Lieka ažiotāža ap autovadītāju apmācību

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: GATIS DIEZIŅŠ / LETA

1.novembrī stāsies spēkā grozījumi noteikumos par autovadītāju apmācību. Šo izmaiņu mērķis ir sakārtot apmācību sistēmu un uzlabot autoskolu sniegto pakalpojumu kvalitāti, kā rezultātā labāk tiks sagatavoti jaunie autovadītāji un ikviens uz ceļa varēs justies drošāk.

Taču radītās ažiotāžas iespaidā autoskolās izveidojies lavīnveida pieplūdums, jo pastāv viedoklis, ka pēc 1.novembra autovadītāja apliecības iegūšana izmaksās ievērojami dārgāk. Tomēr «DBS Autoskolas» direktors Jānis Vanks norāda, ka cilvēkam, kurš vēlas kļūt par labu autovadītāju, šie grozījumi nāks tikai par labu, un piebilst, ka noteikumu izmaiņas drīzāk nepatīk tām autoskolām, kuras nav godprātīgi maksājušas nodokļus.

«Satrauktajiem par sadārdzinājumu galvenais arguments ir praktiskās apmācības minimāli noteikto nodarbību skaita pieaugums no 7 uz 10 (viena nodarbība ilgst 1,5 stundas). Taču prakse liecina, ka ar 7 nodarbībām pietiek ļoti retos gadījumos - jauniešiem, kam braukšanas pamati jau iemācīti ģimenē. Vidējam statistiskajam kursantam nepieciešamas 20 - 30 nodarbības. Turklāt praktisko apmācību plānots papildināt ar braukšanu dažādos apstākļos, piemēram, pa šoseju. Rezultātā autovadītāji tiks labāk sagatavoti patstāvīgajām gaitām ceļu satiksmē,» - tā Jānis Vanks.

Savukārt

teorētiskās apmācības procesā ieviestas jaunas tēmas, piemēram, bīstamu situāciju paredzēšana un risku novēršana,

bet no programmas ir izņemtas novecojušas tēmas. Teorētiskās apmācības programmās ietvertie jautājumi sadalīti 11 apmācības moduļos. Tas nozīmē, ka kursantam būs iespēja konkrēto moduli apmeklēt viņam izdevīgā laikā.

Dzirdēts satraukums arī par to, ka vairs nebūs tā dēvēto intensīvo kursu, kad visu teoriju apguva divu nedēļu laikā. Taču pēc intensīvajiem kursiem vienalga bija jāgaida vēl trīs nedēļas, lai tiktu pie eksāmena. Jaunajā kārtībā teorētiskais kurss ir vienmērīgi sadalīts to pašu piecu nedēļu garumā.

Sīkāk neiedziļinoties grozījumu niansēs jāteic, ka

jaunā kārtība ir solis uz sakārtotāku autovadītāju apmācības sistēmu, kas kvalitatīvāk sagatavo jaunos satiksmes dalībniekus,

pārliecināts ir J.Vanks.

Izmaiņas lielākoties skar pašu autoskolu organizatorisko pusi. Autoskolām būs ne tikai jāpakārto savi apmācību procesi jaunajām prasībām, bet arī jāsakārto apmaksas jautājums. Turpmāk klienti par braukšanas nodarbībām nedrīkstēs maksāt skaidrā naudā instruktoram - gan par teoriju, gan praktiskajām nodarbībām būs jānorēķinās ar autoskolu.

    KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
    Nepalaid garām!
    Uz augšu