidējā klasē.

«Talisman» priekšteci «Laguna» «Renault» piedāvāja ar trim virsbūvēm – hečbeka, universāļa, un ražošanas cikla pēdējā daļā arī ar kupejas. Jaunais modelis pieejams divējādi – kā sedans un universālis «Grandtour».

Lai gan «Talisman», kā šķiet, nepretendē izraisīt apvērsumu savā klasē, ir vērts papētīt tā tehniskos datus, jo tajos slēpjas pārsteigums. Piemēram, «Talisman» ir 8 cm garāks nekā par klases etalonu bieži uzskatītais «Volkswagen Passat», kas pats par sevi negarantē priekšrocības, taču «Talisman» ir arī par 2 cm garāka riteņu bāze un par 3,6 cm lielāks platums, kas uzlabo salona ērtības tā vadītājam un pasažieriem.

«Talisman» bagāžnieka maksimālā ietilpība ir 608 litru, tātad par 30 l lielāka nekā «Passat», taču šim rādītājam drīzāk ir informatīva nozīme, ņemot vērā to, kā ražotāji uzskaita telpu zem bagāžnieka grīdas. Universāļa bagāžas ietilpība (572-1681 litri) jāvērtē kā konkurētspējīga.

Lai gan ārienes apspriešana subjektivitātes dēļ, iespējams, nav lietderīga, automobiļa eksterjers tomēr ir jāsauc par veiksmīgu. «Talisman», it īpaši dārgākajā izpildījumā «Initiale Paris», ar 19 collu riteņu diskiem, efektīgiem diožu lukturiem acīmredzami piesaista uzmanību, un, pateicoties dizainam, to var viegli iedomāties gan kā solīdu dienesta auto, gan daudzpusīgu ģimenes braucamo.

Interjers un modernās tehnoloģijas: uz progresa ceļa

Tāpat kā citi jaunā viļņa «Renault», «Talisman» piedāvā svaigu interjeru. Tas harmoniski sasaucas ar automobiļa ārieni, tiesa, arī nepārsteidz ar negaidītiem risinājumiem. Īsumā to varētu raksturot ar diviem vārdiem – moderns un konservatīvs.

Ņemot vērā, ka «Talisman» ir tradicionāls sedans, «Renault» interjeristu priekšā nebija neparastu izaicinājumu, un, runājot par ergonomiku, viņu darbs ir paveikts labi. Sēdekļi – pamatnes garums, sānu atbalsts, regulēšanas diapazons – sniedz atzīstamu komfortu dažāda auguma braucējiem. Par neizmantotu iespēju var uzskatīt aizmugurējo durvju ailu – iekāpšana «Talisman» salona aizmugurē nav ideāla.

Kaut liela daļa pasažieru to diez vai izjutīs kā ierobežojumu, taču eleganti krītošā jumta līnija sedanā samazina aizmugurē sēdošo pasažieru galvām paredzēto vietu.

«Talisman» ir adekvāti aprīkots pat pieejamākajā no četriem izpildījumiem - «Life». Tam ir, piemēram, automātiskā divu zonu klimata kontrole, gaismas un lietus sensori, un jumta reliņi (universālim). Taču divi interesantākie izpildījumi ir «Intense» un «Initiale Paris», jo tajos ir iekļautas dažādas modernās tehnoloģijas.

To vidū ir projekcijas displejs, multimediju sistēma «R-Link2» ar navigāciju un ar to saistītā «Multi-Sense» ar pieciem braukšanas režīmiem («Eco», «Comfort», «Neutral», «Sport» un «Perso»). Tā ir sistēma, ka ļauj automobili – dzinēja, automātiskās pārnesumkārbas, stūres iekārtas, amortizācijas darbību un vēl citus parametrus – pielāgot dažādiem braukšanas stiliem, kā arī individualizēt mērpulksteņu, centrālā displeja noformējumu un salona apgaismojumu.

«Multi-Sense» gan pagaidām atstāj attīstības fāzē esošu risinājumu – dažādu funkciju vadība ne vienmēr ir intuitīva, un nepacietīgs «Talisman» vadītājs var piedzīvot strespilnus brīžus. Sīkas nepilnības novērojamas sistēmas latviskošanā: piemēram, tekošais degvielas patēriņš latviešu valodā pārtulkots nesaprotamā vārdā «strāva», taču tas jau bija manīts jaunākajā «Renault Espace» modelī.

No dārgākajā versijā pieejamā komforta aprīkojuma vēl jāpiemin «Bose» audiosistēma, laminēti sānu stikli, apsildāmi un ventilējami priekšējie sēdekļi, apsildāma stūre, turklāt vadītāja sēdeklim iespējama masāžas funkcija, bet elektroniskā atmiņa spēj ielāgot sešas pozīcijas. Masāžas funkcijai krēslā pieejami 3 režīmi ar regulējamu intensitāti, kas ir tiešām vērtīgs papildaprīkojums.

«Talisman» ir moderns drošības aprīkojums. Dārgākajā versijā arī drošas distances kontrolsistēma un ārkārtas bremzēšanas sistēma. 2015. gadā veiktā «Euro NCAP» testā «Talisman» saņēma 5 zvaigznes.

Dzinēji: neliels tilpums, pietiekama jauda

«Talisman» dzinēju klāstu varētu raksturot kā nelielu, taču pilnīgi pietiekamu visdažādākajām vajadzībām un gaumēm. No benzīnmotoriem tiek piedāvāts 1,6 litru turbodzinējs ar 150 vai 200 ZS, savukārt dīzeļus pārstāv 1,5 litru (110 ZS) un 1,6 litru dzinējs, kas atkarībā no izpildījuma attīsta 130 vai 160 ZS.

Abiem benzīna motoriem ir paredzēta septiņu pakāpju divsajūgu automātiskā pārnesumkārba, «mazo» un «vidējo» dīzeli «Renault» piedāvā ar manuālo kārbu. 130 ZS dīzeli pēc izvēles var iegādāties ar sešpakāpju automātisko transmisiju (divsajūgu), bet 160 ZS versijai tā ir standarta aprīkojums.

Visu riteņu… stūrēšana

«Talisman» tehniskajā arsenālā nav pilnpiedziņas, toties tam ir visu riteņu stūrēšana. Franču ražotājs savu sistēmu sauc par «4Control».

Visu riteņu stūrēšana pēdējo desmitgadu laikā dažādu kompāniju modeļos ir nākusi un gājusi, radot iespaidu, ka tās priekšrocībām līdz galam nav noticējuši nedz auto pircēji, nedz paši ražotāji. Taču pašlaik ir novērojama kārtējā visu riteņu stūrēšanas renesanse – tādu var uzstādīt prestižā limuzīnā, ātros sporta auto un nu arī vidējās klases «Renault».

Sistēmas uzdevums ir atvieglot un padarīt drošāku auto vadīšanu noteiktos apstākļos. Tā, kamēr ātrums nepārsniedz 50 km/h (60 vai 80 km/h atsevišķos režīmos), aizmugurējie riteņi, sekojot stūres komandai, pagriežas pretēji priekšējiem, un auto viegli pāriet uz mazāku pagrieziena rādiusu. Lai gan runa ir par, maksimums, 3,5 grādiem, efekts ir jūtams un pozitīvs: pilsētā pazīstamus pagriezienus auto izbrauc izveicīgāk, prasot mazāk darba ar stūri.

Pārsniedzot minēto ātrumu, aizmugurējie riteņi pagriežas tādā pašā virzienā kā priekšējie, tādējādi vairojot automobiļa stabilitāti. Subjektīvi to novērtēt ir grūtāk nekā izmainīto uzvedību pilsētā, taču – vismaz teorētiski – sistēmas sniegtās priekšrocības nav pamats apstrīdēt.

Kā parasts ar tehniku, ar kuru trūkst ilgtermiņa pieredzes, nav iespējams novērtēt tās tehnisko uzticamību, taču apsveicams ir pats fakts, ka tāda tiek piedāvāta relatīvi plašam pircēju lokam pieejamā modelī. Ja ir interese par «Talisman», to vērts izmēģināt.

Labs līdzsvars tuvajās un tālajās distancēs

Lai iepazīstinātu ar jauno modeli, «Renault» pārstāvji izmēģinājuma braucieniem piedāvā prestižāko, dārgāko versiju – 160 ZS dīzeļauto ar automātisko pārnesumkārbu – «Initiale Paris» izpildījumā.

Šāda «Talisman» vadāmību, gaitas īpašības un jaudu varētu raksturot kā optimālu salikumu: auto ir dinamisks visos gadījumos, kad tas ir svarīgi – manevrējot pilsētā, apdzenot uz šosejas, un vienlaikus saglabā pieņemamu degvielas patēriņu, savukārt piekare piedāvā veiksmīgu kompromisu starp pārliecinošu virsbūves kontroli un komfortu. Iespējams, auto ripotu vēl patīkamāk, ja tam būtu mazāka izmēra riteņi ar augstāka profila riepām, bet «Initiale Paris» 19 collu diski ir standarts.

Pārslēdzamie braukšanas režīmi, kas izmaina dzinēja, pārnesumkārbas reakcijas un amortizāciju, ir gaumes jautājums, taču «Talisman» gadījumā labākā kombinācija šķiet «neitrāls» motors un kārba plus «sporta» amortizācija. Lai gan elektriskais pastiprinātājs nesniedz pilnvērtīgu atgriezenisko saiti no priekšējiem riteņiem, šādi iestatīts «Talisman» demonstrē aktīvu raksturu, necieš no nepietiekamas pagriežamības un vienmēr ir stabils, tādēļ auto patiks arī aktīvas vadīšanas cienītājiem.

Atsevišķu pieminēšanu ir pelnījis auto komforts garajās distancēs, ko nodrošina patīkama gaita un pieklājīga skaņas izolācija, kā arī automātiskā pārnesumkārba. Lai gan ar tikai sešiem pārnesumiem, tā slēdz plūdeni, labi izmanto dzinēja griezes momentu un dinamiski reaģē uz vadītāja komandām.

Tehniskie dati testa auto

«Renault Talisman» dCi 160 EDC «Initiale Paris», 1598 cm3, 4 cilindri, turbodīzelis 160 ZS, 380 Nm, 0–100 km/h 9,4 s, 215 km/h, 4,5 l/100 km, CO2 118 g/km, 1518 kg, 36 370 EUR

«Renault Talisman» cenu diapazons ir no 22 840 līdz 36 370 EUR

«Latvijas Gada auto 2017» žūrijas viedokļi:

Uldis Rolis, «Rolis» SIA valdes loceklis:

«Manuprāt auto būvēts kā franču limuzīns, un man jau sāka patikt tā formas un nosvērtais raksturs. Automātiskā aizmugurējo riteņu piestūrēšana nelielā ātrumā un pie saprātīga stūres rata pagrieziena uzskatāmi atvieglo manevrēšanu. Kad pārsniedzam kritiskos ātrumus, stabilitātes programma dara savu. Interjeru varu uzslavēt, arī āriene man simpatizē, ja nu vienīgi, par daudz niķeļa.»

Atis Jansons, autožurnālists, Latvijas Gada auto 2017 žūrijas priekšsēdētājs:

«Teicams, varētu pat teikt izcils vidējās klases auto. Šķēršļi reālas un konkrētas izvēles gaitā šajā virzienā var būt tikai divi.

Viens neattiecas tikai uz «Renault» un «Talisman», bet uz visu šo klasi kopumā. Tā jau sen vairs nav «vidēja». Auto ir liels, diezgan smags (tātad nez vai var būt ekonomisks pilsētas satiksmē). Praktiskam cilvēkam ir vērts padomāt, vai ieguvums ietilpībā ir pietiekams, lai papildu izdevumus attaisnotu. Varbūt tomēr tev pietiek ar «Megani»?

Otrs – diemžēl «Renault» specifika Latvijā. Atlikusī vērtība, pārdodot lietotu «Renault», noteikti būs mazāka nekā līdzīga vecuma «VW» vai pat «Opel». Tas ir neobjektīvi, protams. Bet tāda ir lietotu auto tirgus realitāte.»

Māris Ozoliņš, iAuto.lv redaktors, Latvijas Gada auto organizators:

«Renault 1,6 dīzeļdzinējs ar automātisko ātrumkārbu atstāja ļoti labu iespaidu, ātrumi pārslēdzās korekti un paātrinājums bija absolūti pietiekams Latvijas satiksmes vajadzībām. Reālais patēriņš 5,5l uz 100 km vērtēju kā labu rādītāju. Vairākas funkcijas ir vadāmas no centrālā displeja vai stūres, taču dažas no tām nevarētu nosaukt par ērtām (piemēram, radio vadība) vai pārskatāmām un noderīgām (papildus indikatori displejā - izmantotā jauda ZS un moments Nm). «Grandtour» virsbūvei ieteiktu, kā papildus aprīkojumu izvēlēties aizmugurējā vāka elektronisko atvēršanas un aizvēršanas sistēmu, tā cena ap 420 EUR ir pieņemama.

«Renault» pārstāvja komentārs, Juris Prančs «Mūsa Motors Grupa» mārketinga direktors:

««Renault Talisman» īpašu padara vairākas lietas. Es izceltu – inovācijas automobiļa salonā, radot auto vadītajam īpašu pieredzi, un jaunās tehnoloģijas braukšanas laikā, piemēram, visus četrus stūrējošos riteņus, kas ir unikāls tehnisks risinājums. Protams, lielisks ir automobiļa augsta līmeņa dizains, gan attiecībā uz automobiļa ārieni, gan salona interjeru. «Renault Talisman» dod mums iespēju uzrunāt esošos un jaunus klientus ar ļoti konkurētspējīgu modeli, kas «Renault» kādu laiku nebija pieejams.

«Renault Talisman» ir ļoti liels automobilis, faktiski ielaužoties augstāka segmenta teritorijā - tā parametri runā paši par sevi – kopējais garums 4,85 m, kopējais platums 1,86 m. Būtiskas ir plašās automobiļa personalizēšanas iespējas. «Renault Talisman» iespējams aprīkot ar «R-Link2» multimediju sistēmu ar 8,7 collu ekrānu, krāsainu «HUD» projicējošo displeju, audiosistēmu «BOSE Surround» un brīvroku parkošanās sistēmu. No automobiļa vadāmības viedokļa ir jāmin inovācijas intensīvas braukšanas labsajūtai, piemēram, «Multi-Sense» tehnoloģija braukšanas režīma personalizēšanai, 4 stūrējamie riteņi ar «4Control» un elektronisko amortizācijas kontroli.»

Visi interesenti, kuri apsver jauna automobiļa iegādi, ir aicināti 15.oktobrī uz t/c «Mols» no 11:00 – 18:00, kad jaunākie automobiļi būs pieejami ikvienam interesentam un katrs pārstāvis piedāvās īpašas akcijas cenas iegādei un/vai autoservisam. Pasākums notiek jau trešo gadu un papildus piedāvā bezmaksas drošas braukšanas seminārus un pārbaudīt automobiļa veselību. Tiekamies 15. oktobrī t/c «Mols»!

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu