Kādām mašīnām priekšroku dod Latvijas autovadītāji

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Zane Bitere / LETA

Vai zinājāt, ka, vidēji statistiski Latvijā pērkot pilnīgi jaunu automašīnu, tā visdrīzāk būs melnās krāsas dīzeļmotora automašīna, vērtībā līdz 30 000 EUR, iegādāta, izmantojot operatīvo līzingu, ar ikmēneša maksājumu 250 eiro.

Oficiālais Mitsubishi, Hyundai un Nissan auto pārstāvis Latvijā, SIA Skandi Motors, šogad veica aptauju par autovadītāju paradumiem un vēlmēm, iegādājoties pilnīgi jaunu automobili. Aptaujā piedalījās 1169 respondenti no visas Latvijas, no kuriem 89% ikdienā pārvietojas ar savu vai darba automobili.

Lielākais vairums jeb 83% no visiem respondentiem pirms autosalona apmeklējuma rūpīgi iepazīstas ar piedāvājuma klāstu un informāciju par vēlamo modeli.

Izteikta tendence pircēju iegādes kritērijos ir racionāls motīvs pretstatā emocionālam lēmumam, 23% pievērš uzmanību tādiem tehniskajiem rādītājiem kā jauda, dinamika un degvielas patēriņš, 21% novērtē automobiļa aprīkojuma līmeni (kondicionieris, stūres un sēdekļu apsilde, ādas sēdekļi, kruīza kontrole), visbeidzot 18% rūpīgi izvērtē garantijas nosacījumus.

Tikmēr emocionālā piesaiste seko pēc tehniskajiem kritērijiem, tikai 17% respondentu piešķir lielāku nozīmi automašīnas zīmolam, savukārt 11% - auto salona reputācijai un uzticamībai.

Infografika

«Auto iegādes kritēriji ar katru gadu mainās un kļūst arvien komplicētāki – biežāk tiek pievērsta uzmanība ekoloģijas aspektam, pieredzei ar auto salonu un personāla attieksmi, tā arī automašīnas izplatību Latvijā un servisa pieejamību. Kas interesanti, tad klienti kļūst arvien mazāk lojāli kādam auto zīmolam un arvien vairāk interesējas par pašu autosalonu,» - tā Skandi Motors tirdzniecības vadītājs Mārtiņš Smiltēns.

Kā ideālā krāsa jaunai mašīnai pēc respondentu domām būtu melna (26%), tad balta (25%) un top 3 noslēdz sarkana (15%) krāsa. Skandi Motors dati liecina, ka 2016. gadā pieprasītākās auto krāsas ir balta, pelēka un melna.

Dzinēju izvēlē respondentu domas joprojām dalās 50/50, nelielu pārsvaru gūst dīzeļdegvielas automobilis, tomēr 70% respondenti tic, ka tuvākajā nākotnē uz ielām redzēsim vairāk hibrīdautomobiļus un elektroautomobiļus – gan ekoloģisku, gan ekonomisku ieguvumu dēļ – mazāks nodokļu slogs, bezmaksas autostāvvietas pilsētas centros, bezmaksas uzlāde un speciāla transporta joslas izmantošanas iespēja elektroautomobiļiem.

Respondenti atzīmēja, ka maksimālā robeža jaunas automašīnas cenai ir līdz 30 000 EUR, ieskaitot. PVN, virs šīs atzīmes vēlme vai finansiālās iespējas iegādāties pilnīgi jaunu auto krietni samazinās.

Trīs no četriem respondentiem pilnīgi jaunu automašīnu iegādātos ar līzinga starpniecību ar ikmēneša maksājumu līdz 300 eur.

«SIA Skandi Motors dati liecina, ka 2016. gadā 58 % auto pircēju izvēlējušies savu jauno spēkratu iegādāties ar līzinga starpniecību, no kuriem 61% devuši priekšroku operatīvajam līzingam, kas klientam dod iespēju veikt mazākus ikmēneša maksājumus un neraizēties par auto realizāciju līzinga termiņa beigās. Kopumā klientu skaits, kuri auto iegādājas ar līzinga starpniecību, ar katru gadu kļūst ar vien lielāks. Iespēja braukt ar izraudzīto spēkratu jau tagad, nevis gadiem atlikt pirkumu, un krāt nepieciešamos finanšu līdzekļus tiek novērtēta un aktīvi izmantota» norāda uzņēmuma finansēšanas nodaļas Apdrošināšanas Brokeru vadītāja Maija Slaidiņa.

Pēc jaunās auto iegādes, pirmo izbraukumu ar to veiktu tepat Latvijā, izvēloties Rīgas apvedceļu vai apciemotu radus ārpus galvaspilsētas. Tā arī atzīmētu veiksmīgo pirkumu ar šampanieti vai vakariņām restorānā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu